اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13971101342098089

کاشت میلگرد، یکی از روش‌های جدید و مناسب برای مقاوم کردن سازه‌های بتنی است

کاشت میلگرد و مقاوم سازی سازه‌های بتنی

کد: 13971101342098089

https://goo.gl/jt4Qaj

، تهران , (اخبار رسمی): روش کاشت میلگرد و بولت یکی از کاربردی‌ترین و اقتصادی‌‌ترین روش‌های تقویت سازه است که امکان اصلاح نواقص اجرائی و اعمال تغییرات نقشه‌های اجرائی‌ یا در طرح‌های مقاوم سازی ساختمان‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

کاشت میلگرد و مقاوم سازی سازه‌های بتنی
کاشت میلگرد با چسب
کاشت میلگرد و مقاوم سازی سازه‌های بتنی
چسب کاشت میلگرد بوسونگ
کاشت میلگرد و مقاوم سازی سازه‌های بتنی
کاشت میلگرد در بتن

گروه پیمانکاری وریاماتک با داشتن امکانات و تجهیزات پیشرفته و با به‌کارگیری نیروهای فنی و متخصص آمادگی اجرای مقاوم‌سازی و کاشت انکربولت با سریع‌ترین زمان و مناسب‌ترین قیمت را دارا است

روش کاشت میلگرد و بولت یکی از کاربردی‌ترین و اقتصادی‌‌ترین روش‌های تقویت سازه و مقاوم سازی سازه‌های بتنی است که امکان اصلاح نواقص اجرائی و اعمال تغییرات نقشه‌های اجرائی‌ یا در طرح‌های مقاوم سازی ساختمان‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

در حالت کلی کاشت میلگرد و بولت به سه روش انجام می‌شود:

  • استفاده از مواد پایه سیمانی
  • استفاده از چسب کاشت میلگرد
  • استفاده از مهار مکانیکی

چرا ساختمان‌ها به کاشت میلگرد نیاز پیدا می‌کنند؟

دلایلی چون نقص در اجرای نقشه ساختمان، شرایط بهره برداری خاص و تغییر در نقشه اجرایی از جمله دلایل کاشت میلگرد در بتن است.

مزایای استفاده از روش کاشت میلگرد

با روی کار آمدن روش کاشت میلگرد، دیگر روش‌های مقاوم سازی کمرنگ تر شده اند؛ زیرا کاشت میلگرد مزایای زیادی دارد. به عنوان مثال می‌توان به این مزایا اشاره کرد:

- ابعاد فونداسیون‌ها با استفاده از روش کاشت میلگرد در جداره‌های داخلی و خارجی فونداسیون تغییر می‌کند.

- به کمک روش کاشت میلگرد فونداسیون‌های منفرد به نواری و نواری به گسترده تبدیل می‌شود.

- با کمک کاشت میلگرد می‌توان دیوارهای جدیدی بنا کرد و ساختمان را گسترش داد.

- در مجتمع‌های بزرگ تجاری می‌توان کاشت میلگرد را انجام داد و تاسیسات مکانیکی را ثابت سازی کرد.

- به کمک روش کاشت میلگرد می‌توان اقدام به احداث دستک‌ها کرد و تیرهای کنسولی را توسعه داد.

- با کاشت میلگردهای ریشه در کف بام‌ها می‌توان جان‌پناه‌های یکپارچه‌‌ای ساخت.

- در سازه‌هایی چون ویلاها می‌توان در تراز طبقه از کاشت میلگرد استفاده کرده و کنسول‌ها و طره‌های بتنی جدید را ایجاد کرد.

- اگر ساختمانی بخواهد تغییر باربری بدهد مثلا از حالت مسکونی به مجتمع اداری در بیاید اینکار با کمک کاشت میلگرد امکان‌پذیر است، زیرا این روش باعث افزایش تعداد طبقات ساختمان‌ها می‌شود.

- برای تقویت صفحه ستون‌ها می‌توان از کاشت میلگرد استفاده کرد. دیوارهای بتنی قدیمی یا نیمه ساخته شده با کمک کاشت میلگرد توسعه داده می‌شوند.

برای کاشت میلگرد به چه ابزارهایی نیاز است؟

برای کاشت میلگرد به دریل یا کرگیری، شیلنگ تزریق چسب کاشت میلگرد، گان یا تفنگ مخصوص تزریق چسب، برس‌های مویی، تجهیزات دمنده یا مکنده هوا برای تخلیه سوراخ کاشت میلگرد، کلاهک‌های حفظ چسب، وسایل آزمایش کنترل کیفیت چسب، نازل پلاستیکی برای مخلوط کردن و تزریق چسب کاشت میلگرد و تجهیزات ایمنی نظیر عینک ایمنی و دستکش نیاز است.

چسب کاشت میلگرد چه خصوصیاتی باید داشته باشد؟

کاشت میلگرد و بولت یکی مباحث مهم در ساخت و ساز است به دلیل ماهیت اتصالی آن برای اتصال دوساله جدید و قدیم بهم از اهمیت فراوانی به جهت ایمنی و مقاومت برخوردار است.

