اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13971112344608024

راهکاری برای فرار از مشکل بی آبی کشور

استفاده از سپتیک تانک راهکاری ساده برای حل مشکل کم آبی در کشور

کد: 13971112344608024

https://goo.gl/Ge1gYf

، تهران , (اخبار رسمی): سپتیک تانک چیست؟ در ادامه این مطلب با توضیح مشخصات فنی انواع سپتیک تانک به معرفی راهکاری ساده در تصفیه فاضلاب‌های خروجی از واحدهای مسکونی، تجاری، اداری، بیمارستان‌ها، کارخانجات و ... پرداخته می‌شود و این که انواع سپتیک تانک کدام است و استفاده از سپتیک تانک چه کمکی می‌تواند به حل معضل کم آبی کند؟

استفاده از سپتیک تانک راهکاری ساده برای حل مشکل کم آبی در کشور
سپتیک تانک پلی اتیلن دوجداره با ظرفیت 65 مترمکعب و قابلیت تحمل فشار آب زیر زمینی و بار خاک تا 13 متر
استفاده از سپتیک تانک راهکاری ساده برای حل مشکل کم آبی در کشور
دو دستگاه سپتیک تانک پلی اتیلن هر یک به ظرفیت 50 مترمکعب و جمعا 100 مترمکعب

سپتیک تانک دستگاهی است که با دریافت فاضلاب خروجی از ساختمان و فراهم کردن شرایط مساعد به منظور رشد و نمو باکتری‌های بی هوازی درون خود زمینه تصفیه فاضلاب تا حد 55% را با کمترین هزینه فراهم می‌کند

سپتیک تانک چیست؟

سپتیک تانک، دستگاهی است که سر راه فاضلاب خروجی از ساختمان قرار می‌گیرد و تمامی فاضلاب جامد خارج شده از منبع تولید فاضلاب را به مایع تبدیل می‌کند و از گرفتگی سوراخ چاه جذبی جلوگیری می‌کند. در حقیقت به واسطه استفاده از سپتیک تانک، فاضلاب خروجی از ساختمان BOD5 خود را در حد 55 درصد از دست می‌دهد و آماده جذب درون چاه جذبی می‌شود.

انواع سپتیک تانک کدام است؟

سپتیک تانک در کامل‌ترین دسته بندی به 5 دستگاه تقسیم بندی می‌شود:

1- سپتیک تانک پلی اتیلن

2- سپتیک تانک کامپوزیت یا فایبرگلاس

3- سپتیک تانک بتنی پیش ساخته

4- سپتیک تانک بتنی درجا

5- سپتیک تانک سنگی

به دلیل مزایای بسیار زیاد سپتیک تانک پلی اتیلن نسبت به سایر انواع دیگر سپتیک تانک از جمله سرعت بالا در تولید سپتیک تانک پلی اتیلن، قیمت کمتر نسبت به سپتیک تانک کامپوزیت با مزایای مشابه و وزن کم این نوع سپتیک تانک در ادامه هر آنچه گزارش می‌شود بیشتر سپتیک تانک پلی اتیلن مدنظر قرار گرفته است.

به منظور خرید سپتیک تانک چه اطلاعاتی باید در اختیار تولیدکننده سپتیک تانک قرار داد؟

برای خرید سپتیک تانک پارامترهای زیر باید در اختیار تولیدکننده سپتیک تانک قرار گیرد تا بهینه‌ترین ظرفیت سپتیک تانک و نوع سپتیک تانک در اختیار خریدار قرار گیرد.

1- میزان فاضلابی که در شبانه روز از مجتمع یا ساختمان خارج می‌شود.

از روی قبض آب می‌توان این عدد را استخراج کرد میران مصرف در بالاترین حالت روزانه ضربدر 85 درصد می‌تواند تعیین‌کننده ظرفیت سپتیک تانک باشد. نکته مهم اینکه این عدد باید بالاترین عدد مصرف روزانه در یک سال باشد. شاید قبض آب نزدیک ایام نوروز به دلیل مصرف بالای آب در این ایام به منظور تمیزکاری بتواند کمک شایانی کند.

