اطلاعات تماس
  • 091987***** - 091987*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 139710243401210783

بهترین روش‌های درمان شقاق با لیزر و عمل جراحی در ایران کلینیک

کد: 139710243401210783

https://goo.gl/XDiUoh

، تهران , (اخبار رسمی): درمان شقاق با لیزر روشی ساده، امن و مؤثر است که می‌تواند با بی‌حسی موضعی نه بی‌هوشی عمومی و به صورت سرپایی و بدون نیاز به بستری شدن در بیمارستان در یک مرکز درمانی با حداقل عوارض ممکن بعد از عمل انجام شود. لیزر درمانی تازه‌ترین تکنیک مدرن برای درمان شقاق مقعد است.

بهترین روشهای درمان شقاق یا فیشر مقعد با لیزر و عمل جراحی در ایران کلینیک
بهترین روشهای درمان شقاق یا فیشر مقعد با لیزر و عمل جراحی - ایران کلینیک

از مزایای درمان شقاق با لیزر انجام آن تحت بی‌حسی موضعی نه بی‌هوشی عمومی و به صورت سرپایی و بدون نیاز به بستری شدن در بیمارستان است

درمان شقاق یا فیشر مقعد با لیزر

با پیشرفت علم روش‌های نوین و پیشرفته‌تری برای انواع بیماری‌ها کشف می‌شود که می‌تواند با عوارض کمتر، با پروسه درمانی سریع‌تری به بیمار کمک کند. لیزر درمانی یکی از این روش‌های کم‌تهاجمی جدید است که امروزه در درمان بسیاری از بیماری‌ها ایفای نقش می‌کند و در برخی بیماری‌ها حتی توانسته جایگزین اعمال جراحی سنگین و پرعارضه شود. اخیراً لیزر توانسته در درمان شقاق یا فیشر مقعد نیز ایفای نقش کند. هر چند به دلیل جدید بودن استفاده از آن در این زمینه هنوز نتوانسته به اندازه‌ی اعمال جراحی فیشر مقعدی خودنمایی کند، اما کمترین مزیت آشکار آن نداشتن عارضه‌ی بی‌اختیاری مدفوع و گاز روده است.

از دیگر مزایای درمان شقاق با لیزر انجام آن تحت بی‌حسی موضعی نه بی‌هوشی عمومی و به صورت سرپایی و بدون نیاز به بستری شدن در بیمارستان است. در این روش برای دیدن محل شکاف یک وسیله به نام اسپکولوم را درون مقعد قرار می‌دهند و سپس آن را باز و تنظیم می‌کنند. بدون دست‌کاری و تحریک محل ترک مقعد با استفاده از اشعه‌ی لیزر ناحیه‌ی آسیب‌دیده را ترمیم می‌کنند. لیزر درمانی تازه‌ترین تکنیک مدرن برای درمان شقاق مقعد است. در آینده‌ی نزدیک لیزر می‌تواند تبدیل به جایگزین مناسبی برای روش‌های دیگر شود.

در یک بررسی مطالعاتی بر روی ۲۵ بیمار مرد و زن ۲۰ تا ۷۵ ساله‌ی مبتلا به شقاقمزمن مقعد که لیزر درمانی شده بودند، به مدت شش ماه تا یک سال پیگیری شدند. میزان درد، خونریزی و ابتلا به یبوست در آنان به طور قابل توجهی بهبود یافته بود. از طرفی در هیچ کدام از بیماران، بیماری شقاق مقعد تا یک سال پیگیری عود نکرده بود. همچنین هیچ یک از آن‌ها دچار بی‌اختیاری مدفوع و یا ناتوانی در کنترل گاز روده نشده بودند. این بررسی نشان داد که درمان شقاق با لیزر روشی ساده، امن و مؤثر است که می‌تواند با بی‌حسی موضعی در یک مرکز درمانی با حداقل عوارض ممکن بعد از عمل انجام شود.

