اطلاعات تماس
  • 021750*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 139710013350410403

یک عایق صوتی خوب چطور می‌تواند شما را از سر و صدای همسایه خلاص کند

کد: 139710013350410403

https://goo.gl/Vu3m6J

، تهران , (اخبار رسمی): امروزه با توجه به آپارتمان‌نشینی اکثر مردم ساکن کلان‌شهرها، مشکل سر و صدای همسایه و انتقال آن از تیغه‌های نازک دیوارهای مشترک و یا سقف و کف ساختمان به یک معضل اساسی تبدیل شده است. شاید خیلی‌ها هم به نوعی دچار این مشکل باشند و راهکارهای مختلفی را برای رفع مشکل خود جستجو و یا امتحان کرده باشند.

یک عایق صوتی خوب چطور می تواند شما را از سر و صدای همسایه خلاص کند
یک عایق صوتی خوب چطور می تواند شما را از سر و صدای همسایه خلاص کند

پشم سنگ تخته‌ای، یکی از مرسوم‌ترین، مؤثرترین، و مقرون به صرفه‌ترین عایق‌های صوتی موجود در بازار ایران است

در این مقاله راهکارهای مختلف عایق صوتی منزل ارائه خواهد شد.

آپارتمان نشینی و معضل انتقال صدا از دیوار مشترک، سقف و کف خانه‌ها

یک مشکل اساسی آپارتمان‌های امروزی، جنس نازک تیغه‌ها است که باعث می‌شود صدای همسایه از دیوار مشترک، سقف و کف ساختمان به واحدهای مجاور انتقال پیدا کند. صدای تلویزیون، سر و صدای بچه، صدای پا، و غیره که باعث سلب آسایش همسایه‌ها می شود. برای رفع این مشکل، یک عایق صوتی خوب می‌تواند کمک کننده باشد و آسایش را به خانه بازگرداند.

راهکارهای عایق صوتی دیوار مشترک و سقف

1. عایق صوتی پشم سنگ تخته‌ای

پشم سنگ تخته‌ای، یکی از مرسوم‌ترین، مؤثرترین و مقرون به صرفه‌ترین عایق‌های صوتی موجود در بازار ایران است. این عایق با توجه به شبکه‌بندی داخل الیاف آن، صدا را در خود حبس کرده و مانع انتقال آن می‌شود. ضریب جذب صوت پشم سنگ تخته‌ای بسیار بالا بوده و با توجه به دانسیته و ضخامت انتخابی، می‌تواند تا 300 دسی بل کاهش صوت داشته باشد به گونه‌ای که حتی در میدان تیر هم از پشم سنگ استفاده می‌شود.

پیشنهاد می‌شود از  پشم سنگ تخته‌ای دانسیته 120Kg/m3 به ضخامت 5 سانتی متر استفاده شود.

پشم سنگ در صخامت‌های 2.5 الی 10 سانتی متر و دانسیته های 80 تا 300 کیلوگرم بر متر مکعب تولید و عرضه می‌شود. لیکن، برای آپارتمان‌ها، اثبات شده است که دانسیته 120 کیلوگرم و ضخامت 5 سانتی متر بهترین گزینه است که هم مقرون به صرفه بوده و هم کارایی لازم را داشته باشد. اگر به دلیل محدودیت فضا قادر به استفاده از ضخامت 5 سانتی متر نیستید، می‌توان از ضخامت 3 سانتی متر با دانسیته 200 کیلوگرم بر متر مکعب استفاده کنید.

همانطور که می‌توان حدس زد، فرمول کارایی پشم سنگ تخته‌ای آن است که با افزایش دانسیته، می‌توان از ضخامت کمتری استفاده کرد. بنابراین گزینه‌های دیگر برای نمونه می‌تواند ضخامت 4 سانتی‌متر و دانسیته 150 کیلوگرم بر متر مکعب باشد.

