اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 139710173387110707

پلتفرم‌های آموزش ابری

سیستم ابری یا ابر چیست؟

کد: 139710173387110707

https://goo.gl/HhfCgk

، (اخبار رسمی): سیستم‌های ابری ابزاری فناناپذیر برای ذخیره‌سازی اطلاعات هستند که هیچوقت از بین نمی‌روند. این سیستم برای بازیابی اطلاعات در همه جای کره زمین چند نسخه پشتیبان می‌شود و به این شکل می‌توان اطلاعات خود را در هر زمان و هر مکانی در اختیار داشت.

سیستم ابری یا ابر (cloud) چیست؟
سیستم ابری یا Cloud
سیستم های ابری یا ابر ابزاری فناناپذیر برای ذخیره سازی اطلاعات هستند که هیچوقت از بین نمی‌روند. این سیستم برای بازیابی اطلاعات در همه جای کره زمین چند نسخه پشتیبان می‌گیرد و به این شکل می‌توان اطلاعات خود را در هر زمان و هر مکانی در اختیار داشته باشید. اصطلاح cloud computing یا رایانش ابری یعنی دسترسی آسان به اطلاعات و برنامه در اینترنت. با استفاده از این سیستم دیگر فضایی از دستگاه خود را برای ذخیره اطلاعات خود اشغال نمی‌کنید. سیستم ابری کمک می‌کند تا در فضا و هزینه اینترنت بیشتر صرفه‌جویی شود.

همه می‌دانند که در دهه‌های گذشته چگونه و به چه شکل اطلاعات دیجیتال خود را ذخیره می‌کردیم. برای مثال هارد دیسک‌ها یا فلش مموری‌ها مدل وسایلی بودند که برای ذخیره‌سازی اطلاعات ارزشمند خود از آنها استفاده می‌شده است. فضای ذخیره‌سازی و نگهداری اطلاعات در این سیستم بسیار گسترده شده است.

چرا اینترنت همیشه به شکل یک ابر نمایش داده می‌شود؟

اینترنت شبیه به یک ابر جزئیات و محتویات فنی خود را از دید مردم مخفی نگه می‌دارد و معمولا ابر تمثیلی از اینترنت در جهان شناخته می‌شود که به همه جا سفر می‌کند و همیشه در دسترس است.

با استفاده از سیستم ابری اطلاعات خود را برای همیشه در جای امن نگهداری می‌کنید و به آنها دسترسی خواهید داشت. اطلاعات به هیچ عنوان در دستگاه ذخیره نمی‌شود و این مزیت و امنیت است که رایانش ابری را محبوب کرده است. ممکن است تلفن همراه روزی دچار مشکلی شود و همراه آن تمام اطلاعات داخل دستگاه پاک شود اما در سیستم ابری این مسئله امکان‌پذیر نیست زیرا اطلاعات بدون اجازه از سیستم پاک نخواهند شد و همیشه ذخیره می‌مانند. هرچه بیشتر مردم و سازمان‌ها به این سیستم وابسته شوند به دلیل وجود اطلاعات مهم، انتظار امنیت بیشتر در این سیستم دارند و رایانش ابری ملزم می‌شود که نیازهای مردم را برآورده کند.

در این میان سایت‌ها و سیستم‌ها و اپ‌هایی شبیه به رایانش ابری ایجاد شده‌اند که همانند آن اطلاعات افراد را به شکل منظم ذخیره‌سازی می‌کنند و هر روز برای بهتر شدن عملکرد و ارائه خدمات با ارزش تلاش می‌کنند تا سیستم‌های خود را توسعه دهند.

امروزه سرعت در ارائه خدمات سازمان‌ها بسیار مسئله مهمی شده است، این سیستم به آنها این فرصت را می‌دهد که فقط روی کار خود فوکوس کنند.

