اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13971009336835904

حل مشکل حافظه در سیستم دوربین مداربسته

روش‌های فشرده‌سازی تصاویر در دوربین مداربسته

کد: 13971009336835904

https://goo.gl/D2XL4w

، تهران , (اخبار رسمی): در این مقاله بخش دیگری از فرمت‌های رایج برای فشرده‌سازی تصاویر دوربین مدار بسته معرفی شده است. این فرمت‌ها شامل فرمت Motion JPEG یا M-JPEG، فرمت MPEG و فرمت Wavelet است.

 روش های فشرده سازی تصاویر در دوربین مداربسته - قسمت دوم
روش های فشرده سازی تصاویر در دوربین مداربسته - قسمت دوم

در این بخش فرمت‌های رایج برای فشرده‌سازی تصاویر دوربین مدار بسته معرفی می‌شود.

فرمت Motion JPEG یا M-JPEG

این شیوه در حقیقت از فرمت JPEG که روش فشرده‌سازی تصاویر دیجیتالی‌ست، گرفته شده است. فرمت JPEG یک تکنیک lossless است به همین دلیل اطلاعات کمی را از تصویر حذف می‌کند. در این شیوه، یک جریان ویدئویی ایجاد می‌شود که شامل عکس‌هایی با فرمت JPEG است.

از جمله مزایای روش Motion JPEG کیفیت بالاتر تصویر نسبت به فرمت H261 است. البته باید خاطر نشان کرد که در مقابل، پهنای باند بیشتری برای انتقال تصاویر مورد نیاز است. همچنین سیستم به فضای ذخیره‌سازی بیشتری نیاز خواهد داشت.

این نکته قابل ذکر است که فرمت Motion JPEG، هر یک از فریم‌های تصویر را بر اساس یک تصویر واحد تولید می‌کند. این قابلیت که در بسیاری از تکنیک‌های فشرده‌سازی تصویر وجود ندارد، برای کاربردهای نظارتی و امنیتی بسیار مفید خواهد بود.

فرمت MPEG
این فرمت فشرده سازی توسط گروه Motion Picture Expert Group طراحی شده است. شیوه فشرده‌سازی MPEG مزایای زیادی نسبت به سایر فرمت‌های موجود دارد. از جمله می‌توان به قابلیت حذف تصاویر مشابه اشاره کرد. این فرمت می‌تواند فریم‌های اضافی یا شبیه به هم را در هر تصویر شناسایی و آنها را حذف کند.

فرمت فشرده سازی تصاویر MPEG در چند سطح مختلف وجود دارد:

شیوه کار در ساختار MPEG – 1 به این صورت است که از هر تصویر دریافتی سه فریم مختلف ساخته می‌شود. فریم اول حاوی کلیه خصوصیات و اطلاعات مرتبط با ساخت تصویر است. فریم دوم که به نام فریم پیشبینی شناخته می‌شود از فریم اول تصویر قبلی ایجاد شده و برای ساخت تصویر بعدی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

آخرین فریم نیز با نام فریم پیشبینی دوتایی شامل دو فریم پیش از خود است.

به این ترتیب تمام فریم‌های تکراری و اضافی حذف خواهند شد. این روال نه تنها برای هر تصویر بلکه میان تصاویر مختلف اجرا می‌شود. به همین علت ظرفیت تصاویر ضبط شده با دوربین مداربسته تا حد زیادی کاهش می‌یابد.

ساختار MPEG – 2 نوع پیشرفته‌تری از فشرده سازی تصاویر دوربین مداربسته را ارائه می‌دهد. از طریق این روش کاربر می‌تواند 90 دقیقه از یک فیلم با کیفیت VHS را در فضایی با حجم 650 مگابایت ذخیره نماید.

ساختار MPEG – 4 بر مبنای شی گرایی طراحی شده و کاهش حجم بیشتری را در فشرده سازی تصاویر ارائه می‌کند.

فرمت Wavelet

این فرمت در حال حاضر به عنوان یکی از فرمت‌های فشرده سازی معمول شناخته نمی‌شود اما با توجه به قابلیت‌ها و ویژگی‌هایی که دارد در حال محبوب شدن است. شیوه عملکرد آن مشابه Motion JPEG است اما حجم فایل‌‌های فشرده سازی شده با این فرمت چهار برابر کمتر از فرمت های M-JPEG و JPEG خواهد بود.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

ایده برتر پارسیان

انواع کالای دیجیتال در فروشگاه آنلاین ماشین های اداری ایده برتر پارسیان

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

تجارت و بازار