اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13980201361885604

جشنواره هنر ایران در پاریس به کار خود خاتمه داد

کد: 13980201361885604

http://bit.ly/2GB7XZ2

، تهران , (اخبار رسمی): در بین رویدادهای مختلف تجسمی هر کشوری یکی از مهمترین اتفاقات نمایشگاه‌های تجسمی است. جشنواره هنر ایران با حضورش در پاریس توانست ثابت کند که می‌توان بر روی دیوار گالری‌های بیرون از ایران هم آثار تجسمی کشور را به نمایش گذاشت.

جشنواره هنر ایران در پاریس به کار خود خاتمه داد
جشنواره هنر ایران در پاریس به کار خود خاتمه داد
جشنواره هنر ایران در پاریس به کار خود خاتمه داد
جشنواره هنر ایران در پاریس به کار خود خاتمه داد
جشنواره هنر ایران در پاریس به کار خود خاتمه داد
جشنواره هنر ایران در پاریس به کار خود خاتمه داد

در بین رویدادهای مختلف تجسمی هر کشوری یکی از مهمترین اتفاقاتی که برگزار می‌شود اکسپوهای تجسمی است، عملا اکسپوها باید وظیفه نمایش هنر روز یک کشور برای فرهنگ‌های دیگر را به صورت تعاملی انجام دهند، که متاسفانه در ایران تعداد آنها بسیار محدود است یا به صورت پراکنده و عملا بدون خروجی واقعی برگزار می‌شوند. اما خوشبختانه جشنواره هنر ایران و در گذشته آن آرت اکسپوی ایران، در طول حدود 10 سال برگزاری موفق توانسته است ثابت کند که می‌توان بر روی دیوار گالری‌های بیرون از ایران هم آثار تجسمی کشور را نمایش داد.

در مراسمی که با سبک و سیاق خاص ایرانی به همت رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در فرانسه فراهم شده بود همراه با نوای سازهای سنتی ایران، همین طور با دعوت از مهمانان ویژه، یک غروب آبرومند برای ختم رویداد جشنواره هنر ایران خاطره‌ای بر این دوره بود.

علاوه بر مهمانان دانشگاهی و فرهیختگان و هنرمندان ایرانی مقیم پاریس، از اهالی انجمن ایران و فرانسه نیز دعوت به عمل آمده بود، اما حضور محمد طاهری، کاردار سفارت جمهوری اسلامی ایران در فرانسه و نیز دکتر کامیاب رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در نمایشگاه اختتامیه موجب دلگرمی و اطمینان به آینده روشن تر برای برگزاری رویدادهای این دست شد.

به گفته دکتر کامیاب، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران، در طول چهار سال گذشته ده‌ها نمایشگاه از هنرمندان ایرانی با همکاری رایزنی فرهنگی، در پاریس و دیگر شهرهای فرانسه برگزار شده است. در سه دوره گذشته جشنواره هنر ایران این همکاری موجب شده است که خیلی از هنرمندان آشنایی بیشتری با فضای کار در خارج از ایران داشته باشند و همکاری‌هایی از این دست موجب ارتقاء سطح کیفی آثار هنری و نیز سطح سلیقه مخاطبان را به دنبال خواهد داشت.

محمد طاهری کاردار سفارت جمهوری اسلامی ایران این دست از فعالیت‌های فرهنگی و هنری را بهترین روش برای نمایش توانمندی‌های هنرمندان ایران و شناخت مردم کشورهای دیگر مانند فرانسه نسبت به ایران دانست. وی با اشاره به اینکه موثرترین ابزار در دنیای کنونی و بین ملت‌ها هنر است و حتی بالاترین برنامه‌هایی که کشورهای مختلف در پاریس دارند معطوف به هنر و فرهنگ است، این دست رویدادها را از بهترین اتفاقات معطوف به ایران دانستند.

علیرضا محمدشاه دبیر جشنواره هنر ایران ضمن ابراز خرسندی در مورد نحوه برگزاری جشنواره و همین طور خروجی موفق‌تر نسبت به دوران گذشته، در مورد شفافیت جشنواره می‌گوید: در جشنواره همه چیز بر اساس یک ساختار و الگوریتم مشخص ساخته شده که امکان پیگیری رو به همه کارشناسان و داوران می‌دهد، در یک رویداد شفاف، پیچیده اما قابل ردیابی روبرو هستیم. یک معضلی که الان در بحث کیوریتوری وجود دارد این است که هر کسی با دسترسی در شبکه‌های اجتماعی می‌تواند به جمع‌آوری آثار و برپایی نمایشگاه در گالری‌های گمنام اقدام کند، بدون اینکه رزومه و سابقه‌ای از خود آن اشخاص مطرح باشد یا اینکه حتی در پایان آثار کلا نمایش داده شوند، در واقع اگر قرار است 20 اثر نمایش داده شوند، آثاری را انتخاب می‌کنند که هنرمند آن حاضر باشد مبلغ زیادتری برای نمایش پرداخت کند و این یک واقعیت تلخ برای جامعه هنری ایران است.

علاقه‌مندان برای اطلاعات بیشتر در مورد جشنواره می‌توان به سایت رسمی آن به آدرس artfestivals.ir مراجعه کرد.

اسامی برگزیدگان هئیت داوران

مینا قهرمانی قدر، زهرا یوسفی، نیماد آذرگان، شادی بقایی مروزی، نگار بنی هاشم، مینا سبزی، شهناز نصیری، محمدرضا ایزدی، آزاده شیبانی مروست و پانته آ بیات مختاری

اسامی برگزیدگان مردمی

ستانه مهمان نواز، حسین صیاد و نسیم نقیبی

اسامی برگزیدگان افتخاری

عاطفه پورصدراله، پانته آ ماهرو، مهدیه مقیمی، پریسا نظری، الهام جعفری جبلی، علیرضا شیخی، ریحان اردکانیان و ژاله اخلاقی

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

جشنواره هنر ایران

جشنواره هنر ایران رویدادی تخصصی در زمینه هنرهای تجسمی بوده و به صورت فصلی با مجوز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می‌شود. این جشنواره به عنوان محل مناسبی برای یافتن نخبگان هنری و معرفی پتانسیل های فرهنگی-هنری کشور عمل کرده و برگزیدگان آن به جوامع هنری داخل و خارج ایران معرفی می‌شوند.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]