چسب مهمترین عامل کیفیت و مقاومت در کاشت میلگرد است. اما اینکه چه چسبی برای چه موردی مناسب است. ابتدا باید از مواد اولیه  چسب آگاه شد:

چسب‌های دو جزئی از دو جز ساخته شده‌اند که یک جز آن  خود چسب و دیگری هاردنر یا سخت کننده است.

خود چسب از موادی مانند رزین اپوکسی وینیل استر  یا پلی استر  ساخته شده‌اند که بنا به شرایط کاشت از قبیل سازه‌ای بودن یا غیر سازه‌ای بودن تقسیم می‌شود که برای اتصالات با باربری سنگین و حساس حتما از چسب‌های رزین اپوکسی خالص استفاده شوند و برای اتصالاتی مانند نرده و حفاظ می‌توان از چسب‌های ارزان‌تر که مواد تشکیل‌دهنده آن پلی استر است استفاده کرد.

بعد از مشخص شدن نوع و سایز کاشت باید به استانداردهای و تائیدیه‌های توجه کرد و مهمترین استانداردی که می‌توان به آن استناد  کرد استاندارد ETA اروپا است که مواردی از قبیل تست زلزله و تست حریق و لایف تایم (حداقل عمر ۵۰ ساله) چسب مورد آزمایش قرار می‌گیرد.

پس باید  برای مصارف سازه‌ای و مخصوصا کاشت در سایزهای ۲۰ به بالا  حتما از چسب‌هایی با استاندارد ETA اروپا استفاده کرد.

از نمونه چسب‌های کاشت میلگرد استاندارد موجود در ایران می‌توان از برندهای زیر نام برد:

  • هیلتی RE500-V3 
  • اپوکسی ۲۱ بوسونگ
  • هیلتی HY200
  • رولپلاگ R-KEX II
  • فیشرFIS-EM
  • وی پلاس بوسونگ V-PLUS
  • هیلتی RE100

این چسب‌ها به صورت کارتریجی بوده و بوسیله گان مخصوص تزریق می‌شود.

نکته بسیار مهم در خرید چسب کاشت میلگرد:

چسب کاشت میلگرد کارتریجی تاریخ مصرف یک یا حداکثر دوساله دارد که اگر از بازار غیر رسمی تهیه می‌شود حتما باید به تاریخ مصرف چسب دقت شود!

بعضی  از این چسب‌ها در محیط مرطوب و حتی زیر آب نیز عملیات سخت شدن چسب صورت می‌پذیرد که مخصوصا برای مواردی که سوراخ‌کاری بتن توسط دستگاه کرگیر انجام شده است و سوراخ خیس است دغدغه مجری را برای خشک کردن حفره از بین می‌برد و باعث سرعت عملیات کاشت می‌شود.

انتخاب عمق مناسب برای کاشت میلگرد  نیز رابطه مستقیمی با درجه چسبندگی و مقاومت چسب دارد که برای شناخت آن می‌توان از جدول کاشت مخصوص کاشت میلگرد هر چسب که توسط شرکت تولیدکننده منتشر می‌شود استفاده کرد.

برای مثال  درجه چسبندگی چسب هیلتی RE500-V3 سی درصد بیشتر از هیلتی RE100 است. در نتیجه در شرایط برابر عمق موثر طبق جدول کاشت هیلتی مثلا برای میلگرد mm ۲۰ در هیلتی RE500-V3 عمق ۱۶ سانتی‌متر است و در هیلتی RE100 عمق ۲۲ سانتی‌متر است.

گروه پیمانکاری وریاماتک با داشتن امکانات و تجهیزات پیشرفته و با به‌کارگیری نیروهای فنی و متخصص آمادگی اجرای مقاوم سازی و کاشت انکر بولت با سریع‌ترین زمان و مناسب‌ترین قیمت و همچنین استفاده از مواد و مصالح با کیفیت در پروژه‌های کارفرمایان را دارد و در این زمینه کارشناسان این مجموعه ضمن بازدید رایگان از پروژه تمام اطلاعات تخصصی مربوطه را در اختیار کارفرمایان قرار می‌دهند.

علاقه‌مندان برای تماس با گروه پیمانکاری وریاماتاک به مدیریت محمدی می‌توانند با شماره‌های 09125772622 و 02188176033 تماس گرفته و برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت لیست قیمت انواع چسب کاشت میلگرد به سایت این مجموعه به آدرس www.VeriaMatak.Com مراجعه کنند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

وریا ماتاک

گروه پیمانکاری وریا ماتاک در سال 1385 به صورت سنتی در تهران وارد عرصه تخریب بتن و اجاره دستگاههای تخریب بتن شد و به مرور بعد از انجام پروژه های موفق کوچک وبزرگ در رشته تخریب بتن و به لطف اعتماد مشتریان خود و با گسترش فعالیت و افزودن ماشین آلات ودستگاههای تخریب وبرش بتن و گرد آوری نیروهای مختصص اقدام به بزرگ نمودن دامنه فعالیت های گروه وریاماتاک نمودیم.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

صنعت و تولید | مسکن و ساختمان