اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 139709263339310178

راهنمای خرید لیفتراک دست دوم

کد: 139709263339310178

https://goo.gl/LB2NR4

، تهران , (اخبار رسمی): در این مقاله نکاتی را که باید در زمان خرید لیفتراک کار کرده مورد توجه قرار داد شرح داده می‌شود.

راهنمای خرید لیفتراک دست دوم ( لیفتراک کارکرده )
خرید و فروش لیفتراک دست دوم

لیفت‌یار با در اختیار قرار دادن کارشناسان خود در زمینه مشاوره و کارشناسی خرید لیفتراک می‌تواند در خرید لیفتراک کمک کند

در حال حاضر  و با توجه به وضعیت تحریم‌ها و همچنین نوسانات بازار ارز و به دلیل بالا بودن قیمت لیفتراک صفر (نو) برخی از شرکت‌ها و واحدهای تولیدی برای پایین آوردن هزینه‌های خود، اقدام به خرید لیفتراک دست دوم می‌کنند؛ ولی به دلیل نداشتن آشنایی کامل با مقوله خرید لیفتراک دست دوم یا کارکرده و در نظر نگرفتن برخی از نکات مهم در خرید لیفتراک دست دوم سرمایه خود را تباه می‌کنند. در این مقاله سعی می‌شود تا نکاتی را که باید در زمان خرید لیفتراک کارکرده مورد توجه قرار داد شرح داده می‌شود.

مشاوره از یک فرد با تجربه کاری در زمینه لیفتراک

پیشنهاد اول و آخر برای خرید لیفتراک دست دوم اقدام به خرید به همراه یک فرد با تجربه کاری با لیفتراک است و یا اگر به چنین فردی دسترسی ندارید پیشنهاد می‌شود که به این نکات و سوالات مطرح شده دقت ویژه‌ای داشته باشید:

میزان استفاده از لیفتراک چقدر است؟

اولین موضوع مهم در خرید لیفتراک کارکرده (دست دوم) میزان استفاده از دستگاه لیفتراک است. این مطلب را باید در نظر گرفت که لیفتراک کارکرده به دلایلی مانند خرابی زیاد (اصطلاحا به خرج افتادن لیفتراک)، جابجایی با لیفتراک تناژ بالاتر و یا ورشکستگی یا تغییر کار مالک قبلی دستگاه قرار است که به فروش برسد. پس خریداران لیفتراک دست دوم با دیدگاه خرید و فروش خودرو که مالک در زمینه خودرو ممکن است ماشین کاملا سالم باشد اما به دلیل خرید ماشین با آپشن بالاتر یا نیاز مالی اقدام به فروش کند اقدام به خرید لیفتراک کارکرده نکنند.

با توجه موارد ذکر شده اگر ساعت کار با لیفتراک مدت کمی در هفته است (حداکثر 10 ساعت در هفته) می‌توان از لیفتراک دست دوم استفاده کرد و هر چه ساعت کار بیشتری دارید باید مدل‌های خیلی بالاتر را خرید کرد که در این حالت قیمت لیفتراک دست دوم به قیمت لیفتراک نو نزدیک است و دیگر مقرون به صرفه نیست.

زمان تحویل لیفتراک چقدر حائز اهمیت است؟

زمان تحویل لیفتراک دست دوم به ظاهر فوری است اما هنگامی که وارد پروسه خرید می‌شوید مقایسه و بازدید و تست از دستگاه‌ها زمان‌بر است. البته در حال حاضر اغلب تولیدکنندگان و واردکنندگان لیفتراک دستگاه صفر آماده تحویل دارند و چون پروسه‌های شرکتی مشخص و سازمان یافته است می‌توان با برنامه‌ریزی لیفتراک را فوری تهیه کرد. توضیح اینکه در تناژهای رایج مثل 3 تن، 5 تن، 7 تن و … اغلب شرکت‌ها در همان روز می‌توانند دستگاه تحویل دهند.

آیا در مجموعه خود مکانیک بازرسی فنی دارید؟

در صورت خرید دست دوم، وجود یک مکانیک بازرس فنی لیفتراک از واجبات است. به خصوص به هنگام خرید وجود چنین فردی برای بازرسی کامل دستگاه بسیار موثر است. یا باید با جایی برای تعمیر و نگهداری لیفتراک قرار داد داشته باشید یا اینکه اپراتور ماهری برای این موضوع در نظر بگیرید.

آیا از نمایندگی معتبر خرید می کنید؟

خرید از یک نمایندگی معتبر فروش لیفتراک این شانس را به خریدار می‌دهد که لیفتراک سالم و کم کارکردی را به آنها معرفی کند ولی خرید از نمایندگی نا آشنا یک ریسک بزرگ است.

آیا اجرای ایمنی آن را چک کردید؟

مسئله مهم دیگر بررسی سالم بودن اجزای ایمنی مانند کمربند ایمنی، شاخک‌ها، صندلی و چراغ‌های لیفتراک و … هستند که چک کردن آنها هنگام خرید بسیار مهم و حیاتی است.

لاستیک‌ها در چه وضعیتی قرار دارند؟

یکی از بهترین راه‌های تشخیص وضعیت لیفتراک و کارکرد آن بررسی چرخ‌ها است. با چک کردن لاستیک لیفتراک متوجه می‌شوید که لیفتراک روی چه سطحی و در چه مدت زمانی کار کرده است.

ضمانت نامه‌ای در اختیار قرار می‌گیرد؟

اگر حتی از نمایندگی معتبر فروش لیفتراک خرید می‌کنید، در صورت سالم بودن دستگاه به خریدار ضمانت نامه‌ای هم تحویل می‌دهند اما در غیر این صورت هیچگونه ضمانت نامه‌ای در نظر نخواهند گرفت.

با لیفتراک مورد نظر رانندگی کردید؟

اگر چنانچه هر ۷ مورد قبل را پشت سر گذاشتید، در نهایت یک‌بار به طور امتحانی با دستگاه رانندگی کنید تا لااقل در حضور فروشنده دستگاه یک‌بار برای شما روشن شود. آیا این دستگاه آنقدر راحت است که خود شما و یا راننده لیفتراک برای مدت طولانی با آن کار کنید؟

لیفتراک دارای سند و برگ سبز گمرکی است؟

حتما دقت فرمایید در خصوص اصالت لیفتراک، برگ گمرکی و سند دستگاه را مطالعه کنید تا در آینده مشکلی از نظر مالکیت قانونی دستگاه به وجود نیاید.

مجموعه لیفت یار یکی از جاهایی است که با در اختیار قرار دادن کارشناسان خود در زمینه مشاوره و کارشناسی خرید می‌تواند در مورد این موضوع کمک خوبی کند. پس علاقه‌مندان در صورت نیاز به یک مشاور خرید لیفتراک می‌توانند  با لیفت یار تماس بگیرند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

لیفت یار

مجموعه لیفت یار ارائه دهنده خدمات تعمیرات تخصصی لیفتراک برقی ، تعمیر لیفتراک دیزلی و دوگانه سوز و تعمیرات حرفه ای انواع ماشین آلات انبارداری مانند تعمیر پالت تراک برقی ، ریچتراک ، انواع جک پالت و استاکر دستی به صاحبان کسب و کار ، کارخانجات و کارگاه‌ های تولیدی کشور

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

صنعت و تولید