هرچند برای اثبات این مسئله نیاز به مطالعات و بررسی‌های بیشتر وجود دارد تا بتواند به صورت کامل جایگزین روش‌های سنگین عمل جراحی فیشر مقعد شود.

مزایای درمان شقاق با لیزر نسبت به سایر روش‌های عمل جراحی

در گذشته در صورتی که روش هایی مثل تغییر سبک زندگی از جمله تغییر رژیم غذایی و ورزش بر روی درمان بیماری فیشر موثر نبود از دیگر روش‌های عمل شقاق استفاده می‌شد، روش‌های سنتی مشکلات بسیاری دارد اما امروز استفاده از لیزر به عنوان روشی موثر و پیشرفته بدون هیچ عارضه‌ای می‌تواند در درمان بیماری مفید باشد، لیزر درمانی شقاق بستگی به میزان عود بیماری دارد در صورتی که شقاق در مرحله ی حاد قرار داشته باشد می‌توان آن را با لیزر کم توان نیز درمان کرد و اگر بیماری در حالت مزمن قرار داشته باشد نیاز به اشعه پرتوان است. برخی از مزایای درمان شقاق با لیزر به این شرح است:

بدون درد و خونریزی: مسلماً انجام روش‌های سنتی جراحی شقاق مثل فیشرکتومی که با استفاده از تیغ جراحی انجام می‌پذیرد، درد و خونریزی بسیاری را به بیماری تحمیل می‌کند، ولی انجام روش‌های درمان با استفاده از لیزر بدون هیچ‌گونه درد و خونریزی است زیرا که لیزر عروق آسیب دیده را ترمیم کرده و خونریزی آنها جلوگیری به عمل می‌آورد همچنین میزان درد با استفاده از این روش به حداقل کاهش پیدا می‌کند.

بدون نیاز به بیهوشی: برای انجام روش‌های جراحی سنتی شقاق نیاز به تزریق دارای بیهوشی است، این دارو همراه با عوارض بسیاری برای بدن است و استفاده از آن جز در موارد ضروری توصیه نمی‌شود اما انجام روش لیزر نیاز به بیهوشی نیست بلکه می‌توان با استفاده از بی حسی موضعی این عمل را انجام داد.

بدون نیاز به بستری شدن در بیمارستان: برای انجام عمل جراحی نیاز به بستری شدن در بیمارستان و انجام آزمایشاتی قبل از انجام عمل است اما انجام لیزر به صورت سرپایی صورت می‌گیرد و نیازی به بستری شدن نخواهد بود.

عدم ابتلا به بیماری‌های ویروسی: انجام عمل جراحی باز هر چند که در محیط استریل صورت می‌گیرد ولی با این حال ریسک ابتلا به بیماری‌های ویروسی نظیر هپاتیت و یا ایدز را افزایش خواهد داد در صورتی که انجام لیزر بدون ایجاد برش مانع از ابتلا به بیماری می‌شود.

جلوگیری از عوارض این بیماری: تجربه نشان داده اغلب بیماران پس از انجام روش‌های جراحی شقاق دچار عدم کنترل در دفع مدفوع و گازهای روده می‌شوند از همین روی انجام روش جراحی به ندرت صورت می‌گیرد. ولی درمان فیشر با لیزر بدون هیچ‌گونه عارضه‌ای خواهد بود.

عدم نیاز به طی کردن دوره نقاهت: طی تحقیقات به عمل آمده بسیاری از بیماران به سبب داشتن مشغله روزانه و نداشتن وقت کافی برای طی کردن دوره نقاهت از درمان بیماری خود سرباز می‌زنند که باید بدانند در این حالت بیماری آنها پیشرفت کرده و ممکن است درمان را با مشکل مواجه شوند، اما در حال حاضر استفاده از لیزر درمانی مشکل این بیماران را حل می‌کند زیرا این روش نه تنها نیاز به بستری شدن در بیمارستان ندارد بلکه نیازی به زمان برای طی کردن دوره نقاهت نیز نخواهد بود و فرد می‌‌تواند بلافاصله به محل کار و روال عادی زندگی باز گردد.

