اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13970914331855604

دوره سوم جشنواره هنر ایران کلید خورد

کد: 13970914331855604

https://goo.gl/9zhD3c

، تهران , (اخبار رسمی): بخشی از هدف مورد نظر این رویداد معرفی هنرهای تجسمی و هنرمندان معاصر فعال آن به عموم مردم است به همین روی و با توجه به باوری که بر سلیقه جمعی وجود دارد بخش برگزیده مردمی ایجاد شده است، تا بتوان فاصله جامعه را با هنرهای تجسمی به حداقل رساند.

دوره سوم جشنواره هنر ایران کلید خورد
پوستر جشنواره هنر ایران

جشنواره هنر ایران یک رویداد سالانه هنرهای تجسمی است که به صورت مسابقات کشوری در دو بخش نقاشی و عکاسی برگزار می شود. در فرآیند این رویداد شرکت‌کنندگان با سه اثر حاضر می‌شوند و نسبت به اعتبار اثر برای نمایش در یک گالری معتبر سنجیده خواهند شد. مولفه داوری توسط گالری‌های داخل و خارج از کشور است که این رویداد را متمایز کرده، از نظر داوران این رویداد تنها آثاری برگزیده خواهند شد که داوران حاضر به نمایش آنها بر روی دیوار گالری‌شان باشند. البته در بخش داوری نگاه بیشتر به سمت یک اپیدمی برای نمایش آثار هنری به جامعه ایرانی است که شاید بیشتر با سینما و تلویزیون آشنا هستند تا هنرهای تجسمی. هر اثر با داشتن کد اختصاصی در این رویداد شرکت خواهد کرد و هر اندازه این کد امتیاز بیشتری از بازدیدکنندگان خود دریافت کند در بالای لیست برگزیدگان قرار خواهد گرفت. مهلت ارسال آثار به این فراخوان از دهم تا سی‌ آذرماه خواهد بود.

بخشی از هدف مورد نظر این رویداد معرفی هنرهای تجسمی و هنرمندان معاصر فعال آن به عموم مردم است به همین روی و با توجه به باوری که بر سلیقه جمعی وجود دارد بخش برگزیده مردمی ایجاد شده است، تا بتوان فاصله جامعه را با هنرهای تجسمی به حداقل رساند و مطمئن شد انس بیشتری با رشته های تجسمی مانند نقاشی و عکاسی در جامعه ایجاد می‌شود. پیش از این نیز در زمان آرت اکسپوی تهران که همین تیم مسئولیت برگزاری آن را به عهده داشتند، این نگاه به گزینش آثار جنبه پر رنگی گرفت و با توجه به تعدد آرای دریافتی و خروجی موثر جشنواره به عنوان یک الگو برای ادامه راه جشنواره هنر ایران نیز استفاده شد.

داوران این دوره جشنواره هنر ایران

این رویداد هر ساله با کمک داوران در دو سطح و پنج امتیاز برای هر اثر، البته مستقل از بحث گزینش مردمی، برگزیدگان خود را انتخاب می‌کند. امسال نیز با کمک گالری‌های نام آشنای بین‌المللی کار خود را آغاز خواهد کرد که در بین آنها اسامی گالری سیحون، گالری سایه، گالری علیها، گالری ایده پارسی، نگارخانه هووم و سرانجام گالری کانوله اتریش قرار دارند. هر داور با استفاده از یک پنل اختصاصی رای خود را در سیستم ثبت می‌کند و در نهایت میانگین ماتریسی از آرا نفراتی را که قادر به کسب بیشترین رای از هیئت داوران شده‌اند انتخاب خواهد کرد.

لازم به ذکر است اصالت اثر به عنوان یک امر بدیهی و الزامی برای شرکت کنندگان خواهد بود و حتی اگر اثری موفق به کسب امتیاز بالا شود با توجه به قوانین فراخوان حذف خواهد شد و از ادامه شرکت در رویداد های تجسمی باز خواهد ماند.

اهداف کلی جشنواره

  • کشف استعدادها و نخبگان هنری
  • ایجاد فضایی برای نمایش و ارائه آثار فاخر ایرانی در سطح بین المللی
  • معرفی نسل جوان و ایجاد راهی برای حضور در بخش های فعال هنری
  • ایجاد بستری برای دیده شدن هنرمندان در شهرهایی با دسترسی کمتر
  • نمایش مستقیم آثار هنرمندان در گالری های معتبر به واسطه نفوذ جشنواره در بحث داوری
  • امکان حتمی دیده شدن آثار ارسالی توسط کارشناسان گالری های برجسته کشور
  • معرفی هنرهای تجسمی به افراد بیشتری در جامعه که فعال هنری نیستند

علاقه‌مندان جهت کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به وب‌سایت جشنواره هنر به آدرس artfestivals.ir مراجعه کنند.

 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

جشنواره هنر ایران

جشنواره هنر ایران رویدادی تخصصی در زمینه هنرهای تجسمی بوده و به صورت فصلی با مجوز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می‌شود. این جشنواره به عنوان محل مناسبی برای یافتن نخبگان هنری و معرفی پتانسیل های فرهنگی-هنری کشور عمل کرده و برگزیدگان آن به جوامع هنری داخل و خارج ایران معرفی می‌شوند.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

هنرهای تجسمی