اطلاعات تماس
  • 09105*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 139710273411910824

کتاب انسان خردمند، کتابی که تار عنکبوت‌های مغز را کنار می‌زند

کد: 139710273411910824

https://goo.gl/zPmvAe

، قم , (اخبار رسمی): کتاب «انسان خردمند» نوشته‌ی «یووال نوح هراری» و ترجمه‌ی «نیک گرگین» است. ویراستاری این کتاب را «محمدرضا جعفری» و «زهرا عالی» انجام داده‌اند.

کتاب انسان خردمند
کتاب انسان خردمند

در پشت جلد کتاب «انسان خردمند» آمده است: «چه‌طور گونه‌ی ما در نبرد برای سلطه بر دیگران پیروز شد؟ چرا نیاکان شکارگر ـ خوراک‌جوی ما اقدام به ساختن شهرها و برپایی پادشاهی‏‌ها کردند؟ چگونه به خدایان و ملت‏‌ها و حقوق بشر ایمان آوردیم، به پول و کتاب‏‌ها و قوانین اعتماد کردیم و خود را برده‌ی بوروکراسی و مصرف‏‌گرایی و حرص ‏و آز برای خوشبختی ساختیم؟ دنیای ما در هزاره‌ی آینده چه شکلی به‏ خود خواهد گرفت؟

کتاب انسان خردمند به ‏گونه‏‌ای جسورانه، همه‌جانبه و بحث‌انگیز هر آنچه را تاکنون خواننده در مورد انسان می‌دانسته‌ به چالش می‌کشد: افکار، رفتار، اعمال، اقتدار ... و آینده‏‌ را.»

کتاب حاضر را «نشر نو» منتشر کرده است. این کتاب یکی از پرفروش‌ترین کتاب‌های جهان به حساب آمده است. کتابی که تاکنون به زبان‌های زیادی ترجمه شده و خوانندگان بسیاری در سرتاسر جهان داشته است.

کتاب نخستین بار در سال 2011 به زبان عبری منتشر و بعد از آن در سال 2014 به انگلیسی برگردانده شد.

کتاب «انسان خردمند» به بیان تاریخی مختصر از زندگی بشر بر روی زمین، ارتباطات و نظام‌های مالی و دینی آن پرداخته است. کتاب روایتی بی‌طرفانه را از تاریخ چند هزار ساله‌ی انسان ارائه می‌دهد و از طرفی نثری بسیار روان دارد؛ ازاین‌رو خواننده را تا پایان با خود همراه می‌کند.

در واقع نویسنده معتقد است که: «صدهزار سال پیش، دست‌کم شش گونه‌ی انسانی در زمین زندگی می‌کردند. امروز تنها یکی به‌جا مانده است: ما، انسان‌های خردمند.»

هراری در این کتاب تمامی رفتارهای نوع بشر را از نظر روانشناسی، جامعه‌شناسی و زیست‌شناسی بررسی می‌کند و به نتایج جالب‌توجهی دست پیدا می‌کند.

در بخشی از کتاب آمده است: «مسیر تاریخ را سه انقلاب مهم تعیین کردند: انقلاب شناختی، در حدود ۷۰ هزار سال پیش موتور تاریخ را روشن کرد. انقلاب کشاورزی، در حدود ۱۲ هزار سال قبل به این روند سرعت داد. انقلاب علمی، که همین ۵۰۰ سال پیش شروع شد، می‌تواند نقطه پایان تاریخ و آغازگر چیزی کاملا متفاوت باشد. موضوع این کتاب داستان تاثیر این سه انقلاب بر انسان و بر موجودات دیگری است که در کنار او زندگی می‌کنند. (انسان خردمند – صفحه ۲۳)»

یووال نوح هراری در مصاحبه‌ای در مورد کتاب گفته است: «من همه را ترغیب می‌کنم تا فارغ از اعتقاداتشان روایات اساسی موجود در دنیا را زیر سوال ببرند و تحولات گذشته را به علایق کنونی مربوط سازند و از مباحث جنجالی نهراسند.»

دکتر یووال نوح هراری از دانشگاه آکسفورد دکترای تاریخ دارد و در حال حاضر در دانشگاه عبری اورشلیم تاریخ جهان تدریس می‌کند.

روزنامه‌ی ساندی تایمز در نقد این کتاب نوشته است: «کتابی که تار عنکبوت‌های مغزتان را کنار می‌زند. هراری روشنفکر زبردستی است که اشارات منطقی ناگهانی‌اش خواننده را به حیرت و تحسین وامی‌دارد. قدرت شفافیت قلم او دنیا را شگفت‌انگیز و نو جلوه می‌دهد.»

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

کتاب ادز | مرجع معرفی کتاب

کتاب ادز مرجعی برای معرفی کتابهای ناشران و نویسندگان به دوستداران فرهنگ و ادب و کتاب به صورت رایگان می باشد

اطلاعات تماس
  • 09105*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

نشریات و کتاب