اطلاعات تماس
  • 021226*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 139710293413210822

10 فاکتور اساسی خبر موثق سیاسی

کد: 139710293413210822

https://goo.gl/ykNERn

، (اخبار رسمی): در فضای ارتباطی و رسانه‌ای امروز با توجه به شکل‌گیری روزافزون شبکه‌های اجتماعی که روزانه حجم وسیعی از اطلاعات و اخبار را به سمت مخاطبان خود شلیک می‌کنند، گاهی تفکیک و تشخیص واقعیت و مجاز کار بسیار دشواری است.

خبر موثق سیاسی (10 فاکتور اساسی آن)
خبر موثق سیاسی (10 فاکتور اساسی آن)
خبر موثق سیاسی (10 فاکتور اساسی آن)
خبر موثق سیاسی (10 فاکتور اساسی آن)
خبر موثق سیاسی (10 فاکتور اساسی آن)
خبر موثق سیاسی (10 فاکتور اساسی آن)

در این میان یکی از منابع مهم دسترسی به اخبار موثق را می‌توان شبکه «رادیو گفتگو»  (با شعار صدای اندیشه‌ها) عنوان کرد که با تمرکز بر نخبگان جامعه و صدای جامعه بودن، رسالت عظیمی را به دوش می‌کشد.

در تشخیص اخبار موثق و مورد اعتماد سیاسی باید به نکاتی چند توجه داشت که تفکیک منبع موثق و دروغین را برای مخاطب آسان خواهد کرد. برخی از این نکات کلیدی عبارتند از:

  1. نبودن ردپای جهت‌گیری سیاسی در اخبار؛
  2. عدم یک‌جانبه‌نگری؛
  3. وجود اهداف روشنگرانه در پس زمینه خبر؛
  4. وجود روح واقع گرایی در خبر؛
  5. به مباحثه گذاردن اخبار برای همه آرای و نظرها توسط منبع خبری؛
  6. احترام به شعور و برداشت آزاد مخاطب خبر؛
  7. وجود اصل عقلانیت و حقیقت در بطن خبر؛
  8. نشر خبر با اهداف پیگیری و حمایت از مردم و مطالبات مردمی؛
  9. نشر خبر با هدف اطلاع رسانی و گاهی افشاگری و قدم نهادن به ورای مرزهای تعیین شده؛
  10. نشر خبر با هدف صدای مردم جامعه بودن، بدون توجه به جهت گیری‌ها.

هر روز ممکن است با اخباری مواجه شوید که علی‍رغم واقعی به نظر آمدن، منبع موثقی ندارند و در صحت و صغم رویکردشان جای بسیار تشکیک خواهد بود و در اکثرشان ردپای جهت‌گیری‌های سیاسی، عقیدتی و یکجانبه نگری‌های هدف‌دار مشاهده می‌شود.

به عبارت دیگر در فضای خبری این روزها مرز میان حقیقت و توهم بیش از آنچه تصور شود باریک است و در اکثر مواقع این حالت منجر به سوء برداشت و به خطا رفتن‌هایی خواهد شد که گاهی خلاصی از آن کار هر مخاطبی نخواهد بود. در چنین شرایطی می‌توان گفت که نیاز به یک منبع موثق خبری و رسانه‌ای پویا و مطمئن، می‌تواند اساسی‌ترین نیاز مخاطبان باشد.

رادیو گفتگو (صدای اندیشه‌ها) در سال 1385 با هدف برطرف کردن این نیاز و با احترام به دیدگاه و شعور مخاطبان و توجه ویژه به نخبگان جامعه شروع به کار کرد. این شبکه رادیویی که خود را صدای اندیشه‌ها می‌داند، با تقابل اندیشه‌ها و آراء و نظرات مختلف و بهره‌گیری از کارشناسان، نخبگان و صاحب‌نظران معتمد مردم در تحلیل آخرین خبرهای روز دنیا، همواره تلاش کرده تا تصویر روشنی از موضوعات سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، هنری و... را برای مخاطبان خود بوجود آورد.

رادیو گفتگو با رویکردهای روشن و اهداف بزرگی طی طریق می‌کند که این شبکه را از دیگر هم‌نوعان خود متمایز می‌کند. همه جانبه نگری در موضوعات، توانمند سازی عمومیت جامعه، احترام به همه دیدگاه‌ها، زمینه‌سازی جهت بروز تضارب آراء در تحلیل و تفسیر مباحث، به روز بودن، واقع‌گرایی در انتشار اخبار، اصل عقلانیت و تفاوت در محتوا، فرم و سطح مباحث از خصوصیات منحصر به فرد این شبکه رادیویی است.

در رادیو گفتگو نگاه به مسائل نگاه متفاوتی است و تلاش می‌شود تا با عبور از حد و مرزهای یک شبکه رادیویی، افق‌های تازه‌ای برای مخاطبان ترسیم شود. این نگاه متفاوت و نافذ را حتی می‌توان در انتخاب قطعات موسیقی این شبکه به راحتی مشاهده کرد. قطعات موسیقی عموما از میان آثار فاخر جهان ،اعم از داخلی و خارجی، انتخاب می‌شوند و رد پای یک نقطه نظر علمی و عمیق درمورد موسیقی را می‌توان در برنامه‌های این شبکه به وضوح دید. در رادیو گفتگو حتی موسیقی‌های میان‌برنامه‌ای نیز با وسواس خاصی انتخاب شده‌اند که احترام به مخاطب را یادآوری می‌کنند.

رادیو گفتگو همه روزه، زمینه‌ای برای مباحثه میان افراد فرهیخته و صاحب‌نظر را تقریبا در هر موضوعی فراهم می‌آورد. اعم از سیاست، ادبیات، حقوق، موسیقی، مدیریت، اقتصاد، تاریخ، ورزش، فرهنگ و هنر، ارتباطات و رسانه، دین و اندیشه و...

آنچه بیش از پیش در مورد این شبکه رادیویی جلب توجه می‌کند، وجود آرمان‌های بزرگ در پس زمینه برنامه‌های این شبکه است. اهدافی همچون ایجاد انگیزه ملی، روح همگرایی و همکاری عمومی، ایجاد امید، نشاط و خودباوری ملی، تلاش در جهت ایجاد معرفت، ایمان و اخلاق و صدای نخبگان جامعه بودن و نیز روشنگری در مورد آنچه که زیر پوست جامعه می‌گذرد، از این شبکه رادیویی  یک مجموعه آرمانی منسجم ساخته که به سرعت در حال پیشروی است.

علاقه‌مندان می‌توانند رادیو گفتگو را بر روی موج FM ردیف 103.5 مگا هرتز دریافت کنند و یا به سایت این رادیو به آدرس radiogoftogoo.ir مراجعه کنند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
  • 021226*****
[نمایش اطلاعات]