اطلاعات تماس
  • 021750*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 13970913331419284

قیمت‌گذاری خانه بر چه اساسی انجام می‌شود؟

کد: 13970913331419284

https://goo.gl/dBM6Bk

، تهران , (اخبار رسمی): اگر روزی تصمیم بگیرید خانه، آپارتمان و یا ملکی که در آن سکونت دارید را به دلایل مختلفی به فروش ‌برسانید، از کجا می‌توان برای فروش خانه یا آپارتمان خود اقدام کرد؟ چطور می‌توان بهترین روش قیمت‌گذاری خانه را انتخاب کرد؟

قیمت گذاری خانه بر چه اساسی انجام می شود؟
قیمت گذاری خانه

اکنون در تهران و سایر کلان‌شهرها قیمت‌گذاری مسکن از فاکتورهای دیگری نیز تبعیت می‌کند که از جمله آن‌ها می‌توان به تعداد آپارتمان‌ها و ساختمان‌های نوساز محله و نمای ظاهری ساختمان مورد نظر اشاره کرد

اگر روزی تصمیم بگیرید خانه، آپارتمان و یا ملکی که در آن سکونت دارید را به دلایل مختلفی به فروش ‌برسانید، از کجا می‌توانید برای فروش خانه یا آپارتمان خود اقدام کنید؟ چطور می‌توانید بهترین روش قیمت‌گذاری خانه را انتخاب کنید؟

مشاورین املاک و بنگاه‌ها می‌توانند در تصمیم‌گیری این مهم ما را یاری کنند. یکی از بهترین روش‌ها برای فروش خانه ارزیابی محلی است، یعنی شما به مشاور املاک نزدیک ملک خود مراجعه کرده تا قیمتی تقریبی آن را بدست آورید؛ به این قیمت «قیمت پایه» می‌گویند. ناگفته نماند که عدد نرخ پایه بیشترین تاثیر را در فرایند فروش و خرید خانه یا آپارتمان دارد.

زمانی که شخصی نرخ پایه را به مشاور املاک اعلام کند، کارشناسان این حوزه با توجه به نرخ تورم روزانه مبلغی را اعلام می‌کنند که به آن «نرخ پیشنهادی» می‌گویند. در زمان رکود فروش مسکن؛ فروشنده‌هایی که عجله بیشتری برای فروش خانه و آپارتمان خود دارند بعد از مدت کوتاهی از نرخ مبلغ پیشنهادی عددی را کسر کرده و ملک خود را با قیمتی جدید به بازار عرضه می‌کنند.

هم اکنون در تهران و سایر کلان‌شهرها و حتی شهرهای شمالی، طریقه قیمت‌گذاری مسکن از فاکتورهای دیگری نیز تبعیت می‌کند که از جمله آن‌ها می‌توان به تعداد آپارتمان‌ها و ساختمان‌های نوساز محله و نمای ظاهری ساختمان مورد نظر اشاره کرد. در برخی موارد وقتی بازار فروش خانه و آپارتمان کمی ضعیف می‌شود، دلال‌ها با پیشنهاد مبلغی کمتر از ارزش واقعی ملک به فروشنده، آن ملک را خریداری می‌کنند؛ معمولا مبلغ پیشنهادی این دلالان چیزی حدود 30 الی 40 درصد کمتر از ارزش واقعی ملک است.

پس با توجه به آنچه که تا اینجا برای فروش خانه و نحوه قیمت‌گذاری آن بیان شد، میتوان نتیجه گرفت که مهم‌ترین کار در زمان فروش یک ملک تجاری یا مسکونی صبر و شکیبایی و رهن یا اجاره خانه است.

برای قیمت‌گذاری و فروش خانه به چه فاکتورهایی نیازمندیم؟

- اولین و مهم‌ترین گام در فروش خانه تعیین قیمت آن است. شما می‌توانید از طریق مراجعه به مشاورین املاک و سایت‌ها و بررسی خانه‌های فروخته‌شده در همان محل که مشابه خانه شما هستند و حتی ارزیابی قیمت فروش خانه و آپارتمان در چند ماه اخیر به یک قیمت تقریبی دست پیدا کنید.

- اگر به هر دلیلی نیاز به فروش فوری خانه یا آپارتمان خود داشتید از روش «قیمت‌گذاری راهبردی» استفاده کنید؛ در این روش به جای اینکه هر چند وقت یک‌بار به مشاور املاک رفته و از مبلغ فروش خانه و آپارتمانتان کم کنید، در همان ابتدای امر یک تخفیف خوب و منصفانه در نظر بگیرید.

