اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 139709123312710339

چطور رنگ یا کاغذ دیواری مناسب خانه خود را پیدا کنیم؟

مزایا و معایب رنگ آمیزی و کاغذدیواری خانه چیست؟

کد: 139709123312710339

https://goo.gl/GDhUHG

، تهران , (اخبار رسمی): انتخاب بین رنگ آمیزی و کاغذدیواری برای خانه یکی از دغدغه‌های همیشگی است. در این مطلب درباره‌ی مزایا و معایب رنگ آمیزی و کاغذ دیواری خانه صحبت خواهد شد.

 مزایا و معایب رنگ آمیزی و کاغذدیواری خانه چیست؟
مزایا و معایب رنگ آمیزی و کاغذدیواری خانه چیست؟

انتخاب بین رنگ و کاغذ دیواری برای خانه یکی از دغدغه‌ها است. چه زمانی که خانه‌ نو خریداری شود و قصد طراحی آن را داریم، و چه زمانی که صرفاً برای ایجاد تنوع تصمیم می‌گیریم تغییراتی ایجاد کنیم

انتخاب بین رنگ آمیزی و کاغذ دیواری برای خانه یکی از دغدغه‌های همیشگی بیشتر است. چه در هنگام خرید خانه که قصد طراحی فضاهای مختلف آن را داریم، و چه زمانی که صرفاً برای ایجاد تنوع تصمیم می‌گیریم تغییراتی در خانه ایجاد کنیم. در این مطلب مزایا و معایب رنگ آمیزی و کاغذ دیواری خانه بررسی خواهد شد تا بتوان انتخابی مناسب خانه‌ انجام داد.

مقایسه‌ هزینه‌ی رنگ آمیزی و کاغذ دیواری

قیمت رنگ آمیزی خانه بستگی به متراژ خانه و میزان خرابی زیرکار آن دارد (یعنی هر چقدر زیرکار به بتونه‌کشی بیشتری احتیاج داشته باشد قیمت رنگ آمیزی افزایش می‌یابد). اما در حال حاضر به طور حدودی، قیمت هر متر مربع نقاشی ساختمان بین ۱۵ تا ۲۵ هزارتومان است.

برای محاسبه‌ی کل حجم کار نقاشی دیوارها و کف خانه باید متراژ خانه را در عدد ۳ ضرب کنیم. یعنی اگر متراژ خانه‌ی ما ۱۰۰ متر است حجم کار نقاشی آن ۳۰۰ متر خواهد بود.

با ضرب کردن این عدد در قیمت هر متر رنگ آمیزی خانه، هزینه‌ی نقاشی کل خانه به دست می‌آید که برابر ۴,۵۰۰,۰۰۰ می‌شود. اگر بخواهیم برای همین خانه از کاغذ دیواری استفاده کنیم تقریباً ۱۰ رول کاغذدیواری ۱۶٫۵ متری لازم داریم. قیمت کاغذ دیواری‌ها متفاوت است و بستگی به سلیقه و بودجه‌ی دارد. بنابراین هزینه‌ی کاغذ دیواری تا حد زیادی به خودمان وابسته است.

کدام یک تنوع بیشتری دارد؟

قطعاً با استفاده از کاغذ دیواری می‌توان تنوع بسیار بیشتری در ظاهر خانه‌ داشت. کاغذ دیواری‌ها در انواع و اقسام رنگ‌ها و طرح‌ها در بازار موجود هستند و دست ما برای انتخابی مطابق سلیقه‌ باز است. رنگ آمیزی خانه تنوع کاغذدیواری را ندارد و یک نقاش هر چقدر هم که متبحر باشد نمی‌تواند هر نقشی که بخواهیم روی دیوارها پیاده کند.

