اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13971003335585904

قسمت دوم

چگونه می‌توان کیبورد لپ تاپ را تعمیر کرد؟

کد: 13971003335585904

https://goo.gl/9nk1HX

، تهران , (اخبار رسمی): در این مقاله به بیان سایر عواملی پرداخته می‌شود که موجب از کار افتادن کیبورد لپ تاپ می‌شوند. این عوامل شامل گردو غبار و اتصال نامناسب است.

 چگونه می توان کیبورد لپ تاپ را تعمیر کرد؟ - قسمت دوم
چگونه می توان کیبورد لپ تاپ را تعمیر کرد؟ - قسمت دوم

یکی از کارهای ساده‌ای که هر کاربر برای نگه‌داری از سیستم کامپیوتری خود باید انجام دهد، تمیز نگه داشتن لوازم جانبی آن است. زمانی که در کامپیوترهای رومیزی از کیبورد بی‌سیم و یا usb استفاده می‌کنند، تمیز کردن صفحه کلید کار دشواری نیست.

اما در مورد کیبورد لپ تاپ شرایط کمی متفاوت است و شما نمی‌توانید به راحتی یک کیبورد بی‌سیم، گرد و غبار یا ذرات ریز را از میان کلیدها خارج کنید. برای تمیز کردن یک کیبورد معمولی آن را واژگون کرده و با ضربه زدن به پشت دستگاه، گرد و غبار را از فضای میان کلیدها خارج می‌کنید.

در صورتی که ضربه زدن به پشت لپ تاپ می‌تواند به قطعات داخلی آن آسیب وارد کند. برای اینکار ابتدا لپتاپ را خاموش کنید و آن را به صورت برعکس طوری نگه دارید که صفحه کلید رو به میز قرار بگیرد. سپس به آرامی ضربه‌های خفیفی به پشت دستگاه وارد کنید تا ذرات ریز میان کلیدها خارج شوند.

همچنین باید انگشتان خود را روی تمام کلیدهای کیبورد بچرخانید تا بدین وسیله گرد وغبار موجود نیز از بین برود.

این نکته را فراموش نکنید که قبل از برگرداندن لپ تاپ بر روی میز کار، سطح میز را کاملا تمیز کنید. البته در صورت نیاز می‌توان از فشار هوا نیز برای خارج کردن گرد و غبار کمک گرفت.

به علاوه در بازار محلول‌های تمیز کننده‌ای عرضه می‌شوند که به صورت اختصاصی برای تمیز کردن کیبورد ساخته شده‌اند.

لازم است به این موضوع توجه داشته باشید که از بین بردن گرد و غبارها طی این مراحل ممکن است صفحه کلید لپ تاپ را به حالت قبل بر می‌گرداند. اما در صورتی که از کار افتادن کیبورد ناشی از ایرادهای اساسی و ریشه‌دار باشد، تمیز کردن کیبورد تاثیری نخواهد داشت.

اتصال نامناسب:

برخی مواقع کیبورد لپ تاپ صدمه دیده و بر اثر ضربه‌های فیزیکی یا شوک از مادربورد جدا می‌شود. تعمیر کردن لپ تاپ در این شرایط امکان پذیر است اما اگر مهارت یا تجربه کافی برای این کار ندارید، بهتر آن را به یک متخصص واگذار کنید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

ایده برتر پارسیان

انواع کالای دیجیتال در فروشگاه آنلاین ماشین های اداری ایده برتر پارسیان

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

کسب و کار و خرده فروشی