اطلاعات تماس
  • 021750*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 13970920333009284

برای خرید خانه در تهران چقدر باید هزینه کرد؟

کد: 13970920333009284

https://goo.gl/m9ZrPf

، تهران , (اخبار رسمی): خرید خانه یکی از مهم‌ترین خریدهایی است که هر فرد در طول زندگی‌اش انجام می‌دهد. قیمت خانه در سال‌های اخیر چنان رشدی داشته است که برای خرید خانه باید سال‌ها پس‌انداز کرد و وام‌های کلان گرفت. به همین دلیل هر کاری که در نهایت به هدفمندتر کردن و بهینه‌تر کردن خرید بیانجامد سود زیادی دارد.

برای خرید خانه در تهران چقدر باید هزینه کرد؟
برای خرید خانه در تهران چه‌قدر باید هزینه کرد؟

تغییر قیمت‌ خانه در سال‌های اخیر، میزان عرضه و تقاضا در بازار، رکود یا رشد قیمت و حجم معاملات می‌تواند در تصمیم‌گیری شما تأثیرگذار باشد. به همین دلیل است که کلید می‌تواند به شما در خریدی موفق کمک کند

خرید خانه یکی از مهم‌ترین خریدهایی است که هر فرد در طول زندگی‌اش انجام می‌دهد. قیمت خانه در سال‌های اخیر چنان رشدی داشته است که برای خرید خانه باید سال‌ها پس‌انداز کرد و وام‌های کلان گرفت. به همین دلیل هر کاری که در نهایت به هدفمندتر کردن و بهینه‌تر کردن خرید بیانجامد سود زیادی دارد.

در ایران بازار مسکن برای سرمایه‌گذاری نیز بسیار مناسب است. پر واضح است که برای سرمایه‌گذاری پر سود باید فرصت‌های بازار مسکن را شناخت و با دید باز و آگاهانه دست به خرید خانه یا زمین زد.

در شهرهای کوچک شاید استفاده از روش‌های سنتی مانند مراجعه به بنگاه‌های مسکن و پرس‌و‌جوهای محلی جوابگو باشد، اما در کلان‌شهری مانند تهران باید دست به دامن تحلیل آمار و تکنولوژی‌های جدید شد. اطلاع از تغییر قیمت‌ خانه در سال‌های اخیر، میزان عرضه و تقاضا در بازار، رکود یا رشد آنی قیمت و حجم معاملات می‌تواند در تصمیم‌گیری شما تأثیرگذار باشد. به همین دلیل است که کلید می‌تواند به شما در خریدی موفق کمک کند.

اطلاع از روند تغییرات بازار

مطمئنا اطلاع از روند تغییرات قیمت خانه در تهران می‌تواند در اتخاذ تصمیم مناسب برای خرید کمک کند. در بخش فرصت‌های بازار مسکن پس از انتخاب منطقه موردنظر می‌توانید رفتار بازار مسکن در 3 ماه تا 7 سال گذشته را مشاهده کنید. به کمک فیلترهای موجود در این بخش می‌توانید روند تغییر قیمت خانه‌هایی با متراژ زیر 85 متر، بین 85 تا 150 متر و بالای 150 متر را مشاهده کنید. همچنین امکان تعیین سن بنا نیز وجود دارد.

در جدولی که نمایش داده می‌شود علاوه بر تعداد معاملات در بازه‌ای که مشخص کرده‌اید، میانگین قیمت معاملات و میزان تغییرات قیمت نیز مشاهده می‌شود. اما مهم‌ترین نکته در این جدول عددی تحت عنوان «شاخص کیلید» است.

شاخص کیلید چیست؟

در گذشته برای تحلیل بازار مسکن از میانگین قیمت مسکن برای کل تهران استفاده می‌شد. البته واضح است که این شاخص دقت خوبی ندارد، چون قیمت خانه‌های نوساز و غیر نوساز، خانه‌های با متراژ مختلف و خانه‌های مناطق مختلف به یک اندازه در این شاخص تاثیر دارند. به همین دلیل کیلید به فکر ارائه‌ شاخصی معتبر و دقیق برای مناطق 22 گانه‌ تهران و بر اساس سن بنا و متراژ‌های مختلف افتاد.

