اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13970922333235904

تکنولوژی پردازش تصویر یا VCA در دوربین مداربسته چیست؟

کد: 13970922333235904

https://goo.gl/sGwN5q

، تهران , (اخبار رسمی): تکنولوژی ساخت دوربین مداربسته تا امروز، پیشرفت‌های بسیاری کرده و همچنان به راه خود ادامه می‌دهد. یکی از فن آوری‌های پیشرفته که در ساخت دوربین‌های امروزی به کار می‌رود، پردازش تصویر VCA یا Video Content Analytics است.

تکنولوژی پردازش تصویر یا VCA در دوربین مداربسته چیست؟
تکنولوژی پردازش تصویر یا VCA در دوربین مداربسته چیست؟

تکنولوژی ساخت دوربین مداربسته تا امروز، پیشرفت‌های بسیاری کرده و همچنان به راه خود ادامه می‌دهد. یکی از فن‌آوری‌های پیشرفته در که در ساخت دوربین‌های امروزی به کار می‌رود، پردازش تصویر VCA است

سیستم‌های امنیتی و نظارت تصویری، در سالیان گذشته طرفداران زیادی در میان گروه‌های مختلف پیدا کرده‌اند. تکنولوژی ساخت دوربین مداربسته تا امروز، پیشرفت های بسیاری کرده و همچنان به راه خود ادامه می دهد.

یکی از فن آوری‌های پیشرفته که در ساخت دوربین‌های امروزی به کار می‌رود، پردازش تصویر VCA یا Video Content Analytics است.

تکنولوژی پردازش تصویر یا VCA در دوربین مداربسته چیست؟

VAC به معنای تجزیه و تحلیل محتوای ویدئویی است. با وجود این قابلیت در دوربین مداربسته، دستگاه قادر خواهد بود تصاویر را به طور خودکار تجزیه و تحلیل کند.

عبارت بهتر باید گفت که فناوری VCA، سیستم هوشمندی است که جایگزین اپراتور می‌شود و می‌تواند در هر لحظه سوژه‌های مختلف را شناسایی و دنبال کند. تکنولوژی VCA کاربردهای مختلفی دارد که در ادامه به معرفی آنها و توضیح هر یک پرداخته می‌شود:

قابلیت تشخیص حرکت Motion Detection:

این قابلیت که در بیشتر دوربین‌های مدار بسته آنالوگ و تحت شبکه قرار دارد، به صورت کاملا کاربردی و با بررسی تغییرات حاصل در تصویرهای متوالی، حرکت سوژه‌ها را تشخیص می‌دهد.

قابلیت شمارش افراد Poeple Counting:

حفظ امنیت فضاهای پرتردد مثل مراکز تجاری و اداری مختلف، لزوم وجود قابلیتی که بتواند کنترل بیشتری بر رفت و آمد افراد داشته باشد، احساس می‌شود. بسیاری از شرکت‌های تولیدکننده دوربین مداربسته، در محصولات خود در کنار قابلیت Motion Detection، ویژگی شمارش افراد را نیز قرار می‌دهند.

این موضوع در کنترل یک فضای بزرگ و زیر نظر گرفتن تردد مشتریان و کارکنان بسیار مفید و راهبردی خواهد بود. با نصب دوربین مدار بسته با این قابلیت، می‌توان آمار دقیقی از تعداد اشخاصی که روزانه به یک ساختمان، پارک یا .... وارد یا از آنجا خارج می‌شوند، به دست آورد.

قابلیت تعقیب هوشمند Smart Tracking:

این قابلیت در حفظ امنیت فضای کار یا منزل، اهمیت زیادی دارد. بیشتر شرکت‌های سازنده در صدد ایجاد و ارتقا نرم‌افزارهایی هستند که امکان Smart Tracking را به کاربر بدهد.

با استفاده از ویژگی تعقیب هوشمند می‌توان این امکان را فراهم کرد که دوربین حرکت مشکوک افراد را دنبال کند؛ همچنین برای تعقیب اشیا و سوژه‌های مختلف نیز مفید و کاربردی خواهد بود.

تشخیص عبور از خط Line Crossing:

این قابلیت، کاربرد زیادی در مکان‌های امنیتی و محافظت از تجهیزات حساس خواهد داشت. با استفاده از ویژگی Line Crossing کاربر می‌تواند خطوط فرضی را در نرم افزار مشخص کرده و برای تردد افراد در محل‌های خاص ممنوعیت ایجاد کند.

تشخیص چهره افراد Facce Detection:

این قابلیت به سیستم نظارتی امکان می‌دهد که با استفاده از پارامترهایی که در نرم افزار مشخص شده‌اند، اجزای صورت افراد را تشخیص دهد و به این ترتیب سوژه معرفی شده را شناسایی کند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

ایده برتر پارسیان

انواع کالای دیجیتال در فروشگاه آنلاین ماشین های اداری ایده برتر پارسیان

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

کسب و کار و خرده فروشی