اطلاعات تماس
  • 02126291677 091248*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 139711083436610921

مشاورین مالی قدرتمند؛ ضرورت کسب و کار موفق

کد: 139711083436610921

https://goo.gl/2iQZte

، تهران , (اخبار رسمی): مهم‌ترین و  اثرگذارترین واحد در هر کسب و کار و یا شرکت تجاری، بخش مالی و حسابداری آن است.

مشاورین مالی قدرتمند؛ ضرورت کسب و کار موفق
مشاورین مالی قدرتمند؛ ضرورت کسب و کار موفق
مشاورین مالی قدرتمند؛ ضرورت کسب و کار موفق
مشاورین مالی قدرتمند؛ ضرورت کسب و کار موفق

یک شرکت حسابداری باتجربه و یک گروه مالی قوی به صورت مستقیم در تداوم فعالیت و سودی‌آوری واحد تجاری موثر است

تنظیم اسناد و ارائه گزارش های مالی، ارائه مشاوره به مدیر مجموعه، مشارکت در برنامه‌ریزی، تعیین بودجه در راستای اهداف آتی شرکت، ارزیابی وضعیت بازار، انجام کلیه امور مالیاتی و اسناد مرتبط با اداره مالیات، تهیه صورت‌های مالی براساس استانداردهای حسابداری ایران، تهیه گزارش‌های تلفیقی و مقایسه‌ای برای مدیران مدیریت سرمایه در گردش و نقدینگی واحد تجاری از مهمترین وظایف بخش مالی و خدمات حسابداری تمامی شرکت‌ها است.

اشتباهات رایج صاحبان کسب و کار در حوزه مالی

- بی‌توجهی به کار تشکیلاتی و خدمات حسابداری

مشاهدات میدانی ثابت می‌کند بسیاری از مراجعه‌کنندگان به هیات حل اختلاف مالیاتی ارزش افزوده اشخاص حقیقی هستند که با وجود فعالیت اقتصادی، شرکتی به نام خود ثبت نکرده‌اند و اساسا از یک شرکت حسابداری برای رسیدگی به امورمالی و مالیاتی خود کمک نمی‌گیرند.

- فقدان مدارک و اسناد مالی به ویژه برای حل اختلافات مالیاتی
به طبع بدون ارتباط با یک شرکت حسابداری ، ارائه اسناد و مدارکی که بیانگر گردش مالی و هزینه‌های کسب‌و‌کاری باشد، مشکل است. برخلاف تصور عموم، هیات‎های حل اختلاف مالیاتی نمی‌توانند به استناد اظهارات شفاهی صاحبان کسب‌وکار آنان را شامل بخشودگی کنند.

- بی‌اعتمادی به افراد متخصص و موسسه حسابداری

برخی از افراد هم تصور می‌کنند خودشان از پس انجام امور مالی و حسابداری بر می‌آیند و بدون اطلاع از قوانین و استانداردهای آن، همچنان به سیستم سنتی بازار پایبندند و خودشان دفاتر مالی را تحریر می‌کنند، این افراد ممکن است در دراز مدت دچار مشکل شوند. پیچیدگی‌های امور مالی و سیستم مالیاتی سهل‌انگاری در این حوزه را بر نمی‌تابد و گاهی تاوان آن بسیار سنگین خواهد بود.

-نگرانی از هزینه‌های بالای خدمات حسابداری

هزینه‌ای که برای بهره‌مندی از یک نظام دقیق مالی و حسابداری پرداخت می‌شود بسیار کمتر از مبالغی است که یک کسب و کار سالانه باید به سازمان امور مالیاتی، سازمان تامین اجتماعی و بابت اصل مالیات ارزش افزوده، مالیات عملکرد یا حق بیمه پرداخت کند ضمن اینکه جریمه‎های مربوط به عدم انجام تکالیف قانونی و هزینه‎هایی که متعاقب آن متوجه کسب و کار می‌شود، به مراتب بیش از این‌ها خواهد بود.

از طرفی پیشرفت‌های سریع در تکنولوژی و تغییرات در مدل‌های کسب و کارها، هر روزه قوانین بازی تجارت را تغییر می‌دهند. ظهور غیر قابل پیش‌بینی رقبای قدرتمند، استارت آپ‌ها، شرکت‌های توانمندی که تصمیم به ورود به بازار جدید می‌گیرند و یا شرکت‌های خارجی از جمله دلایل افزایش ریسک‌های احتمالی و رقابتی‌تر شدن محیط کسب و کار است. این تغییرات در تمامی زیرمجموعه‌های یک سازمان از قبیل منابع انسانی و یا مالی تاثیر گذارند.

در این شرایط بهره‌گیری از مشاوران با دانش و دارای تجربه ضروری‌ است تا با نگاهی از بیرون به مجموعه، مدیران را راهنمایی کنند و  با ارائه راه حل، زمینه‌ی رشد سازمان را فراهم آورند.

سینا یعقوبی مدیرعامل مجموعه‎‌ی «مشاورین تهران و شرکا» با اشاره به اهمیت این موضوع گفت: «از جمله تخصص‌های ما این است که به شرکت‌ها در شناسایی و حل چالش‌هایی که در مسیر رشد و پیشرفت به وجود می‌آیند، کمک کنیم. متخصصان مشاوره مدیریت ما با تحلیل، ارزیابی و عارضه‌یابی در تمامی بخش‌های سازمان از قبیل مالی، منابع انسانی، بازرگانی و سایر قسمت‎‌ها به عنوان همکار، شانه به شانه‌ی کارفرما حرکت می‌کنند و تا زمان حصول نتیجه در کنار مدیران خواهند بود تا برای مشتریان آینده‌ی مطلوب‌تری را فراهم کنیم.»