برای استخراج شاخص کیلید از روش‌های آماری معتبری استفاده می‌شود که دقت آن را بالا می‌برد. بر خلاف میانگین قیمت مسکن که به شکلی سنتی تهیه می‌شود و معمولا دقت بالایی ندارد. برای مثال یکی از ویژگی‌های این شاخص حذف داده‌های پرت است. یعنی اگر ملکی در منطقه‌ی مورد نظر با قیمت بسیار بالا یا بسیار پایین معامله شود از محاسبات حذف می‌شود. در حالی که این معامله روی میانگین قیمت مسکن تأثیر می‌گذارد. به همین دلیل شاخص کیلید برای رصد رفتار بازار و تغییر قیمت‌ها دقیق‌تر است و استفاده از این شاخص ریسک سرمایه‌گذاری در بازار مسکن را کاهش می‌دهد. این شاخص بر اساس روش برنده‌ نوبل اقتصاد سال 2013 محاسبه می‌شود و در اکثر کشورهای دنیا برای بررسی وضعیت بازار مورد استفاده قرار می‌گیرد.

جدول معاملات یک ماه گذشته

در صفحه‌ فرصت‌های بازار مسکن اطلاعات کاملی از معاملات انجام شده در یک ماه گذشته در منطقه‌ موردنظرتان به شما ارائه می‌شود. یکی از این جداول مقایسه محله‌های مختلف منطقه است. شما می‌توانید قیمت میانگین هر متر مربع خانه در محله‌های مختلف هر منطقه را با یکدیگر و با میانگین قیمت کل آن منطقه بررسی کنید. چنین جداولی در یک نگاه شما را با وضعیت بازار در آن منطقه آشنا می‌کند. همچنین در جدولی دیگر می‌توانید قیمت میانگین منطقه موردنظرتان را با قیمت میانگین سایر منطقه‌ها و قیمت میانگین کل شهر تهران مقایسه کنید.

در بخش نمودار معاملات انجام شده می‌توانید ببینید در یک ماه گذشته بازار آن منطقه بیشتر به سمت چه خانه‌هایی گرایش داشته است. دانستن این اطلاعات به شما کمک می‌کند با دیدی بازتر نسبت به میزان تقاضا، در بازار مسکن سرمایه‌گذاری کنید.

روند تغییرات شاخص قیمت

با خواندن اعداد نمی‌توان تصور دقیقی از نحوه تغییرات قیمت به دست آورد. در این مواقع نمودارها می‌توانند به یاری‌مان بشتابند.

نمودارهای روند تغییرات شاخص قیمت کیلید بر اساس سن بنا و متراژ و منطقه‌مورد نظر به شما نشان می‌دهد که قیمت خانه چه تغییراتی را دنبال کرده است. با بررسی نمودار مناطق مختلف می‌توانید متوجه شوید در کدام مناطق وضعیت بازار آشفته است و در کدام مناطق شرایط برای سرمایه‌گذاری مناسب است. شیب تند یا کند نمودار می‌تواند اطلاعات فراوانی در مورد تغییرات قیمت خانه در هر منطقه به شما بدهد. در این بخش امکان مقایسه‌ نموداری تغییرات شاخص قیمت دو منطقه نیز وجود دارد که می‌تواند به شما نشان دهد کدام منطقه برای سرمایه‌گذاری مناسب‌تر است.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

کیلید

«کیلید» جدیدترین سامانه هوشمند املاک کشور است که ماموریت دارد بستری آنلاین برای برآورده ساختن کلیه نیازهای عرضه‌کنندگان و متقاضیان مسکن، به عنوان یک One-Stop Shop، را فراهم کند و همه ابزارهای لازم برای مشاوره تخصصی مسکن را در اختیار مشاورین بگذارد.

اطلاعات تماس
  • 021750*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

تجارت و بازار | مسکن و ساختمان