اطلاعات تماس
  • 021222*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 139709153318710382

استارتاپ‌ها در گردشگری سلامت ایران

کد: 139709153318710382

https://goo.gl/DfcQJm

، تهران , (اخبار رسمی): گردشگری سلامت از گذشته کسب‌وکار پر سودی بوده ولی امروز و با رشد انفجاری قیمت دلار بیش از پیش جذاب شده است، درآمد ارزی، بازار خلوت، بازار بالقوه 400 میلیونی، حاشیه سود بالا، امکان بین‌المللی شدن و هزینه‌های ریالی درآمد دلاری از جمله فرصت‌های استثنایی شرکت‌ها و استارتاپ‌ها در این حوزه هستند.

استارتاپ ها در گردشگری سلامت ایران
استارتاپ‌ها در گردشگری سلامت ایران

گردشگری سلامت از گذشته کسب و کار پر سودی بوده ولی امروز و با رشد انفجاری قیمت دلار بیش از پیش جذاب شده است، به همین دلیل افراد زیادی به این فکر افتاده‌اند تا از این فرصت مناسب استفاده کنند. تجربه چند سال اخیر اثبات کرد که کار در زمینه مدیکال توریسم سهل ممتنع است! از بیرون بسیار پر‌سود و ساده به نظر می‌رسد ولی وقتی که شروع به کار می‌کنید با چالش‌های زیادی مواجه می‌شوید که ممکن است از ادامه کار باز بمانید، به همین دلیل است که شرکت‌ها و استارتاپ‌های بی‌شماری در این موضوع شروع کردند ولی خیلی زود متوقف شدند.

گردشگری سلامت تعاریف متفاوتی دارد ولی نقطه اشتراک همه آن‌ها این است که فردی با هدف دریافت خدمات پزشکی، درمانی و یا امور مربوط به سلامتی به کشور دیگری سفر می‌کند. به‌صورت عمومی از کلمه گردشگری سلامت یا هلث توریسم (Health Tourism) استفاده می‌شود که شامل گردشگری پزشکی (Medical Tourism) با تمرکز روی خدمات درمانی و جراحی و گردشگری تندرستی (Wellness Tourism) با توجه به آب درمانی و ماساژ و … می‌شود.

اغلب کسانی که کلمه گردشگری سلامت را می‌شنوند تصور می‌کنند که این مفهوم یعنی گردشگری و سلامت. اینکه کسی به کشوری سفر کند تا هم تفریح کند (گردشگری) و هم به خدمات درمانی بگیرد (سلامت) درحالی‌که این تعریف صحیح نیست. گردشگری سلامت یعنی سفر با هدف درمان و سلامتی. گردشگری برای سلامت، یعنی شما سفر می‌کنید که خدمات درمانی دریافت کنید. اهمیت این تعریف در شناخت بازار هدف و مشتری است و برنامه‌ریزی که برای بازاریابی و ارائه خدمات می‌شود. اکثر مسافرین گردشگری سلامت تنها با هدف درمان سفر می‌کنند و غالبا خدمات دیگری شامل گشت و گذار را نمی‌خواهند. هرچند می‌توان تورهای سبک و یک روزه به آن‌ها پیشنهاد داد ولی نباید هدف اصلی گم شود.

رشد خیلی از کشورها در زمینه گردشگری وقتی شروع شده است که ارزش پول ملی‌شان پایین آمده، امروز برای ایران دقیقا همان روز است. اتفاقی که طی چند ماه اخیر افتاد در تاریخ ایران و شاید جهان کم سابقه است، اینکه در کمتر از 6 ماه ارزش پول ملی یک پنجم شود در اقتصاد آن کشور بسیار مهم است. به دور از تبعات منفی که حاصل شده می توان به نیمه پر لیوان نگاه کرد.

نیمه پر لیوان افت پول ملی، ایجاد مزیت رقابتی روی قیمت برای جذب مشتریان خارجی در تمامی صنایع به ویژه در زمینه گردشگری است. هرچند نگاه حاکمیت به صنعت گردشگری بسیار محتاطانه و بعضا منفی است ولی گردشگری سلامت از تبعات فرهنگی کمتری تاثیر می‌پذیرد و برای فعالیت و جذب مشتری آماده‌تر است. امروز نوبت است تا در این بخش فعال شده و سهم بازار خود را از رقبای منطقه‌ای پس بگیریم.

استارتاپ‌ها در گردشگری سلامت ایران چه فرصت‌هایی دارند؟ درآمد ارزی، بازار خلوت، پتانسیل‌های بالای صنعت، مزیت رقابتی روی قیمت، بازار بالقوه 400 میلیونی، حاشیه سود بالا، امکان بین‌المللی شدن و هزینه‌های ریالی درآمد دلاری از جمله فرصت‌های استثنایی شرکت ها و استارتاپ ها در این حوزه هستند.

استارتاپ‌ها می‌توانند نقش پر رنگ و مهمی داشته باشند. در آریامدتور برنامه این است تا تجربیات به اشتراک گذاشته شود و احتمالا به زودی یک یا چند دورهمی در این زمینه ترتیب داده خواهد شد. فعالان اکوسیستم استارتاپی نباید از حضور در بازار بین‌المللی و درآمد دلاری هراس داشته باشند هر چند که راه مه آلود و مبهم است ولی پر از فرصت و جذابیت است. 

آریامدتور پلت‌فرم گردشگری سلامت، بستری برای جذب بیماران خارجی و معرفی آن‌ها به پزشکان و بیمارستان‌های با کیفیت ایرانی است. بیمارانی که به منظور دریافت خدمات پزشکی، درمانی و زیبایی به ایران سفر می‌کنند.آریامدتور درکنار خدمات درمانی برای بیماران، خدمات اقامتی و گردشگری را نیز توسط تامین‌کنندگان فراهم آورده است.

درحال‌حاضر بعضی از بیمارستان‌ها و پزشکان به‌صورت مجزا فعالیت‌هایی در جذب بیماران خارجی انجام می‌دهند، اما رقابت بالای بین‌المللی و پیچیدگی‌های بازاریابی در خارج از کشور سبب می‌شود این فعالیت‌های جزیره‌ای و تنها چندان موفقیت‌آمیز نباشد. درنتیجه لزوم یک سایت تخصصی برای معرفی حرفه‌ای خدمات دهنده‌های ایرانی در سطح جهان انکار ناپذیر است.

در آریامدتور کوشش می‌شود با تمرکز و استقاده از نیروهای متخصص بازاریابی دیجیتال، پتانسیل بالای ارائه‌ی خدمات پزشکی و زیبایی، ایران را به علاقه‌مندان به مدیکال توریسم نشان داده و همچنین با کمک آژانس‌های گردشگری، تسهیلاتی برای سفر آسان و با صرفه به ایران مهیا شود.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شرکت گردشگری سلامت آریا

آریامدتور پلت‌فرم گردشگری سلامت، بستری برای جذب بیماران خارجی و معرفی آن‌ها به پزشکان و بیمارستان‌های با کیفیت ایرانی است. بیمارانی که به منظور دریافت خدمات پزشکی، درمانی و زیبایی به ایران سفر می‌کنند.آریامدتور درکنار خدمات درمانی برای بیماران، خدمات اقامتی و گردشگری را نیز توسط تامین‌کنندگان فراهم آورده است.

اطلاعات تماس
  • 021222*****
[نمایش اطلاعات]