بی‌تردید یک شرکت حسابداری باتجربه و یک گروه مالی قوی به صورت مستقیم در تداوم فعالیت و سودی‌آوری واحد تجاری موثر است.

شرکت حسابداری مشاورین تهران و شرکا کلیه خدمات مربوط به امور مالی شرکت‌ها، مدیریت مالی، حسابداری مالی و مالیاتی را ارائه می‌دهد و از این طریق تداوم فعالیت بنگاه های اقتصادی و حداکثر سودآوری آنان را تضمین می‌کند.

نقش کلیدی مدیریت مالی و چند مثال

باید توجه داشت که عدم توانایی مدیران مالی در  هر نقطه از جهان باعث ورشکستگی بسیاری از واحدهای تجاری می‌شود. به عنوان مثال:

1- شرکت مخابراتی مکس‌ول در سال 1991 متوجه عدم توانایی در پرداخت بدهی‌های خود شد و اعلام ورشکستگی کرد.

2- شرکت بریتانیایی مارسونی در سال 2001 به دلیل عدم مدیریت مالی مناسب، طی چند ماه، صدها میلیون پوند دارایی خود را از دست داد و ازرش سهام این شرکت را با کاهش 99 درصدی مواجه کرد!

3- شرکت لوازم خانگی ارج در ایران به دلیل عدم مدیریت مالی مناسب بعد از 10 سال زیان پی در پی در سال 1395 اعلام ورشکستگی کرد و تعطیل شد.

اهمیت خدمات حسابداری و مالیاتی

مدیران هوشمند و دقیق امروز به دنبال روش‌هایی در بخش مالی هستند که تعامل را با سازمان امور مالیاتی برای آنها آسان کند و گزارش‌های مالی را طبق قوانین مالیات تنظیم کند.

یک موسسه حسابداری استاندارد و منظم با تنظیم اسناد مالی شرکت، رسیدگی بازرسان اداره دارایی را تسهیل می‌کند و اطلاعات را با دقت و سرعت در اختیار مأموران اداره مالیات می‌گذارد.

صورت معاملات فصلی را طبق استانداردها آماده می کند و به شرکت این فرصت را می‌دهد که از معافیت‌های مالیاتی بهره‌مند شود.

سروش یعقوبی مدیرمالی موسسه حسابداری مشاورین تهران و شرکا: «تهیه و تنظیم برنامه مالیاتی باید دقیق باشد زیرا در هنگام تهیه اظهار نامه، واحد تجاری مبلغی را بعنوان مالیات بر اساس سود ابراز می‌کند که ممیز مالی در زمان رسیدگی طبق اسناد و مدارک مبلغ اظهار شده را تایید می‌کند اما در صورت مغایرت رقم اظهار شده با اسناد دفتر، واحد تجاری مشمول پرداخت جریمه می‌شود.

در مرحله رسیدگی نیز ارائه اسناد مورد نیاز ممیز مالیاتی و  پیگیری روند رسیدگی بر عهده‌ی گروه حسابداری مالیاتی است.

در صورت رد مبلغ مالیات ابراز شده و تعیین مالیات بیشتر از سوی ممیز، اعتراض به مالیات قطعی در مرحله دادرسی انجام می‎‌شود و  پیگیری دادرسی و ارائه دفاعیات مالیاتی نیز بر عهده گروه حسابداری مالیاتی خواهد بود.»

مشاورین تهران و شرکا با ایجاد بانک اطلاعات دقیق مالی حال و گذشته شرکت و تنظیم گزارش‌های متداول، تجزیه و تحلیل اطلاعات و محاسبه‌ی دارایی ها، بدهی، سرمایه، فروش، هزینه و سود و زیان به واحد تجاری کمک می‌کنند که از تمامی این مراحل سربلند بیرون بیاید.

این شرکت حسابداری با در نظر گرفتن نیازهای مالی و مالیاتی شرکت‌ها در صنایع مختلف خدمات خود را در4 بسته برنزی، نقره‌ای،  طلایی و پلاتینیوم ارائه می‌دهد.

علاقه‌مندان جهت دریافت خدمات حسابداری و مالیاتی می‌توانند به سایت مشاورین تهران و شرکا به آدرس tehcp.com مراجعه کنند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شرکت حسابداری مشاورین تهران و شرکا

شرکت حسابداری مشاورین تهران و شرکا خدمات خود را با پایین ترین قیمت ممکن و بالاترین کیفیت ارائه می دهد. قیمتهای اعلام شده خدمات شرکت حسابداری مشاورین تهران و شرکا بر مبنای لیست قیمت گذاری که مدت زمان مورد نیاز ( بر اساس تجربه پروژه های مدید قبلی) و تخصص موردنیاز برای انجام پروژه محاسبه و قیمت اعلام می گردد. در شرکت حسابداری مشاورین تهران و شرکا در هر حالتی حداقل 2 کارشناس بر روی هر پروژه مشغول به کار می شوند، کارشناس اول از بهترینهای بازار کار که توسط شرکت حسابداری مشاورین تهران و شرکا با بیش از حداقل 5 سال سابقه انتخاب شده می باشد، پروژه را اجرا می کند و کارشناس دوم که مدیر مالی و کارشناس مالیاتی همراه با بیش از 15 سال سابقه می باشد بر پروژه به صورت دائم نظارت میکند، از این رو شرکت حسابداری مشاورین تهران و شرکا همواره مسئولیت خدمات قید شده در قرارداد را می پذیرد و در صورت نیاز، تعداد کارشناسان پروژه افزایش می یابد.

اطلاعات تماس
  • 02126291677 091248*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

صنعت و تولید | تجارت و بازار