در حقیقیت ظرفیت سپتیک تانک باید به اندازه پساب خروجی یک روز از ساختمان باشد البته با شرط بالاترین رقم سالانه.

چنانچه ساختمان در حال ساخت است می‌توان با ضرب تعداد واحد در عدد 4 در عدد 150 و ضرب عدد حاصل در ضریب 85 درصد به ظرفیت سپتیک تانک مورد نیاز دست یافت.

2- پارامتر مهم دیگری که باید در اختیار تولیدکننده سپتیک تانک قرار داد محل نصب سپتیک تانک است. چنانچه سپتیک تانک در محل عبور و مرور ماشین آلات و وسائط نقلیه قرار دارد باید از سپتیک تانک پلی اتیلن با تحمل بار ترافیک استفاده کرد یا اگر سپتیک تانک قرار است در محلی زیر راه پله و .. نصب شود باید از سپتیک تانک فایبرگلاس با پنل‌های قابل نصب در محل استفاده شود.

3- پارامتر مهم بعدی در انتخاب سپتیک تانک، میزان بودجه است که برای این کار باید در نظر گرفت چرا که مثلا سپتیک تانک 50 مترمکعب بتنی در حدود 15 میلیون تومان قیمت دارد و سپتیک تانک پلی اتیلن با همان ظرفیت حدودا 30 میلیون تومان هزینه خواهد داشت ولی گارانتی سپتیک تانک پلی اتیلن دوجداره معادل 100 سال است و گارانتی سپتیک تانک بتنی 5 سال نیز نخواهد بود.

سوال بعدی در خصوص سپتیک تانک این است که آیا سپتیک تانک در سراسر کشور با قابلیت جذب زمین‌های مختلف قابل استفاده است؟

سپتیک تانک در اغلب نقاط کشور قابل استفاده است به شرط اینکه مزایای هر یک از انواع مختلف سپتیک تانک‌ها مد نظر قرار گیرد. فرض مثال شاید در شمال کشور که سطح آب زیر زمینی بالا است نتوان از سپتیک تانک بتنی استفاده کرد چرا که سپتیک تانک بتنی به هنگام بالا آمدن آب با فشار معکوسی که به اتصالات و نقاط اتصال لوله‌های پلی اتیلن با بتن خواهد آمد آب زیرزمینی به داخل سپتیک تانک و بر عکس نفوذ کند ولی استفاده از سپتیک تانک پلی اتیلن در این مورد مشکلات ناشی از سطح بالای آب زیرزمینی را مرتفع کند.

در نهایت برای خرید سپتیک تانک با حداقل قیمت و بالاترین کیفیت چه پارامترهایی باید به فروشنده سپتیک تانک منتقل شود؟

به منظور استفاده از اطاعات کارشناسانی که تجربه و دانش کافی در خصوص تولید سپتیک تانک با بهینه‌ترین ظرفیت، کمترین قیمت و بالاترین کیفیت دارند پیشنهاد می‌شود به سایت‌های گروه صنعتی ناب زیست با دو دامنه naabzist.com/index.php?cat=75 و naabzist.net/septic-tank و یا گروه صنعتی پایپ گستر به آدرس www.septic-tank.ir و هلدینگ صنایع برتر به آدرس holding-bartar.com/177.html مراجعه شود.

علاقه‌مندان می‌توانند با تماس با شرکت‌های فوق و ارائه اطلاعاتی که کارشناسان هر یک از آنها درخواست خواهند کرد و نکته بسیار مهم اینکه بازدید از کارخانه تولید هر این از این شرکت‌ها و خط تولید آنها به بهترین انتخاب در زمینه سپتیک تانک و رهایی از مشکل بی آبی که قطعا در آینده بیش از آنچه در حال حاضر درگیر آن هستید خواهد بود، دست یابید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

گروه صنعتی ناب

تولیدکننده سپتیک تانک تولید کننده پکیج تصفیه فاضلاب تولید کننده آب شیرین کن صنعتی تولید کننده لوله کاروگیت تولید کننده سپتیک تانک پلی اتیلن تولید کننده برج خنک کننده تولید کننده منبع کویل دار تولید کننده چیلر تراکمی تولید کننده دیزل ژنراتور تولید کننده هواساز

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]