اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 139709263340710496

چاپ مقاله پژوهشی در نشریات معتبر

کد: 139709263340710496

https://goo.gl/ueBuhh

، تبریز , (اخبار رسمی): چاپ مقاله در مجلات و نشریات معتبر نمایه شده از جلمه ISI امتیازات پژوهشی خوبی را برای دانشجویان و اساتید دانشگاهی در مصاحبه دکتری، اخذ بورسیه تحصیلی، ارتقاء و جذب هیات علمی به همراه دارد.

چاپ مقاله پژوهشی در مجلات ISI, ISC, SCOPUS, PUBMED
چاپ مقاله isi

مقاله در واقع یک محتوای علمی با هدف ارائه یک گزارش جدید از نتایج یک پژوهش است تا محققان دیگر را از آن مطلع کنند. امروز با توجه به سرعت بالای پیشرفت علم و اهمیت تولید مقالات علمی در نقل و انتقال یافته‌های علمی، چاپ مقاله از اهمیت زیادی برخوردار است. اما اینکه این مقالات علمی چگونه نوشته شوند و در چه مجلاتی به چاپ برسند، اهمیت زیادی دارد. در واقع ارزش علمی و پژوهشی یک مقاله را مجله‌ای که در آن به چاپ می‌رسد، تعیین می‌کند.

مجلات و نشریات مختلفی در جهان وجود دارد که هدف مشترک آنها چاپ مقاله و ایجاد یک آرشیوی از مقالات علمی در یک حوزه خاص است تا محققان و پژوهشگرانی که در آن زمینه فعالیت می‌کنند بتوانند به راحتی به این مقالات دسترسی داشته باشند. 4 پایگاه اصلی در جهان وجود دارد که مجلات در حوزه‌های مختلفی را در خود نمایه می‌کنند. این پایگاه‌ها شامل:

پایگاه اطلاعاتی ISI

پایگاه اطلاعاتی ISI یکی از قدیمی‌ترین، معتبرترین و پرطرفدارترین پایگاه‌ها از لحاظ چاپ مقاله است. این پایگاه هر ساله مجلات خود را براساس معیارهای خاصی ارزیابی می‌کند و براساس امتیازاتی که کسب می‌کند، آنها را در دو گروه مختلف قرار می‌دهند. مجلاتی که امتیاز بیشتری کسب کرده‌اند، در لیست مجلات ایمپکت‌دار قرار می‌گیرند (این مجلات تحت عنوان  JCR نامیده می‌شوند) و مجلاتی که امتیازهای لازم را کسب نکرده باشند در لیست مجلات بدون ایمپکت (تحت عنوان مجلات ISI LISTED) قرار می‌گیرند.

مجلات JCR از لحاظ رتبه و امتیاز در رده اول تمامی مجلات قرار دارند. چاپ مقاله در این مجلات دشوار است زیرا داوری بسیار سختی دارند. اما در مقابل بابت چاپ مقاله هیچ هزینه‌ای از نویسنده دریافت نمی‌کنند. با توجه به اینکه این مجلات با هیچ موسسه‌ای وارد رایزنی نمی‌شود و تنها محتوای مقاله ارسالی برای آنها مهم است، در نتیجه جز مجلات تضمینی برای چاپ مقاله به شمار نمی‌روند. در مقابل مجلات بدون ایمپکت که در رده دوم قرار می‌گیرند، داوری سختی نداشته و در صورت تطابق موضوعی مقاله با مجله و رعایت اصول نگارشی، می‌تواند مورد پذیرش قرار گیرد.  این مجلات جز مجلات تضمینی هستند و کارشناسان موسسه سینا می‌توانند با رایزنی خود، پذیرش مقاله را از این مجلات دریافت کنند. اما این مجلات برخلاف مجلات JCR بابت چاپ مقاله از نویسنده پول دریافت می‌کند که این هزینه در مجلات مختلف متفاوت بوده و بالای 700 هزار تومان است. البته این رقم با تغییر قیمت دلار تغییر می‌کند.

در اینجا لازم است که موضوعی را توضیح داده شود. با توجه به پولی بودن مجلات ISI بدون ایمپکت، امروزه مجلات و نشریات جعلی با استفاده از نام و اعتبار مجلات ISI معتبر، قصد در اخاذی از دانشجویان و پژوهشگران کم تجربه در زمینه چاپ مقاله هستند. درست است که این مجلات سالانه توسط وزارت علوم، بهداشت و دانشگاه‌های آزاد مورد بررسی قرار گرفته و در قالب بلک لیست عرضه می‌شود تا در اختیار محققان قرار گیرد اما برخی از این مجلات معتبر بسیار ماهرانه عمل کرده و قابل تشخیص توسط افراد عادی نیستند.

