اطلاعات تماس
  • 091987***** - 091987*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 139808024157610783

فیبروئید چیست و عوارض ایجاد فیبروئید‌ها در بدن

کد: 139808024157610783

http://bit.ly/31SzJrp

، تهران , (اخبار رسمی): فیبروئید‌ها غده‌های خوش خیمی هستند که معمولاً در بافت عضلانی بدن رشد می‌کنند و موجب بواسیر یا هموروئید، اختلالات مثانه، معده و کلیه می‌شود.

فیبروئید چیست؟ و عوارض ایجاد فیبروئید‌ها در بدن
فیبروئید ها

فیبروم‌ها از دو طریق بر ایجاد بواسیر تاثیر می‌گذارند. اولاً بزرگ شدن فیبروم‌ها فشار وارده بر رکتوم را افزایش می‌دهد و دوماً وجود فیبروئیدها در انتهای رحم موجب درد و تشدید یبوست می‌شود

فیبروئیدها از مشکلات شایعی هستند که اغلب زنان آن را در طول زندگی خود تجربه می‌کنند. فیبروئیدها تومورهای خوش خیمی هستند که نمی‌توان آنها را تهدیدی برای زندگی دانست اما می‌تواند تاثیرات منفی بر زندگی جنسی فرد داشته و یا بدن را تحت تاثیر قرار دهد. در ادامه به بررسی بیشتر تاثیرات این غده خوش خیم بر بدن پرداخته می‌شود:

فیبروم رحم چیست؟

فیبروئیدها غده‌های خوش خیمی هستند که معمولاً در بافت عضلانی مقعد رشد می‌کنند، اما امکان ظهور آنها در هر قسمت رحم یا حتی خارج از رحم نیز وجود دارد. این غده‌ها در زنان مختلف متفاوت بوده و با شدت و تعدادهای مختلفی رشد می‌کنند.

عوارض فیبروئیدها در بدن

در صورتی که این غده‌ها در خارج از رحم رشد کنند، تاثیرات منفی آنها بیشتر خواهد شد. فیبروم‌ها باید تحت درمان قرار گیرند، زیرا در غیر این صورت ممکن است عوارض ناخوشایندی ایجاد شوند. از تاثیرات فیبروئید بر اندام‌های بدن می‌توان به این موارد اشاره کرد:

بواسیر یا هموروئید

هموروئید یا بواسیر نوعی از بیماری‌های مقعدی است که به تورم و گشاد شدن عروق در ناحیه مقعدی اطلاق می‌شود. هموروئید می‌تواند همراه با درد خونریزی و سوزش باشد. یکی از تاثیرات فیبروم رحم ایجاد بواسیر است.

فیبروم‌ها از دو طریق بر ایجاد بواسیر تاثیر می‌گذارند. اولاً بزرگ شدن فیبروم‌ها فشار وارده بر رکتوم را افزایش می‌دهد و دوماً وجود فیبروئیدها در انتهای رحم موجب درد و تشدید یبوست می‌شود. فشار بر رکتوم و نیز اختلالات حرکت روده موجب تشدید بواسیر خواهد شد.

اختلالات مثانه

اگر رشد فیبروم به سمت مثانه باشد، فشار زیادی را به آن تحمیل کرده و ممکن است فرد حتی ۳ یا ۴ مرتبه در طول شب برای تخلیه ادرار بیدار شود. زیرا که مثانه در این صورت و با وجود فشار قادر به نگهداری ادرار نیست.

معده

در صورتی که رشد فیبروم‌ها به سمت معده باشد. فشار زیادی را به آن تحمیل می‌کند. در نتیجه این امر ممکن است فرد لاغر شود زیرا معده کوچک‌تر شده و فرد احساس سیری کاذب می‌کند. ممکن است حجم فیبروم‌ها به حدی زیاد شود که شکم بیمار بزرگ شده و یا حتی حامله به نظر برسد.

کلیه

به همین ترتیب در مواردی نادرتر رشد فیبروم‌ها باعث وارد آمدن فشار بر لوله‌ای که کلیه را به مثانه متصل می‌کند، می‌شود. این وضعیت ممکن است به ورم کلیه بیانجامد. ادرار دردناک و افزایش تعداد دفعات مراجعه به توالت از علائم این وضعیت است.

بنابراین لازم است در صورت پی بردن به وجود این غده‌ها هر چه سریع‌تر برای درمان اقدام شود، زیرا بی توجهی به آنها به بزرگ شدن این فیبروم‌ها انجامیده و ممکن است عوارض دیگری را در پی داشته باشد. به طور معمول این غده‌ها در طول سال به میزان مشخصی رشد می‌کنند. برخی از پزشکان معتقد هستند تا زمانی که فیبروم‌ها به حد معینی رشد نکنند نیازی به درمان نخواهد بود.

برای درمان این فیبروم‌ها راهکارهای مختلفی از درمان‌‌های دارویی تا جراحی پیش بینی شده است.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

ایران کلینیک

پیشرفته ترین و مجهزترین مرکز درمان بواسیر، هموروئید، کیست مویی، شقاق، فیستول با لیزر در یک جلسه زیر نظر متخصص کولورکتال با 25 سال تجربه

اطلاعات تماس
  • 091987***** - 091987*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

بهداشت و درمان