اطلاعات تماس
  • 021669***** - 093060*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 139712053508811199

ایمپلنت دندان چیست؟

کد: 139712053508811199

https://goo.gl/uaz4Eh

، تهران , (اخبار رسمی): انواع ایمپلنت از نظر کارکرد و ظاهر ایمپلنت‌های دندانی به دو دسته ایمپلنت دندان دیسکی و ایمپلنت تیغه‌ای تقسیم می‌شوند. از نظر برند و کارخانه تولیدکننده پیچ تیتانیومی و سایر تجهیزات مربوط به کاشت ایمپلنت دندان می‌توان به ایمپلنت سوییسی، ایمپلنت امریکایی، ایمپلنت آلمانی و ایمپلنت فرانسوی اشاره کرد.

 ایمپلنت دندان چیست؟
ایمپلنت دندان چیست؟

ایمپلنت دندان یک جایگزین طبیعی با عمر مفید بالا برای دندان طبیعی است و هیچ محدودیتی برای شما ایجاد نمی کند و مراقبت از ایمپلنت دندان با مسواک، نخ دندان و استفاده از دهان شویه های آنتی باکتریال است

فواید ایمپلنت

ایمپلنت (implant) یک روش ایمن و با دوام برای جبران دندان‌های کشیده شده است. ایمپلنت دندان ضمن کمک به حفظ استحکام دندان‌های طبیعی که کنار آن دندان‌ها خالی شده است،  در صورتی که فردی مجبور به کشیدن دندان خود شود، اگر جای خالی آن دندان در استخوان فک به وسیله پیچ تیتانیومی ایمپلنت که حکم ریشه دندان را دارد پر نشود، آن جای خالی دندان باعث تخریب استخوان فک خواهد شد. پس ایمپلنت دندان صرفا برای بهتر کردن جویدن و غذا خوردن نیست؛ بلکه باعث حفظ استخوان فک شده و ضمناً از حرکت دندان طبیعی و لق شدن دندان جلوگیری می‌کند.

قیمت و کیفیت ایمپلنت

انواع ایمپلنت بسیار زیاد است و می‌توان در عمل جراحی کاشت ایمپلنت دندان در تهران از برندهای مختلف ایمپلنت استفاده کرد. اگر برای شخص کیفیت ایمپلنت مهم است و می‌خواهد یک ایمپلنت دندان با کیفیت داشته باشد، می‌توان از ایمپلنت سوییسی، ایمپلنت امریکایی، ایمپلنت آلمانی و فرانسوی استفاده کرد. البته اگر برای هزینه ایمپلنت دندان محدودیت وجود دارد و قیمت ایمپلنت مهم است توصیه می‌شود از ایمپلنت کره‌ای و ایمپلنت ایرانی استفاده شود. نکته آخر درباره کیفیت و قیمت ایمپلنت دندان این است که ممکن است به خاطر پایین بودن قیمت ایمپلنت چینی وسوسه‌ای ایجاد شود که از این نوع ایمپلنت‌ها استفاده شود، اما باید دانست که عمر مفید این نوع از ایمپلنت‌ها بسیار پایین بوده و خیلی زود دچار تروما (ضربه و آسیب) خواهند شد و باعث آسیب دیدن لثه و استخوان فک بالا و پایین خواهند شد و سلامت دهان و دندان را به خطر می‌اندازد.

بخش‌های مختلف ایمپلنت

ایمپلنتیوم دارای یک ریشه دندان پیچی شکل از جنس تیتانیوم خالص است که توسط ایمپلنتولوژیست و متخصص ایمپلنت داخل استخوان فک کاشته تعبیه می‌شود. قسمت دیگر آن بخش بالایی تیتانیومی است که تاج دندان یا همان تاج ایمپلنت که نقش روکش دندان را دارد را به بخش پایین ایمپلنت یا همان ریشه ایمپلنت دندان وصل می‌کند. برای اتصال این بخش‌ها ابتدا باید ریشه ایمپلنت دندان چند ماه داخل فک باشد و بعد از جوش خوردن استخوان با پیج تیتانیومی سایر بخش‌ها بر روی آن سوار شود.

در رابطه سالمندان و متقاضیان ایمپلنت که سن و سال بالایی دارند باید آزمایشات و عکس‌برداری سه بعدی و رادیوگرافی بر روی استخوان فک آن‌ها انجام شود تا از سلامت و استحکام و ضخامت مناسب استخوان فک آن‌ها برای قراردادن ریشه دندان ایمپلنت شده اطمینان حاصل کرد. در صورتی هم که استخوان فک آن‌ها تحلیل رفته باشد با عمل پیوند استخوان می‌توان فک آن‌ها برای انجام عمل جراحی ایمپلنت آماده‌سازی کرد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

کلینیک تخصصی دندانپزشکی دکتر محمدی

کلینیک تخصصی دکتر شهاب محمدی، در زمینه ایمپلنت دندان، لمینت، کامپوزیت و طراحی لبخند و زیبایی فعالیت دارد.

اطلاعات تماس
  • 021669***** - 093060*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

بهداشت و درمان