- شما موظف هستید نصف هزینه کمسیون املاک را، با قیمت تمام‌شده ملک‌تان پرداخت ‌کنید؛ بنابراین وقتی ملکی به قیمت 400 میلیون تومان معامله شود اگر هزینه کمیسیون را 5 درصد در نظر بگیریم، مقدار حق کمیسیون املاک بیست میلیون تومان خواهد بود که نصف آن شامل حال شما می‌شود.

- برای فروش خانه، مساحت ملک تنها عامل مشخص‌کننده قیمت آن محسوب نمی‌شود؛ بلکه سطح امکانات رفاهی، نمای ساختمان، تعداد طبقات، تعداد واحدها، جمعیت ساختمان، رنگ‌آمیزی داخل ساختمان و از همه مهم‌تر سن ساختمان نقش به سزایی در مبلغ نهایی خانه و آپارتمان ایفا می‌کنند. مسلماً ساختمان‌های بالای 25 سال جز املاک کلنگی حساب می‌شوند (نرخ املاک کلنگی با توجه به اینکه در این متراژ از زمین چندطبقه اجازه ساخت پیدا می‌کند قیمت می‌گیرد) و ساختمان زیر 6 سال جز بناهای نوساز حساب می‌شوند.

عوامل تسریع‌کننده فروش خانه و آپارتمان

اگر دنبال این هستید که ساختمان‌تان را راحت‌تر و با قیمتی مناسب‌تر به فروش برسانید از این روش‌ها استفاده کنید:

1. تغییر دکور آشپزخانه (یکی از چشم‌گیرترین بخش‌های یک خانه، محیط آشپزخانه است پس می‌توانید با صرف هزینه‌ای اندک در آشپزخانه به فروش خانه خود نزدیک‌تر شوید.)

2. همیشه خانه را برای بازدیدکننده آماده کنید (هر لحظه منتظر مشتری باشید و خانه را همیشه تمیز نگه‌ دارید، اجازه دهید مشتری احساس خوبی نسبت به ملک شما پیدا کند.)

3. درب‌های پوسیده را تعویض و یا تعمیر کنید.

4. لامپ‌های سوخته، کلیدها و پریزهای خراب را تعمیر یا تعویض کنید.

5. ابعاد نوع کاربری ملک خود را مشخص کنید (هر ملک با توجه به اینکه آپارتمانی است و یا ویلایی، تجاری است یا خارج از محدوده شهری قیمت متفاوتی دارد).

6. به سوالات متداول مشتریان از قبیل چرا منزل‌تان را عوض می‌کنید؟ پاسخی کوتاه دهید، مانند ترجیح می‌دهیم کمی تغییر در زندگی‌مان ایجاد کنیم.

بدترین جواب برای مشتری این است که بگویید خانه برایمان کوچک است، سر و صدا محیط آزاردهنده شده یا اینکه پله‌ها بیش‌ازحد زیاد هستند و ... . با پاسخ‌های این‌چنین مشتری فکر می‌کند یقینا اینجا جای مناسبی برای زندگی نیست!

در نوع قیمت‌گذاری فروش خانه و آپارتمان عوامل زیر نیز دخیل هستند:

1. معماری بیرونی و داخلی ساختمان

2. نوع سازه و مصالح بکار رفته

3. موقعیت مکانی ملک

4. نوع سند برحسب وقفی بودن آن

5. داشتن پارکینگ و آسانسور

6. دسترسی به خیابان اصلی و مراکز خرید

7. داشتن سند قطعی

موارد زیادی برای نحوه قیمت‌گذاری و فروش خانه و آپارتمان شما مطرح شد، حال در ختم کلام چند نکته را فراموش نکنید:

1.   حتما در هنگام فروش خانه و آپارتمان مشتری را برای بازدید نهایی ملک ببرید.

2.   حتما اگر سند ملک شما در جایی به‌عنوان ضمانت است در پای معامله اعلام کنید (مثل انواع وام‌های بانکی).

3.   کد رهگیری را فراموش نکنید.

4.   کلیه موارد موجود در قولنامه را بخوانید.

آنچه در این مقاله ذکر شده جهت راهنمایی شما برای فروش خانه و قیمت‌گذاری آن بوده است. اگر می‌خواهید ملک خود را با قیمتی مناسب به فروش بگذارید حتما موارد ذکر شده را مطالعه و به مشاور املاک مطمئن و مجرب مراجعه کنید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

کیلید

«کیلید» جدیدترین سامانه هوشمند املاک کشور است که ماموریت دارد بستری آنلاین برای برآورده ساختن کلیه نیازهای عرضه‌کنندگان و متقاضیان مسکن، به عنوان یک One-Stop Shop، را فراهم کند و همه ابزارهای لازم برای مشاوره تخصصی مسکن را در اختیار مشاورین بگذارد.

اطلاعات تماس
  • 021750*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

تجارت و بازار | مسکن و ساختمان