جدول پیشنهادی پشم سنگ تخته‌ای

منبع صدامدل پیشنهادی
سر و صدای معمولیپشم سنگ تخته‌ای دانسیته 120Kg/m3 به ضخامت 5 سانتی متر
صدای بچهپشم سنگ تخته‌‌ای دانسیته 120Kg/m3 به ضخامت 5 سانتی متر
موسیقیپشم سنگ تخته‌ای دانسیته 150Kg/m3 به ضخامت 5 سانتی متر
صدای پارکینگپشم سنگ تخته‌ای دانسیته 120Kg/m3 به ضخامت 5 سانتی متر
تراشکاری در واحد مجاورپشم سنگ تخته‌ای دانسیته 150Kg/m3 به ضخامت 5 سانتی متر

2. عایق صوتی نانوپلیمری ترکیه‌ای برای دیوار و سقف

عایق صوتی نانوپلیمری ترکیه یکی دیگر از عایق‌های صوتی موجود در بازار ایران است که علاوه بر کارایی بسیار بالا، دوام بسیار بیشتری نسبت به پشم سنگ تخته‌ای دارد بدین صورت که اگر پشم سنگ تخته‌ای 15 سال دوام مفید داشته باشد، عایق صوتی نانوپلیمری ترکیه عمر مفیدش 100 سال است. این عایق را می‌توان به عنوان عایق صوتی روکار دیوار مشترک به کار برد و نیاز به نما کردن ندارد. قیمت این عایق نسبت به پشم سنگ تخته‌ای بسیار بالاتر است اما برای کسانی که دنبال راحتی نصب و دوام بالای محصول در عین کارایی بسیار بالا هستند، این محصول می‌تواند انتخاب بسیار خوبی باشد.

راهکارهای عایق صوتی کف

1. عایق صوتی پشم سنگ حلاجی شده

برای عایق‌کاری کف ساختمان نیز می‌توان از پشم سنگ تخته‌ای که در بالا شرح داده شد استفاده کرد. لیکن راهکاری بسیار مقرون به صرفه‌تر و آسان‌تر به نام پشم سنگ حلاجی شده را به هم مناسب است.

کاربرد این عایق بدین صورت است که در هر متر مربع از کف ساختمان، 4 الی 6 کیلوگرم از این عایق را می‌ریزید، آن را دو نم می‌کنید، و سپس با یک غلطک 30 الی 40 کیلوگرمی که می‌تواند یک بشکه آب ساده هم باشد، روی آن می‌رانند. بدین صورت کف واحد به صورت پشم سنگ تخته‌ای یکپارچه با ضخامت 2 الی 3 سانتی‌متر و دانسیته 120 کیلوگرم بر متر مکعب به دست می‌آید.

قیمت این روش نسبت به سایر روش‌ها برای عایق صوتی کف بسیار پایین‌تر بوده و از لحاظ کارایی هم عملکرد بهتری دارد چرا که دیگر نشست نمی‌کند و عمر مفید بالاتری دارد.

2. عایق صوتی نانوپلیمری ترکیه برای کف

برای عایق صوتی کف نیز می‌توان از عایق صوتی نانوپلیمری ترکیه که در بالا شرح داده شد استفاده کرد.

علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر، مشاوره رایگان و یا ثبت سفارش از فروشگاه عایق ایران (شرکت نگاه انرژی پارسیان) هر یک از این عایق‌ها می‌توانند با شماره 02175038049 تماس حاصل کنند. 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

فروشگاه عایق ایران

تولید و تأمین کننده انواع عایق های صوتی و حرارتی پشم سنگ، پشم سرامیک، عایق الاستومری، پلی یورتان، کلسیم سیلیکات، و فوم گلاس. فروشگاه عایق ایران به منظور سهولت و تسریع تحویل کالا در سراسر کشور، دارای انبارهای کالا در شهرهای تبریز، تهران، مشهد، اهواز، شیراز، و اصفهان بوده و همچنین از یک سیستم پیک سراسری تحویل کالا در محل مشتری به منظور تحویل یک روزه کالا در محل خریدار، استفاده می نماید.

اطلاعات تماس
  • 021750*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

مسکن و ساختمان