اطلاعات تماس
  • 021750*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 13970917332089284

چرا پاییز و زمستان بهترین فصل اجاره آپارتمان در تهران است؟

کد: 13970917332089284

https://goo.gl/3yZ1ZY

، تهران , (اخبار رسمی): طی یک‌سال گذشته بازار مسکن دستخوش نوسانات بسیاری شده به طوری که قیمت آپارتمان در تهران از به شدت افزایش یافته و قدرت خرید کاهش یافته است. این مساله از طرفی باعث رونق بازار اجاره آپارتمان در تهران شده است. کارشناسان کلید این اتفاقات را در بروز برخی اتفاقات سیاسی و اقتصادی اخیر می‌دانند.

چرا پاییز و زمستان بهترین فصل اجاره آپارتمان در تهران است؟
اجاره آپارتمان در پاییز و زمستان

سامانه کلید نیز با داشتن خدمات متعدد از این قاعده مستثنی نیست و از آنجا که با مشاوران املاک متعددی همکاری دارد مرجعی مناسب برای یافتن خانه است

طی یک‌سال گذشته بازار مسکن دستخوش نوسانات بسیاری شده به طوری که قیمت آپارتمان در تهران از به شدت افزایش یافته و قدرت خرید کاهش یافته. این مساله از طرفی باعث رونق بازار اجاره آپارتمان در تهران شده است. کارشناسان کلید این اتفاقات را در بروز برخی اتفاقات سیاسی و اقتصادی اخیر می‌دانند.

کاهش قدرت خرید مسکن در تهران باعث شده تا افراد جویای ملک به سمت اجاره خانه در تهران بروند. این اتفاق بازار رهن و اجاره آپارتمان در تهران را رونق بخشیده و بسیار رقابتی‌تر کرده است.

از طرفی بنا بر باور عموم مردم، فصل بهار و تابستان بهترین زمان برای جابجایی و اجاره ملک محسوب می شود اما به نظر می‌رسد به دلیل رقابتی‌تر شدن رهن و اجاره، به خصوص در این دو فصل، اگر قصد یافتن ملک بهتری داشته باشید، بهتر است در پاییز و زمستان هم از بازار غافل نشوید.

بازار رهن و اجاره آپارتمان در تهران 4 فصل شد

فارغ از دغدغه مدرسه فرزندان و دور شدن به محل کار که باعث می‌شود افراد اجاره کردن خانه را به بهار و تابستان موکول کنند، اما به دلیل افزایش تقاضا در این این دو فصل از سال، ممکن است هم پیدا کردن آپارتمان دلخواهتان دشوارتر شود و هم قدرت چانه‌زنی در بازار پر رونق تابستانی و بهاری کمتر شود. بنابراین به نظر می‌رسد که باید با این باور و رفتار سنتی دستکم در بازار مسکن و به خصوص اجاره آپارتمان رفته رفته خداحافظی کرد. امروزه دیگر اینگونه تصمیمات احساسی و بدون اطلاع از واقعیت‌های موجود در بازار منسوخ شده و باید با هوشمندی و بهره‌مندی از واقعیات موجود، بهترین زمان را برای خرید یا اجاره آپارتمان انتخاب کرد.

با توجه به این مساله، یکی از بهترین زمان‌ها برای اجاره آپارتمان در تهران، فصل پاییز و زمستان، یعنی فصلی است که بسیاری از افراد به دنبال جابجایی نیستند. در چنین بازاری علاوه بر داشتن زمان کافی می‌توان با حوصله و آرامش بیشتری به دنبال آپارتمان دلخواه گشت و هم به دلیل آرام بودن بازار و کمتر بودن تعداد مشتری برای گرفتن تخفیف، قدرت چانه‌زنی بالاتری هم داشت.

رهن و اجاره آپارتمان در تهران در تمام فصل‌ها ساده است

با توجه به تغییر شرایط زندگی و افزایش تقاضا برای رهن و اجاره مسکن در فصل‌های پاییز و زمستان صاحب‌خانه‌ها نیز از این امر آگاه شده‌اند و دیگر نگران نیستند که با دادن تغییرات در خانه پس از تخلیه و یا پیدا نکردن مشتری دلخواه به دردسر بیفتند. صاحب‌خانه‌ها آگاه هستند که مشتری در فصل‌های پاییز و زمستان نیز به دنبال خانه است و راه پیدا کردن مشتری مناسب، سپردن خانه به مشاوران املاک کارآمد است. البته سهم سامانه‌های آنلاین که در سال‌های اخیر راه افتاده‌اند در ارتباط بین مستاجر و موجر انکارناپذیر است و این سامانه‌ها در برقراری ارتباط بسیار مثمرثمر هستند. سامانه کلید نیز با داشتن خدمات متعدد از این قاعده مستثنی نیست و از آنجا که با مشاوران املاک متعددی همکاری دارد مرجعی مناسب برای یافتن خانه است.

مزایای جابه‌جایی در پاییز و زمستان

بهار و تابستان به دلایل متعددی فصل محبوب افراد برای جابه‌جایی و تغییر منزل بوده اما مزایای پاییز و زمستان چندان کمتر نیست. با گذشت تابستان و خوابیدن تب‌وتاب اسباب‌کشی، بازار مسکن با رکود مواجه می‌شود. در این شرایط صاحب‌خانه‌ها برای اینکه خانه شان خالی نماند، تمایل دارند آن را اجاره دهند ولو با اندکی کاهش قیمت. چون در غیر این صورت ناچارند تا بهار سال آینده صبر کنند و این به معنای شش ماه خالی ماندن خانه و متحمل زیان شدن است. بنابراین می‌توان توقع داشت با قیمت کمتر، خانه‌ی بهتری اجاره کرد. همین امر بر هزینه‌ی جابه‌جایی نیز موثر است و در این فصل با هزینه‌ی کمتری می‌توان اسباب‌کشی کرد.

علاوه بر این، گرمای هوا در تابستان می‌تواند آزاردهنده باشد و موجب گرمازدگی و خستگی و بیماری شود که کار را به تاخیر بیندازد. خراب شدن برخی از لوازم مصرفی در حین جابه‌جایی هم از مشکلات گرمای تابستان است. در زمستان این مشکل وجود ندارد و با داشتن لباس گرم مناسب، آب‌وهوا زحمت چندانی ایجاد نمی‌کند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

کیلید

«کیلید» جدیدترین سامانه هوشمند املاک کشور است که ماموریت دارد بستری آنلاین برای برآورده ساختن کلیه نیازهای عرضه‌کنندگان و متقاضیان مسکن، به عنوان یک One-Stop Shop، را فراهم کند و همه ابزارهای لازم برای مشاوره تخصصی مسکن را در اختیار مشاورین بگذارد.

اطلاعات تماس
  • 021750*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

تجارت و بازار | مسکن و ساختمان