ISC 

موسسه ISC که تحت عنوان  پایگاه استنادی علوم جهان اسلام نامیده می‌شود، در ایران با مرکزیت شیراز تاسیس شد. این پایگاه با هدف تبادل اطلاعات بین کشورهای اسلامی ایجاد شد و سالانه مقالات با ارزشی از 57 کشور جهان در مجلات این پایگاه به چاپ می‌رسد. دانشجویانی که قصد اخذ نمره پایان نامه خود را دارند و می‌خواهند در کمترین زمان مقاله خود را به چاپ برسانند، این مجلات گزینه مناسبی برای آنها است. زیرا به دلیل داشتن داوری آسان و کوتاه مدت، در کمتر از یک ماه نامه پذیرش مقاله ارسال می‌شود. لیست مجلات معتبر این پایگاه در سامانه آن قرار داده شده است، کافی است به آدرس www.isc.gov.ir/fa مراجعه کرده و لیست آنها را مشاهده کرد. یکی از مزیت‌های چاپ مقاله در این مجلات این است که اگر مقاله‌ای دارید که به زبان فارسی است، می‌توانید رد مجلات داخلی isc به چاپ برسانید اما اگر مقاله به زبان انگلیسی است، می‌توانید آن را در مجلات خارجی isc چاپ کنید.

SCOPUS

پایگاه اطلاعاتی دیگری که در زمینه چاپ مقاله فعالیت می‌کند، پایگاه Scopus استکه الزیویر یکی از محصولات آن است. می‌توان گفت مجلات scopus هم سطح با مجلات isi هستند. با توجه به اعتبار بالای این مجلات، امروزه طرفدارای زیادی را به سوی خود جلب کرده است. برخی از مجلات هستند که هم جز مجلات scopus به حساب می‌آیند و هم جز مجلات ISI هستند. چاپ مقاله در این مجلات امتیازات پژوهشی خوبی را برای دانشجویان به همراه دارد. اگر کسی به دنبال چاپ مقاله در مجلات معتبر خارجی با امتیاز پژوهشی بالا در کمترین زمان ممکن هستند، مجلات SCOPUS گزینه مناسبی برای آنها است.

PUBMED

گروه بعدی از پایگاه‌های اطلاعاتی در زمینه چاپ مقاله، پایگاه PUBMED است که مختص رشته‌های پزشکی و شاخه‌های مختلف آن است. این پایگاه تمامی مقالات در زمینه پزشکی و گرایش‌های مرتبط با آن را در خود نمایه می‌کند حتی اگر مقاله در مجله دیگری به چاپ رسیده باشد. این مجلات گزینه بسیار مناسبی برای دانشجویان رشته‌های زیست‌شناسی، بیوشیمی، زنتیک، پزشکی، دندان پزشکی و امثال آنها هستند و امتیازات پژوهشی خوبی را برای آنها به ارمغان دارد.

پذیرش تضمینی مقاله از مجلات ISI

زمانی که کلمه تضمینی در کنار چاپ مقاله ISI آورده می‌شود به این مفهوم نیست که هر مقاله که ارسال می‌شود ارزش چاپ شدن در مجلات ISI را دارد. در تمامی مجلات حتی کنفرانس‌ها نیز مقالات توسط افراد با تجربه داوری شده و تنها مقالاتی که از لحاظ نگارشی و محتوایی خوب باشند، مورد پذیرش قرار می‌گیرند. به خصوص اگر هدف، چاپ مقاله در مجلات ISI باشد، باید در نگارش مقاله دقت و وسواس خاصی به خرج داد تا بتوان مقاله خود را در این مجلات به چاپ رساند. در بین مجلات ISI مجلات ایمپکت دار تضمینی نبوده، زیرا این مجلات با هیچ موسسه‌ای همکاری نداشته و صرفا به محتوای مقاله توجه می‌کنند، در صورتی که مقاله تا 70 درصد مورد پذیرش مجلات JCR قرار بگیرد، موسسه سینا با رایزنی خود می‌تواند آن را به 100 درصد رسانده و مقاله را به چاپ برساند. اما در خصوص مجلات ISI بدون ایمپکت، موضوع متفاوت بوده و موسسه سینا می‌تواند به داوران مجلات رایزنی کرده و مقاله را به چاپ برساند.

برای این منظور کافی است مقاله را برای مشاوران سینا ارسال کرده تا موضوع آن را بررسی کنند و متناسب با آن مجلات را معرفی کنند. سپس مراحل ترجمه، ویراستاری (در صورت نیاز)، فرمت‌بندی مقاله طبق دستورالعمل مجله، سابمیت مقاله و پیگیری داوری آن طی شود تا در نهایت مقاله در مجله درخواستی به چاپ برسد.

مشاورین موسسه سینا به صورت شبانه‌روزی پاسخگو اساتید و دانشجویان هستند. در صورت داشتن هرگونه سوال، می‌توان از طریق چت آنلاین سایت سینا، ایمیل موسسه و شماره تماس مشاوران، با آنها در ارتباط بود.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

موسسه پذیرش و چاپ مقاله سینا

موسسه سینا با سال ها تجربه در امر نگارش مطالب آموزشی در زمینه پایان نامه، نوشتن پروپوزال، نحوه ساخت رزومه تحصیلی، نگارش مقاله و ... همچنین ارائه خدماتی چون استخراج مقاله از پایان نامه،پذیرش و چاپ مقاله در مجلات معتبر خارجی و داخلی،ویراستاری و چاپ کتاب در کمتر از یک ماه، ترجمه تخصصی و فوق تخصصی،شما دانشجویان و اساتید گرانقدر را یاری می رساند. کافیست با مشاورین و کارشناسان متخصص ما در ارتباط باشید.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

علم و آموزش