اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13970928334465904

چگونه می‌توان کیبورد لپ‌تاپ را تعمیر کرد؟

کد: 13970928334465904

https://goo.gl/t5Sjj5

، تهران , (اخبار رسمی): صفحه کلید یکی از اصلی‌ترین لوازم جانبی کامپیوتر است. شاید اگر بگوییم در بسیاری مواقع استفاده از یک کامپیوتر یا لپ‌تاپ بدون وجود یک صفحه کلید سالم غیرممکن است، اغراق نشده است. استفاده از کیبورد در لپ‌تاپ‌ها، اهمیت بیشتری دارد.

چگونه می توان کیبورد لپ تاپ را تعمیر کرد؟
چگونه می توان کیبورد لپ تاپ را تعمیر کرد؟

حتما زمانی که ببنید با فشردن کلیدهای کیبورد لپ‌تاپ خود، هیچ کاراکتری وارد فایل متنی نمی‌شود متعجب شده و یا شاید نگران شوید!

صفحه کلید یکی از اصلی‌ترین لوازم جانبی کامپیوتر است. شاید اگر گفته شود که در بسیاری مواقع استفاده از یک کامپیوتر یا لپ‌تاپ بدون وجود یک صفحه کلید سالم غیرممکن است، اغراق نشده است.

استفاده از کیبورد در لپ تاپ‌ها، اهمیت بیشتری دارد. چون مانند یک کامپیوتر رومیزی نمی‌توان در صورت خراب شدن، آن را به راحتی تعویض کرد.

چگونه می‌توان کیبورد لپ‌تاپ را تعمیر کرد؟

به طور کلی کار نکردن کیبورد لپ تاپ می‌تواند ناشی از 4 دلیل عمده باشد. در ادامه هر یک از این دلایل را نام برده و راه حلی برای آن بیان خواهد شد.

صفحه کلید یک لپتاپ، اغلب به دلایل زیر ممکن است از کار بیافتد:

- نصب درایور سخت افزار نامناسب

- گرد و غبار

- اتصال نامناسب

- کیفیت ساخت پایین دستگاه

نصب درایور سخت افزار نامناسب:

این مورد، معمولا با حذف درایور و نصب مجدد آن برطرف خواهد شد. اگر به این نتیجه رسیدید که کار نکردن کیبورد لپ‌تاپ به دلیل نصب سخت افزار نامناسب اتفاق افتاده، چندان نگران نباشید چرا که به‌روزرسانی درایور، یکی از ساده‌ترین راه‌کارهای موجود برای راه‌اندازی دوباره صفحه کلید لپ‌تاپ است.

ابتدا از طریق منوی استارت، عبارت Device Manager را سرچ کرده روی گزینه نمایش داده شده کلیک کنید تا صفحه جدیدی باز شود.

در اینجا فهرستی از دیوایس‌های مختلف را خواهید دید. روی گزینه Keyboards دبل کلیک کنید تا فهرست مربوط به آن باز شود.

از طریق کلیک کردن روی آیکون قبل از عبارت Keyboards نیز می‌توان این فهرست را دید. در اینجا می‌توان نام صفحه کلید دستگاه را دید. کیبورد معمولا با نام Standard PS/2 Keyboard نشان داده می‌شود. روی این عبارت راست کلیک کنید و سپس گزینه Properties را انتخاب کنید. پنجره جدیدی روی صفحه نمایش باز  می‌شود. از میان تب‌های موجود، Driver را انتخاب کنید.

در اولین گام، روی گزینه Update Driver کلیک کنید. تا زمانی که ویندوز درایور جدید سخت افزار را دریافت کرده و نصب می‌کند، تامل کنید.

پس از اتمام این مرحله، کیبورد را در یک فایل متنی تست کنید. به احتمال زیاد مشکل آن برطرف خواهد شد اما ممکن است کیبورد به این راحتی قصد درست شدن نداشته باشد! در این صورت باید گزینه Uninstall Drive را انتخاب کرده تا درایور حذف شود.

پس از اتمام پروسه نصب، باید سیستم را restart کنید. در مرحله بعد، منتظر بمانید که درایور مجددا نصب شده و مشکل صفحه کلید برطرف شود گزینه Action > Scan for Hardware Changes کمک می‌کند که بدون راه اندازی مجدد، ویندوز را برای نصب فوری درایور آماده کنید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

ایده برتر پارسیان

انواع کالای دیجیتال در فروشگاه آنلاین ماشین های اداری ایده برتر پارسیان

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

کسب و کار و خرده فروشی