اطلاعات تماس
  • 021888*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 13971101342269620

چگونه گوشی هوشمندتان زندگی کردن را بهتر می‌کند؟

هوش مصنوعی و دیگر هیچ

کد: 13971101342269620

https://goo.gl/jKWTkd

، (اخبار رسمی): فناوری هو‌ش‌ مصنوعی به طور مداوم رو به رشد است و شرکت هوآوی نه تنها با پیشرفت‌هایش به هوش‌مصنوعی کمک می‌کند، بلکه قابلیت‌هایش خودش را نیز توسعه می‌دهد. با شروع به کار Kirin 970، اولین تراشه‌ هو‌ش‌ مصنوعی جهان، این شرکت تلاش دارد تا پیشگام این حوزه از فناوری باشد.

هوش مصنوعی و دیگر هیچ
هوش مصنوعی و دیگر هیچ

فناوری هو‌ش‌ مصنوعی به طور مداوم رو به رشد است و شرکت هوآوی نه تنها با پیشرفت‌هایش به هوش‌مصنوعی کمک می‌کند، بلکه قابلیت‌هایش خودش را نیز توسعه می‌دهد. با شروع به کار Kirin 970، اولین تراشه‌ هو‌ش‌ مصنوعی جهان، این شرکت تلاش دارد تا پیشگام این حوزه از فناوری باشد. حرکت مبتکرانه‌ شرکت در زمینه‌ی هو‌ش‌ مصنوعی نشان داد که این فناوری به چیزی بیش از بازی با کلمات احتیاج دارد و در حقیقت باید کمک کند مشتریان زندگی بهتری داشته باشند. هنگامی که فناوری هو‌ش‌ مصنوعی مخصوصا از طریق گوشی‌های هوشمند، در زندگی روزمره‌ به کار گرفته شود، زندگی ساده‌تر و هوشمندانه‌تر خواهد بود زیرا همه از وجود دستیار و کمی کمک بیشتر در زندگی استقبال می‌کنند.

HUAWEI Mate 20  نمونه‌ پیشرفت‌ هوآوی

برای شرکت هوآوی، هو‌ش‌ مصنوعی گوشی، کلید ساخت زندگی بهتر برای مشتریانش است و هوشمندی، ادراک، امنیت و انرژی از مشخصه‌های عمده‌ آن هستند. در زمینه‌ هوشمندی، توانایی یک دستگاه برای حس کردن، در واقع پایه‌ و اساس هو‌ش‌ مصنوعی است و نقطه‌ی آغازین برای تعامل میان انسان و ماشین به شمار می‌رود. در حالی که حس کردن پایه‌ و اساس هو‌ش‌ مصنوعی است، ادراک چیزی است که به معنای حقیقی کلمه ظرفیت بالقوه‌ی هوشمندیِ هو‌ش‌ مصنوعی را به کمال می‌رساند. ما با بهره‌مندی از حجم بیشتر اطلاعات و داده، به هوشمندی بیشتر نیز دست خواهیم یافت. با این‌حال وجود تمام این داده‌ها به چالش‌های امنیتی و حریم شخصی جدیدی منتهی می‌شود که باید مورد توجه قرار گیرد. علاوه براین، درحالی که این دستگاه‌های هوشمند باید مسائل و کارها را در سناریوهای پیچیده پردازش کنند، همزمان باید دارای تراشه‌ای قدرتمند باشند که مصرف انرژی باتری را بهینه‌سازی کند و از پردازش پویای کارها پشتیبانی نماید.

سریHUAWEI Mate 20  نمونه‌ای عالی از پیشرفت‌های هوآوی در زمینه‌ دستاورد‌های هو‌ش‌ مصنوعی است. این دستگاه‌‌ها که با Kirin 980 کار می‌کنند، به قابلیت‌های پردازشی هو‌ش‌ مصنوعی Dual-NPU دسترسی دارند. هو‌ش‌ مصنوعی تعبیه شده در دستگاه فراتر از بحث دوربین عکاسی است و به ویدئو و امکانات واقعیتِ افزوده هم کمک می‌رساند. با ظهور EMUI 9.0، دستگاه‌های مبتنی بر Kirin 980 مانند سریHUAWEI P20  از قابلیت‌های تازه‌ای در زمینه‌ هو‌ش‌ مصنوعی برخوردار می‌شوند (که برخی از آن‌ها مبتنی بر رایانش ابری هستند).

کارها لذت‌بخش می‌شوند

به لطف فناوری پیچیده‌ی هوش مصنوعی، کارها لذت‌بخش‌تر و قابل مدیریت‌تر شده‌اند و کمتر وقت می‌گیرند. برای مثال، هنگامی که افراد در محیطی چندفرهنگه کار می‌کنند، امکان دارد مواقعی پیش بیاید که بخواهند با همدیگر ارتباط برقرار کنند اما به خاطر عدم درک زبان یکدیگر، از برقراری ارتباط صرف نظر کنند. برای کمک به کاربران و غلبه بر این چالش، شرکت هوآوی قابلیت ترجمه‌ هو‌ش‌ مصنوعی را از طریق HiVision در دسترس قرار داده است. این قابلیت با بهره‌مندی از رایانش ابری، از امکانات مختلف ترجمه مانند ترجمه‌ی چند زبانه و ترجمه به صورت واقعیت افزوده پشتیبانی می‌کند.