عدم نیاز به پانسمان: یکی دیگر از مشکلاتی که انجام روش‌های جراحی با خود به همراه می‌آورد نیاز به پانسمان کردن است که در درمان شقاق با لیزر این مشکل وجود ندارد.

هزینه کمتر: یکی از مواردی که باید در درمان با لیزر در نظر گرفت این است که بیمه هزینه آن را تقبل نمی‌کند اما با این حال لیزر هزینه‌ای کمتر نسبت به انجام عمل جراحی شقاق دارد.

جراحی شقاق یا فیشر مقعد به روش اسفنکتروتومی داخلی جانبی مقعد

یکی از روش‌های جراحی ـ درمانی به روز و پر طرف‌دار درمان شقاق یا فیشر مقعد اسفنکتروتومی است که با ایجاد کاهش در فشار عضلانی مقعد به بهبود گردش خون و در نتیجه درمان شقاق مقد کمک می‌کند. در اغلب موارد، وجود فشار مداوم عضلانی مقعد به علت گرفتگی عضلات دریچه‌ای آن منجر به شقاق در مقعد فرد می‌شود. در این روش پزشک بدون انجام عملی بر روی خود شقاق مقعد با برداشتن بخش کوچکی از عضله دریچه‌ی مقعدی بیماری فرد را با رفع علت به وجود آورنده آن درمان می‌کند. احتمال تکرار فیشر مقعدی در این روش نادر و کم‌تر از ده درصد موارد است.

در ابتدا اسفنکتروتومی در خط وسط پشتی مقعد در محل شکاف ایجاد شده با یا بدون فیشرکتومی انجام می‌شد. اما به دلیل موفقیت‌آمیز نبودن آن محل برش را به سمت راست یا چپ دیواره‌ی کانال مقعد بسته به راحتی دست جراح تغییر دادند که اسفنکتروتومی داخلی جانبی مقعد نام گرفت. اسفنکتروتومی تحت بی‌هوشی عمومی یا بی‌حسی نخاعی به دو روش باز و بسته انجام می‌شود.

در روش اسفنکتروتومی بسته، با یک تیغه شیار جانبی ایجاد، پس از آن عضله‌ی دریچه‌ای بیرون کشیده شده و قسمتی از دریچه‌ی داخلی بریده می‌شود. دقت و مراقبت برای کاهش آسیب به مخاط مقعد برای جلوگیری از فیستول لازم است. برش ایجاد شده در روش بسته به وسعت فیشر مقعدی خواهد بود.

در اسفنکتروتومی باز، یک برش نیم الی یک سانتی‌متری درون کانال ایجاد سپس به همان روش بسته عمل می‌شود. در پایان قسمت انتهایی برش را بسته به شرایط باز گذاشته یا می‌بندد.

اسفنکتروتومی به صورت سرپایی و بدون نیاز به بستری فرد در بیمارستان انجام می‌شود و فرد می‌تواند در همان روز جراحی به خانه بازگردد. به طور معمول، درد بعد از عمل در هر دو روش باز و بسته اسفنکتروتومی خفیف است. تقریباً بلافاصله بعد از جراحی درد ناشی از فیشر مقعد کاهش می‌یابد. به غیر از محدودیت‌هایی که گیجی ناشی از بی‌هوشی برای فرد ایجاد می‌کنند، امکان بازگشت به فعالیت‌های روزمره وجود دارد. فرد با توصیه‌ها و مراقبت‌های لازم بعد از عمل که توسط پزشک توضیح داده می‌شود، ترخیص خواهد شد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

ایران کلینیک

پیشرفته ترین و مجهزترین مرکز درمان بواسیر، هموروئید، کیست مویی، شقاق، فیستول با لیزر در یک جلسه زیر نظر متخصص کولورکتال با 25 سال تجربه

اطلاعات تماس
  • 091987***** - 091987*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

بهداشت و درمان