اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13971005336015904

استفاده درست از لپ تاپ در محیط منزل یا محل کار

کد: 13971005336015904

https://goo.gl/ExZSeL

، تهران , (اخبار رسمی): علاوه بر ضرورت صحیح نشستن مقابل رایانه، نور مناسب در هنگام کار با لپ تاپ و به کار بردن تجهیزات جانبی مانند موس، کیبورد اضافی و استفاه از یک صفحه نمایش بزرگتر می‌تواند مانع از بروز آسیب به کاربر شود.

 استفاده درست از لپ تاپ در محیط منزل یا محل کار - قسمت دوم
استفاده درست از لپ تاپ در محیط منزل یا محل کار - قسمت دوم

علاوه بر وضعیت صحیح نشستن و قرار دادن ستون فقرات در شرایط مناسب، باید در هنگام استفاده از لپ تاپ به عوامل زیر نیز توجه کرد:

نور مناسب در هنگام کار با لپ تاپ

یکی از عواملی که تاثیر زیادی بر شرایط جسمی کاربر در هنگام کار با لپتاپ دارد، نور مناسب محیط است. اگر در جایی باشید که نور خورشید و یا لامپ مستقیما به صفحه مانیتور بتابد، تمرکز کافی بر روی صفحه نمایشگر نخواهید داشت و به زودی چشم خسته می‌شود.

به علاوه فضای بسیار تاریک نیز ناخوشایند بوده و برای دیدن کلید‌های کیبورد با مشکل مواجه خواهید شد. بنابراین سعی کنید در هر محیطی که مشغول به کار می‌شوید میزان نور و روشنایی را در حد مناسبی تنظیم کنید.

به کار بردن تجهیزات جانبی مانند موس و کیبورد اضافی

همان‌طور که پیش‌تر نیز گفته شد، هنگام کار با لپ تاپ باید اصول ارگونومی را رعایت کرده و طوری بنشینید که بازوها، مچ دست و ستون فقرات در وضعیت صحیحی قرار گیرند. بنابراین ممکن است به یک موس و کیبورد اضافی نیاز پیدا کنید. استفاده از موس به جای تاچ پد لپتاپ و کیبورد به جای صفحه نمایش لمسی می‌تواند تا حد زیادی به شما کمک کند.

سعی کنید تا حد امکان زاویه دید مناسبی نسبت به مونیتور لپ تاپ داشته باشید تا گردن‌تان بیش از حد خم نشود. توجه به این نکات کوچک می‌تواند تا حد زیادی از به وجود آمدن آسیب‌های جسمی جلوگیری کند.

صفحه نمایش بزرگتر

یکی از راهکارهای مفیدی که برای راحت‌تر شدن کار با لپ تاپ وجود دارد، استفاده از مانیتوری با ابعاد بزرگتر از صفحه نمایش لپتاپ است. این کار از وارد شدن فشار زیاد به چشم جلوگیری می‌کند.

تنظیم صندلی کار

صندلی مناسب یکی از مهم‌ترین آیتم‌هایی است که باید در هنگام کار با لپ تاپ و کامپیوتر به آن توجه کرد. تفاوتی ندارد در منزل باشید یا محل کار؛ حتی المقدور صندلی‌هایی را به کار ببرید که دارای پشتی باشند. صندلی باید داری جک تنظیم ارتفاع باشد تا بتوانید ارتفاع مناسب آن را نسبت به میز تعیین کرد.

ابعاد استاندارد برای سطح نشیمنگاه صندلی معادل 40 تا 80 سانتیمتر است. همچنین بهتر است از صندلی‌ استفاده کنید که دارای دسته با ارتفاع مناسب باشد.

البته با رعایت تمام این نکات نیز ممکن است بعد از نشستن طولانی مدت در یک جا، احساس خستگی شدید کنید و دچار مشکل شوید. به همین دلیل باید هر 20-30 دقیقه یک‌بار کار خود را متوقف نمایید و با انجام حرکات کششی، خون را در عضلات بدن‌تان به جریان بیاندازید.

همچنین برای کاهش خستگی چشم‌ها، به جای صفحه نمایش لپتاپ به یک نقطه دور خیره شوید. این کار در حفظ سلامت چشم‌ها بسیار مفید و موثر خواهد بود.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

ایده برتر پارسیان

انواع کالای دیجیتال در فروشگاه آنلاین ماشین های اداری ایده برتر پارسیان

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

سلامت و زیبایی