اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13971212352747753

بازنویسی یا پارافریز متن چیست؟

کد: 13971212352747753

https://goo.gl/9taWMK

، شیراز , (اخبار رسمی): اصطلاح پارافریز یا پارافریزینگ Paraphrasing اصطلاحی است که در رابطه با تفسیر دوباره یا بازنویسی عبارات و جملات یک متن به کار می‌رود و به طور کلی به از نو پرداختن با جملات با حفظ محتوای پیشین اشاره دارد.

اطلاعات کامل و جامع در ارتباط با بازنویسی یا پارافریز متن در مطلب زیر
بازنویسی یا پارافریز متن چیست؟

پارافریز و بازنویسی Paraphrasing چیست؟

پارافریز طبق دیکشنری کمبریج برای تکرار نوشته یا سخن گفته شده‌ای با استفاده از کلمات متفاوت اغلب در شکل طنزآمیز و یا به صورت ساده‌تر و کوتاه‌تر است که معنای اولیه را روشن‌تر می‌سازد؛ تعریف شده است. اصطلاح پارافریز یا پارافریزینگ Paraphrasing اصطلاحی است که در رابطه با تفسیر دوباره یا بازنویسی عبارات و جملات یک متن به کار می‌رود و به طور کلی به از نو پرداختن با جملات با حفظ محتوای پیشین اشاره دارد.

برای آشنایی بیشتر با مفهوم پارافریز کردن یک متن باید این نکته را خاطر نشان کرد که پارافریز کردن یک متن تنها به جملات آن محدود نمی‌شود یا با ایجاد تغییر در هر جمله پیش نمی‌رود؛ بلکه در پارافریز یا بازنویسی متون می‌توان پس از مطالعه و درک کلی از ساختار و محتوای متن، آن را باری دیگر به زبان خود و با ادبیاتی دیگر، اما با حفظ محتوای اصلی خلق کرد. معمولا در پارافریز کردن متون، پارافریزرها یا بازنویسی‌کنندگان دست به تغییر کلمات کلیدی یا بازی با فاعل و مفعول در جملات یا عبارات درون متن می‌زنند. به این صورت که عموما از تکنیک‌هایی نظیر جایگزینی کلمات مترادف و هم معنی، یا بازی و جا‌به‌جایی کلمات در جمله و یا تغییر کامل گرامر متن در بازنویسی متون استفاده می‌کنند.

پارافریز و بازنویسی در جملات و یا یک پاراگراف قابل انجام است. به عنوان مثالی از پارافریز در یک جمله:

.Original: Her life spanned years of incredible change for women

.Paraphrase: Mary lived through an era of liberating reform for women

کاربردهای تکنیک پارافریزینگ 

بازنویسی یا همان پارافریز در واقع تکنیکی محسوب می‌شود که یکی از مهم‌ترین کاربردهایش در جهت رفع سرقت‌های ادبی به کار گرفته می‌شود. اما مسلما کاربردهای دیگری نیز دارد که برای نویسنده و حقوق سایر نویسندگان بسیار حائز اهمیت خواهد بود.

یکی از مزایای پارافریز و بازنویسی تقویت مهارت‌های نویسندگی و تمرین در نوشتن برای نویسنده خواهد بود. به علاوه موجب این می‌شود که زمانی که شخصی به عنوان نویسنده یک متن یا مقاله در حال نگارش است، تمام توجه و انرژی خود را بر این مسئله متمرکز کند که از قوانین تالیف علمی و ادبی پیروی کرده باشد و از سایر متون علمی یا ادبی استقاده ناصحیحی نکرده باشد.

از این جهت تکنیک‌های پارافریزینگ Paraphrasing را می‌توان یکی از راه‌هایی دانست که توسط آن علاوه بر جلوگیری از سرقت‌های ادبی، می‌توان تشابهات بین متنی را بین مقالات تا حد قابل توجهی کاهش داد و در نتیجه از ایرادات وارده به مقالات تحت عنوان کپی برداری‌های ادبی و علمی جلوگیری می‌شود.

معمولا یکی از قوانینی که در پارافریز و بازنویسی متون از آن پیروی می شود این است که اگر در متن بازنویسی شده دارای ۵۰ درصد تشابه یا بیشتر شود، متن یک سرقت ادبی محسوب می‌شود. در نتیجه نویسندگان باید تمام تلاش خود را در اختیار گیرند تا این تشابه‌ها را در متون خود به حداقل برسانند.

پارافریز و بازنویسی حرفه‌ای انگلیسی و فارسی در پارس ترنس

از دیگر خدماتی که در پارس ترنس علاوه بر ترجمه مقالات و متون تخصصی انجام می‌پذیرد، پارافریز و بازنویسی حرفه‌ای توسط نویسندگانی است که دارای چندین سال تجربه در حوزه ترجمه و پارافریز و بازنویسی متون هستند.

هزینه و قیمت ترجمه و پارافریز در پارس ترنس نسبت به سایر موسسات پایین‌تر است و کیفیت کار نیز با روند نظارتی بر سفارش‌ها، تضمینی خواهد بود. هزینه پارافریز متون فارسی به ازای هر کلمه متن مبدا ۲۲ تومان و هزینه پارافریز متون انگلیسی به ازای هر کلمه متن مبدا ۴۵ تومان خواهد بود. در ترجمه فوری یا بازنویسی فوری با توجه به فشردگی کار، هزینه‌ها با افزایش همراه خواهد بود.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

پارس ترنس

خدمات ترجمه آنلاین با شبکه ای از مترجمین حرفه ای در پارس ترنس

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

علم و آموزش