هوآوی همواره تلاش کرده به عنوان پیشگامی در این حوزه ظاهر شود و به رشد اکوسیستم توسعه‌ی هو‌ش‌ مصنوعی کمک کند. تنها یکی از توسعه‌گرهایی که قابلیت‌های هو‌ش‌ مصنوعی هوآوی استفاده می‌کند Kingsoft است. نرم‌افزار آفیس WPS این شرکت، از قابلیت‌های هو‌ش‌ مصنوعی هوآوی برای چندین عمل مثل تنظیمات جهت‌یابی تصویر، تشخیص نوری حروف و بهینه‌سازی رزولوشن بهره‌برداری می‌کند.

مردم از گوشی‌های هوشمند به شکل‌های مختلف استفاده می‌کنند و این دستگاه‌ها کار بسیاری را آسان‌تر کرده‌اند. حالا با پیشرفت تازه‌ی فناوری، می‌توان از صفحات نمایش خارجی بزرگ‌تری نیز بهره برد. EMUI 9.0 دارای ویژگی بروزرسانی‌شده‌ موسوم به پروژکشن است. با بهره‌مندی از این قابلیت، کاربران می‌توانند موبایل‌هایشان را به صفحات نمایش بزرگ‌تر متصل کنند. این قابلیت همچنین در محیط‌های کاری و برای کارمندان می‌تواند بسیار مثمر ثمر باشد. با به روزرسانی Wireless، قابلیتی به نام Wireless Easy Projection برای کاربران EMUI 9.0 وجود خواهد داشت که به آن‌ها این توانایی را می‌دهد که تنها با یک کلیک از قابلیت پروژکشن استفاده ببرند.

زندگی ساده‌تر می‌شود

زندگی می‌تواند بسیار پراسترس و درهم و برهم باشد؛ طوری‌که شاید برخی در طول روز حس کنند زمان کم می‌آورند. اما زندگی همراه با ماجراجویی و لذت هم هست، و از طریق فناوری هوش‌مصنوعی، بخصوص قابلیت‌هایی که هوآوی عرضه کرده، زندگی کردن لذت‌بخش‌تر خواهد بود.

HiVision هوآوی یک همدم ایده‌آل در سفر است. با اشاره‌ی دوربین به یک شی، کاربران به توصیفات و پس‌زمینه‌های اطلاعاتی مرتبط با پانزده کشور جهان به کمک رایانش ابری متصل می‌شوند. از HiVision همچنین می‌توان برای پیدا کردن لنگه‌ی موجود از ابزار و وسایل در خرده‌فروشی‌ها استفاده کرد. با استفاده از HiVision، کاربران می‌توانند از دوربین برای اسکن وسایل استفاده کنند و سپس آن‌ها را به صورت آنلاین پیدا کرده و خریداری کنند! این عملیات با همکاری HiTouch انجام می‌گیرد تا کاربران بتوانند با بهره‌مندی از هو‌ش‌ مصنوعی، آنلاین خرید کنند. در حال حاضر این دو قابلیت، به بیش از 200 پلتفرم تجارت الکترونیک و حدود 100 فروشگاه رسمی آنلاین برندهای گوناگون متصل شده و 120 میلیون آیتم مختلف را برای عرضه به کاربران ارائه می‌کند.

کاربرانی که در رژیم غذایی هستند و نمی‌خواهند چاغ شوند، مخصوصا وقتی که در سفر هستند و ناچار از غذاهای محلی مقصد استفاده می‌کنند، وقتی دوربین را به سمت یک غذای خاص بگیرند، هو‌ش‌ مصنوعی به صورت خودکار میزان کالری غذا را به آنها نشان خواهد داد. در حال حاضر، ویژگی تعیین کالری HiVision می‌تواند کالری موجود در 100 غذای مختلف را شناسایی کند.

هوآوی در کنار HiVision و HiTouch، از هو‌ش‌ مصنوعی در قابلیت‌های دوربین نیز استفاده می‌نماید. احتمالا قابل‌توجه‌ترین ویژگی، Master AI است که به عنوان بهینه‌گر خودکار مناظر در دستگاه‌های هوآوی شناخته می‌شود. به زبان ساده‌تر، کار این ویژگی این است که با استفاده از هو‌ش‌ مصنوعی، اشیا و مناظر را تشخیص دهد و تصاویر آماتور کاربران را بدون هیچ ورودی از سوی کاربر، تنها طی چند ثانیه به یک شاهکار هنری تبدیل کند. با استفاده از ویژگی Spotlight Reel، که مبتنی بر قابلیت‌های هو‌ش‌ مصنوعی زیباشناسانه و فناوری تشخیص اشیا است، کاربران می‌توانند ظرف چند ثانیه یک ویدئو مونتاژ کنند و شی دلخواه‌شان را از ویدئو خارج کنند. تمام کاری که کاربران لازم است انجام دهند این است که شی مورد نظرشان را در ویدئو انتخاب کنند و ادیت را به هو‌ش‌ مصنوعی در پس‌زمینه بسپارند.

درحالی که هوآوی تاکنون چندین قابلیت هو‌ش‌ مصنوعی را در موبایل‌هایش عرضه کرده، اما فناوری هو‌ش‌ مصنوعی در عرصه موبایل هنوز در دوران طفولیتش قرار دارد و بیشتر ظرفیت‌های آن هنوز دست نخورده باقی مانده است. هوآوی با سرمایه‌گذاری همزمان بر روی دستگاه‌ها و همچنین رایانش ابری، میزان سودمندی این ویژگی‌ها را ارتقا داده است.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
  • 021888*****
[نمایش اطلاعات]