پلتفرم آموزشی هم آموز:

این سیستم بر پایه ذخیره‌سازی محتوا در چند سرور ابری در نقاط مختلف جهان راه اندازی شده است، تا در هر زمان و مکان دسترسی همیشگی به اطلاعات آموزشی برای مخاطبان میسر باشد. با یک شناسه کاربری و رمز عبور قادر خواهید بود از طریق گوشی (اپلیکیشن) یا سایت هم آموز یک دوره آموزشی جدید و ادامه دوره‌ای که در حال گذراندن بودید را مشاهده کنید. دیگر نیاز به داشتن هاردهای متعدد و مرتب‌سازی این اطلاعات نیستید. سرعت و قیمت اینترنت به ترتیب در حال افزایش و کاهشی با سرعت بالا است و به زودی اکثر مردم تمایلی به خرید هارد نخواهند داشت.

مدل‌های سیستم‌های ابری:

ابر خصوصی:

مختص استفاده برای فقط و فقط یک سازمان است و باید تنها به آن سازمان خدمت‌رسانی کند و نیازهای‌شان را برآورده سازد.

ابر عمومی:

برای افراد عمومی مورد استفاده قرار می‌گیرد، از نظر ساختار تفاوتی بین ابر عمومی و خصوصی به جز در نحوه دسترسی افراد به این سرویس وجود ندارد. برای مثال گوگل درایو و دراپ باکس.

ابر ترکیبی:

زمانی مورد استفاده قرار می‌گیرد که دو ابر جدا از هم برای اشتراک عملکردها به یکدیگر بپیوندند.

ابر اجتماعی:

وقتی یک ابر خصوصی در اختیار چند سازمان قرار بگیرد، ابر اجتماعی نامیده می‌شود. به صورت ساده‌تر می‌توان گفت که ابر اجتماعی همان ابر عمومی است که به اشتراک اطلاعات بین چند سازمان محدود شده است.

سرویس زیرساخت تحت عنوان (IaaS): زمانی که سرویس ارائه‌شده توسط کلود دربرگیرنده‌ی منابع پردازشی نظیر سخت‌افزار سرور، پهنای باند شبکه یا سیستم‌های بالانس بار باشد، در چنین حالتی گفته می‌شود که این ابر ارائه‌کننده‌ی زیرساخت است. یک نمونه‌ی شناخته‌شده از این نوع، سرویس‌های وب آمازون است.

سرویس پلتفرم تحت (PaaS): هنگامی که یک ابر، به ارائه‌ی محیطی می‌پردازد که کاربران می‌توانند از آن به منظور توسعه‌ی نرم‌افزاری بهره ببرند، آنچه ارائه‌ شده است پلتفرم می‌نامیم. چنین سرویسی برای کاربرانی که قصد دارند تنها روی توسعه‌ی حقیقی برنامه تمرکز کنند و مجبور نباشند بار سنگین مدیریت و پیکربندی مسائل سخت‌افزاری و نرم‌افزاری سیستم میزبان را که موجب فعالیت ابر می‌شود بر دوش بکشند بسیار مناسب است. می‌توان سرویس com را نمونه‌ای از این دسته نامید.

نرم‌افزار تحت عنوان (SaaS): در این دسته که متداول‌ترین مورد محسوب می‌شود، سرویس ارائه‌شده توسط ابر، مبتنی بر اعطای دسترسی به کاربران عمومی به نرم‌افزارها و برنامه‌هایی است که روی آن ابر منزل گزیده‌اند. نمونه‌های مطرح این دسته را می‌توان با نام‌هایی نظیر جیمیل، بیس‌کمپ و نت‌فلیکس یادآور شد.

مزیت‌های cloud computing:

ساخت اپلیکیشن و سرویس‌های جدید

ذخیره اطلاعات و گرفتن نسخه پشتیبان از آنها

مدیریت وبسایت و وبلاگ‌ها

انتشار فایل صوتی و ویدیو

اداره نرم افزارها

تجزیه و تحلیل داده و اطلاعات برای الگوها

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

آموزش مجازی هم آموز

با هم آموز یادگیری آسان و لذت بخش را تجربه کنید :) تلاش ما در هم آموز راه اندازی یک پلتفرم یادگیری الکترونیکی بر روی وب و موبایل بوده که به صورت کاملا بومی و مطابق با نیازهای آموزشی طراحی و توسعه داده شده است و با همکاری برترین موسسات آموزشی، مجموعه ای غنی از دوره های الکترونیکی در موضوعات مختلف را در اختیار شما قرار می دهد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]