اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 139710223397710757

عایق پلی یورتان پاششی چیست؟

کد: 139710223397710757

https://goo.gl/9DnGr9

، قم , (اخبار رسمی): پلی یورتان از ترکیبات هیدروژن دار و ایزوسیانات تشکیل شده‌ و جزء مواد پر مصرف در جهان است. این ماده از به اشکال متنوع و گوناگون ساخته می‌شود که یکی از رایج‌ترین انواع پلی یورتان، عایق پلی یورتان پاششی و یا عایق حرارتی پلی یورتان پاششی است.

عایق پلی یورتان پاششی چیست؟
عایق پلی یورتان پاششی چیست؟

از فوم پاششی پلی یورتان در هواپیماهای نظامی استفاده می‌شد و بعدها این ماده در عایق کاری ساختمان‌ها نیز مورد استفاده قرار گرفت. این عایق در دیوارها، شکاف‌های ساختمان، سقف و منافذ ساختمان قرار می‌گیرد و به صورت کامل مانع از ورود و خروج هوای سرد و گرم داخل ساختمان به خارج می‌شود.

انواع عایق پلی یورتان

عایق پلی یورتان انواعی دارد که در زیر به دو نوع از آن اشاره خواهد شد:

عایق حرارتی تزریقی پلی یورتان:

اگر در عایق به کار رفته سلول‌های بسته زیاد باشد این عایق یک عایق حرارتی خوب است.

عایق صوتی پلی یورتان:

در این نوع عایق پلی یورتان سلول‌های باز زیادی وجود دارد و باعث می‌شود در این نوع عایق حفره‌های هوایی به وجود بیاید که باعث جذب امواج صوتی می‌شود. از این نوع عایق پلی‌یورتان می‌توان به عنوان عایق صوتی استفاده کرد که عملکرد بسیار عالی در عمل عایقکاری صوتی دارد.

چگونگی اجرای پلی یورتان پاششی

این نوع از عایق پلی یورتان از دو ماده تشکیل شده است که هر کدام در مخزن‌های جداگانه نگهداری می‌شوند. برای اجرای عایق پلی یورتان پاششی نیاز است ابتدا این دو ماده گرم شوند و تبدیل به مایع شوند و بعد از آن توسط دستگاه‌های مخصوص به سطح مورد نظر پاشیده می‌شوند.

هنگام پاشش این دو ماده با یکدیگر ترکیب شده و عایقی یک‌دست و یکپارچه را به وجود می‌آورند. در این روش می‌توان چگالی فوم پاششی را به صورت دلخواه تنظیم کرد. برای عایق کاری صوتی چگالی فوم باید پایین باشد تا در نتیجه آن سلول‌های باز در عایق زیاد می‌شوند و برای عایق کاری حرارتی هم لازم است چگالی فوم بالا در نظر گرفته شودبه این ترتیب سلول‌های بسته در عایق زیاد می‌شوند و به صورت یک عایق حرارتی فوق العاده عمل می‌کنند. بعد از انجام عمل پاشش عایق‌های اضافی را به وسیله اره برش می‌دهند تا سطح کاملا یکنواخت و مناسبی ایجاد شود.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شرکت پیشتاز بهینه راستین

شرکت پیشتاز بهینه راستین با نام پیشین توسعه صنایع پلی یورتان، متشکل ازمدیران لایق وکادری مجرب است که در زمینه توسعه صنایع پلی یورتان بابیش ازیک دهه فعالیت درصنایع نفت وگاز وصنعت عایقکاری افتخاردارد بافناوری روزعایق کاری دنیارادرسراسرمیهن عزیزمان عرضه نماید.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

صنعت و تولید