اطلاعات تماس
  • 021*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 13971026340919521

بررسی فواید و معایب پیامک‌های تبلیغاتی

آیا تبلیغات پیامکی واقعا دشمن خونی شما است؟

کد: 13971026340919521

https://goo.gl/ApSM2f

، تهران , (اخبار رسمی): شما هم با پیامک تبلیغاتی انبوه مخالف هستید؟ فکر می‌کنید این پیامک‌ها مفید نیستند؟ با سامانه‌های پیامکی مخالف هستید؟ پس این مقاله را بخوانید تا روی دیگر سکه را ببینید.

آیا تبلیغات پیامکی واقعا دشمن خونی شما است؟
پیامک های تبلیغاتی، مزاحم یا مراحم؟
آیا تبلیغات پیامکی واقعا دشمن خونی شما است؟
خبرنامه پیامکی، راهکاری مفید برای استفاده از تبلیغات پیامکی
آیا تبلیغات پیامکی واقعا دشمن خونی شما است؟
پیامک ارزش افزوده - vas، خوب یا بد؟

اولین مساله این است که در حال حاضر هر کسی می‌تواند با زدن کد *800# پیامک تبلیغاتی خود را (چه همراه اول و چه ایرانسل) غیر فعال کند. پس این سرویس اجباری نیست. اما جدا از این در این مقاله به ارزش خود پیامک تبلیغاتی نگاهی انداخته خواهد شد.

همه با هم: مرگ بر چاقو! مرگ بر چاقو!

بگذارید اول درباره چاقو صحبت کنیم. چاقو به نظر شما ابزار بدی است؟

با چاقو هم می‌توان به آدم‌های دیگر صدمه زد، هم می‌توان میوه پوست کند. حالا سوال اینجا است که ما باید به خاطر اینکه کسی با چاقو ضربه خورد، به کل چاقو را ممنوع کنیم؟ خیر! چاقو آنقدر فایده دارد که نتوان به این راحتی از آن گذشت.

پیامک هم همین‌طور است. چطور؟ پیامک تبلیغاتی چه فایده‌ای دارد؟ 

داستان یک رابطه فوق‌العاده پیامکی

آقا علی به تازگی یک رستوران در تهران راه‌اندازی کرده است. او یک پنل اس ام اس خریداری کرده و به مشتری‌های خودش می‌گوید که با ارسال عدد 1 به سامانه پیامکی او 20% تخفیف می‌گیرند و در آینده هم از تخفیف‌های او مطلع می‌شوند. دلیلی هم برای نگرانی وجود ندارد، چرا که هر زمان بخواهند با ارسال عدد 0 می‌توانند از خبرنامه او انصراف دهند.

از آن روز به بعد، علی هر زمان که مشتری ندارد به همه مشترکان پیامک می‌دهد و یک کوپن تخفیف در اختیار آنها می‌گذارد. به این ترتیب هم مشتری‌های پر و پا قرص او می‌توانند ارزان‌تر از غذاها لذت ببرند، هم رستوران او شلوغ‌تر می‌شود.

علاوه بر این، روزی هم که قرار است موسیقی زنده در رستوران داشته باشد، باز هم به همه مشترکان خود پیامک انبوه ارسال می‌کند و به آنها این اتفاق هیجان‌انگیز را خبر می‌دهد.

آیا در این مثال، پیامک تبلیغاتی چیز بدی بود؟ خیر، این یک رابطه است که به سود 2 طرف است. به علاوه، مشتری هر زمان بخواهد می‌تواند از آن انصراف بدهد.

سرویس ارزش افزوده، کاسه داغ‌تر از آش

مساله دیگری که پیامک صدمه زده، سرویس‌های ارزش افزوده یا VAS هستند. سرویس VAS همان سرویسی است که در ازای هر پیامک، از شما مبلغی کم می‌کند. سرویس‌های VAS در طول این چند سال، با سودجویی تمام و وعده‌های بیهوده به مخاطبان خود، میلیاردها تومان پول به جیب زدند. پولی که بدون رضایت کاربر از حساب او کم می‌شد.

و همه این کلاه‌برداری‌ها به اسم پیامک تبلیغاتی تمام شده است. آن هم وقتی که پیامک تبلیغاتی هیچ پولی از مخاطب کم نمی‌کند و تمام هزینه آن را صاحب کسب و کار می‌دهد.

البته طبق معمول مساله در خود ابزار یعنی VAS نیست. فرض کنید یک سرویس برای زنان باردار وجود داشته باشد که هر هفته با ارسال پیامک، به آنها توصیه‌های مناسب آن هفته را بدهد و در عوض یک مقدار هزینه بگیرد. آیا این سرویس ارزش ندارد؟ صد البته که دارد.

پس باز هم مساله نبود فرهنگ درست و سودجویی بیش از حد برخی افراد است.

حرف ما ساده است: خود شکن، ابزار شکستن خطاست

نهایت حرف مشخص است. ما باید فرهنگ و نحوه استفاده خودمان از پیامک را تغییر دهیم. نه اینکه پیامک تبلیغاتی را به مزاحم بودن و بی‌فایده بودن محکوم کنید. هیچ‌کدام ما از یک پیشنهاد جذاب و مرتبط بدمان نمی‌آید. ما همه به ابزاری برای ارتباط با کسب و کارهای مورد علاقه‌ نیاز داریم.

پس مساله این است که به مرور زمان همه باید در زندگی روزمره و کسب و کارهای خود این فرهنگ را ترویج دهند.

شرکت ملی پیامک همواره در راستای ایجاد این فرهنگ قدم برداشته است و مدام مشتری‌های خود را به استفاده درست از پیامک دعوت کرده‌ است. در همین زمینه یک کتاب رایگان راهنمای بازاریابی و تبلیغات پیامکی هم منتشر کرده که می‌توان به رایگان آن را دانلود کرد.

حرکت پیامک باید به سوی سرویس‌های اشتراکی باشد. آن هم یک حرکت آرام و تدریجی که جلوی ضربه خوردن به کسب و کارها و همینطور سامانه‌های پیامکی و پنل‌های اس ام اس را بگیرد. چرا که بحث شغل و منبع درآمد هزاران آدم مختلف در میان است. کسانی که با استفاده از پیامک محصولات خود را می‌‎فروشند و کارمندان شرکت‌های ارائه دهنده خدمات پیامکی مثل ملی پیامک.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

ملی پیامک

سامانه ملی پیامک با مدیریتی خلاق و جوان در سال 1390 فعالیت خود را با هدف ایجاد بزرگترین و بهترین سامانه پیامکی ایران آغاز نمود. از همان ابتدا ملی پیامک چهارچوب فعالیت خود را بر پایه بهبود فرهنگ استفاده از پیام کوتاه و ارائه ی بهترین و جدیدترین خدمات به کاربران بنا نهاد. پس از ماه ها تلاش شبانه روزی بی وقفه و با به کارگیری کارشناسان جوان و مبتکر، اکنون مفتخریم اعلام کنیم که ملی پیامک به عنوان یکی از برترین سامانه های ارسال پیامک در ایران به شمار می آید.

اطلاعات تماس
  • 021*****
[نمایش اطلاعات]