کدام یک زمان کمتری لازم دارد؟

شاید مهم‌ترین تفاوت بین رنگ آمیزی و کاغذ دیواری خانه سرعت اجرای آن‌ها باشد. برای نقاشی کردن خانه‌ به زمانی بین ۲ تا ۴ هفته نیاز است در طول این مدت بخش زیادی از اسباب و اثاثیه‌ را باید در گوشه‌ای انبار کرد که این کار در آپارتمان‌های کوچک بسیار سخت است. اما کاغذ دیواری نهایتاً دو تا سه روز وقت می‌گیرد و نیازی هم به انبار کردن وسایل، پوشاندن و بسته‌بندی کردن آن‌ها نیست.

شلوغی و کثیف‌شدن خانه

یک عیب بزرگ رنگ آمیزی خانه در مقایسه با کاغذ دیواری، شلوغ شدن خانه به خاطر زیاد بودن وسایل رنگ آمیزی و کثیف شدن قسمت‌های مختلف است. کاغذ دیواری وسایل زیادی لازم ندارد و خیلی کمتر از نقاشی باعث کثیف شدن خانه می‌شود.‌‎

آیا کاغذدیواری هم قابلیت شست‌وشو دارد؟

اگر نگرانی در مورد قابلیت شست‌وشوی دیوارها است، باید بدانیم که امکان شست‌وشو، هم در رنگ آمیزی و هم در کاغذ دیواری وجود دارد. اما نکته‌ی مهم اینجا است که در مورد رنگ‌آمیزی باید به نوع رنگ دقت کرد. بهتر است از رنگ‌های روغنی استفاده شود تا قابلیت شست‌وشو داشته باشند. در مورد کاغذدیواری باید از فروشنده بخواهیم تا از کاغذدیواری‌های قابل شست‌وشو استفاده کند.

کدام یک برای خانه‌های کم‌نور یا کوچک مناسب‌تر است؟

اگر خانه‌ کوچک یا تاریک است، رنگ آمیزی انتخاب بهتری است. چون بازتاب نور از سطوح نقاشی شده خیلی بیشتر از کاغذدیواری است. بنابراین با استفاده از رنگ آمیزی خانه‌ روشن‌تر و دلبازتر دیده می‌شود.

کدام یک آسیب کمتری به دیوارها می‌زند؟

با وجود همه‌ی مزیت‌های کاغذ دیواری، باید بدانیم که بعد از کندن آن آسیب زیادی به دیوارها وارد می‌شود. اگر زمانی دیگر نخواهیم از کاغذ دیواری استفاده کنیم، هزینه‌ی ترمیم دیوار برای انجام رنگ آمیزی بیشتر خواهد شد. در حالی که رنگ آمیزی هیچ آسیب خاصی به دیوارها وارد نخواهد کرد.

پوشاندن ترک‌های دیوار

بسیاری از ما در خانه با مشکل نشست دیوارهای ساختمان و یا ترک‌های اطراف پنجره روبه‌روییم. در بعضی موارد نقاشی ترک‌ها را نمی‌پوشاند، و گاهی به فاصله‌ی چند ماه بعد از نقاشی مجدد ساختمان، دوباره ترک‌ها قابل مشاهده است. در این موارد کاغذ دیواری گزینه‌ی بهتری است و عیوب و ترک‌های دیوارها را به خوبی پوشش خواهد داد.

برای انتخاب بین رنگ آمیزی و کاغذ دیواری بهتر است ویژگی‌های خانه‌ را در نظر گرفته و بعد با توجه به سلیقه، بودجه‌ و این که شرایط زندگی با کدام یک تناسب بیشتری دارد تصمیم گرفته شود.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

سایت آدرس

آدرس، دغدغه‌های کنونی رهن و اجاره خانه را کاهش داده و همراهی‌تان می‌کند تا بعد از دریافت اطلاعاتی جامع به بازدید خانه بروید. تصور کنید اگر قرار باشد بصورت حضوری به هریک از محله‌های تهران مراجعه کرده و خانه به خانه در جستجوی ملک دلخواه باشید به چه میزان زمان احتیاج دارید. در آدرس بستری فراهم کرده‌ایم تا مشخصات کامل و دقیق هر خانه را بررسی کرده و انتخابی مطمئن داشته باشید.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

مسکن و ساختمان | دکوراسیون و منزل