اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13970918332365904

قسمت اول

چه موانعی در مسیر پیشرفت اینترنت اشیا وجود دارد؟

کد: 13970918332365904

https://goo.gl/ZaCMAu

، تهران , (اخبار رسمی): اینترنت اشیا، IOT، یکی از علوم جدید در دنیای فناوری است. این علم به سرعت در حال گسترش در حوزه‌های مختلف بوده و روز به روز به محبوبیت آن اضافه می‌شود. اینترنت اشیا در حقیقت قصد دارد از طریق اینترنت میان ابزارها و دستگاه‌های مختلف ارتباط ایجاد کند.

چه موانعی در مسیر پیشرفت اینترنت اشیا وجود دارد؟ - قسمت اول
چه موانعی در مسیر پیشرفت اینترنت اشیا وجود دارد؟ - قسمت اول

اینترنت اشیا IOT به سرعت در حال گسترش در حوزه‌های مختلف است. اینترنت اشیا در حقیقت قصد دارد از طریق اینترنت میان ابزارها و دستگاه‌های مختلف ارتباط ایجاد کند

چه موانعی در مسیر پیشرفت اینترنت اشیا وجود دارد؟

گروهی از کارشناسان معتقد هستند که اینترنت اشیا، در آینده‌ای نزدیک به عنوان انقلابی در حوزه تکنولوژی قلمداد خواهد شد. اما نمی‌توان از موانعی که بر سر راه فراگیر شدن IOT وجود دارند، چشم پوشید.

برخی از این عوامل شامل دسترسی به اینترنت، هزینه‌بر بودن، حفظ امنیت و حریم شخصی، افزایش حجم دیتاها و بالاتر رفتن علم و آگاهی مصرف‌کنندگان است. در ادامه هر یک از عوامل نامبرده توضیح داده خواهد شد.

دسترسی به اینترنت

اینترنت اشیا، تعریفی ساده دارد و قابلیت‌های زیاد و متنوعی از آن انتظار می‌رود. به عنوان مثال با طراحی لوازم خانگی هوشمند از جمله یخچال یا ماشین لباسشویی که از طریق اپلیکیشن قابل کنترل باشند، افراد آسایش و راحتی بیشتری را در زندگی روزمره خود تجربه خواهند کرد.

اما باید توجه داشت که یکی از اولین ملزومات این تکنولوژی، اتصال به اینترنت است. برای بهره‌گیری از فناوری IOT باید دسترسی به اینترنت به صورت دائمی وجود داشته باشد.

در صورتی که هنوز در بسیاری از نقاط دنیا هیچ پوشش شبکه‌ای برای اینترنت تعبیه نشده یا افراد دسترسی مناسبی به اینترنت ندارند. جالب است بدانید شرکت‌هایی مثل گوگل و فیسبوک برای رهایی از این مشکل پیشنهاداتی دارند.

طرح‌هایی مثل اینترنت ماهواره‌ای رایگان و یا به پرواز درآمدن بالون‌های مجهز به وای‌فای می‌تواند برای بهبود دسترسی به اینترنت در سراسر جهان راهگشا بوده و به فراگیر شدن اینترنت اشیا کمک کنند.

هزینه‌های بالا

برای پیاده‌سازی طرح‌های مختلف در حوزه اینترنت اشیا، قطعا نیاز به دستگاه‌ها و محصولات جدیدی خواهد بود که براساس این تکنولوژی طراحی شده باشند. در این میان ساخت محصولی جدید که به سنسورهای ویژه‌ای مجهز شده باشد بسیار آسان‌تر از تغییر دادن زیرساخت‌های موجود خواهد بود.

در حال حاضر بسیاری از شرکت‌ها اقدام به ساخت دستگاه‌های مختلفی مثل انواع لوازم خانگی هوشمند، دوربین‌های هوشمند و .... کرده‌اند. اما برای تکمیل فرآیند هوشمند سازی اشیا لازم است حس‌گرهای ویژه‌ای نیز در فضاهای مختلف شهری همچون جاده‌ها، چراغ‌های راهنمایی رانندگی، ساختمان‌ها و مانند آن قرار بگیرد. این امر بسیار هزینه‌بر بوده و نیاز به سرمایه‌گذاری‌های سنگین و طولانی مدت خواهد داشت.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

ایده برتر پارسیان

انواع کالای دیجیتال در فروشگاه آنلاین ماشین های اداری ایده برتر پارسیان

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

کسب و کار و خرده فروشی