اطلاعات تماس
  • 02122140231 093636*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 139712123530411193

تاثیر مصرف کلسیم بر شیوع شکستگی‌های لگن

کد: 139712123530411193

https://goo.gl/GMc7ts

، (اخبار رسمی): موثرترین عامل تغذیه‌ای در کاهش احتمال بروز شکستگی‌های لگن مصرف مناسب کلسیم است که با مصرف لبنیات می‌توان آن را تامین کرد.

تاثیر مصرف کلسیم بر شیوع شکستگی های لگن
تاثیر مصرف کلسیم بر شیوع شکستگی‌های لگن

تعدادی از شکستگی‌های لگن که در سنین بالا ایجاد می‌شوند به خصوص شکستگی‌های اطراف مفصل ران ارتباط مستقیمی با پوکی استخوان دارند. به سخن دیگر می‌توان گفت شکستگی‌های لگن در اطراف مفصل ران در افرادی که تراکم استخوانی پایینی دارند شایع‌تر است. این افراد به دنبال ضربات خفیفی مانند یک زمین خوردن ساده دچار شکستگی لگن می‌شوند.

تراکم و سفتی استخوان ارتباط مستقیمی با نوع تغذیه دارد و میزان کلسیم موجود در غذا از مهمترین عوامل تاثیرگذار در تراکم استخوان‌ها است.

شکستگی لگن به خصوص شکستگی‌های اطراف مفصل ران تاثیر بسیار مهمی بر کیفیت عملکرد کل سیستم حرکتی بدن انسان به جای می‌گذارد. بعد از این شکستگی‌ها احتمال معلولیت و حتی مرگ بالا می‌رود. شکستگی لگن نیاز به بستری شدن بیمار در بیمارستان دارد و در غالب موارد نیاز به عمل جراحی و بازپروری وسیع دارد و می‌تواند توانایی راه رفتن بیمار را حتی بعد از درمان به شدت محدود کند.

شکستگی هر جایی از بدن به خودی خود دردناک و ناراحت کننده است ولی شکستگی لگن چیزی بیش از یک شکستگی معمولی است.

شکستگی لگن می‌تواند سلامتی کل بدن را به خطر بیاندازد. شاید اهمیت شکستگی لگن وقتی بیشتر مشخص شود که بدانیم یک چهارم از افرادی که دچار شکستگی لگن می‌شوند در یک‌سال اول بعد از شکستگی فوت می‌کنند.

مهمترین راه پیشگیری از شکستگی لگن پیشگیری از پوکی استخوان است و یکی از موثرترین راه‌های پیشگیری از پوکی استخوان مصرف کافی کلسیم است.

کلسیم نقش بسیار مهمی در ساخته شدن استخوان و حفظ تراکم آن دارد و مصرف میزان کافی کلسیم تاثیر غیر قابل انکاری در پیشگیری از شکستگی‌های لگن به خصوص شکستگی‌های اطراف مفصل ران دارد.

غنی‌ترین منابع کلسیم در موارد غذایی را باید در لبنیات جستیجو کرد و مناسب‌ترین آنها برای مصرف شیر و ماست هستند.

علاقه‌مندان برای مطالعه در مورد نیاز بدن به کلسیم می‌توانند به ایران ارتوپد مراجعه کنند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

ایران ارتوپد

ایران ارتوپد کامل ترین مجموعه مقالات در مورد بیماری های استخوان و مفاصل و ارتوپدی است. ایران ارتوپد به زبان ساده و برای مردم نوشته شده است. این سایت نتیجه کوشش دکتر مهرداد منصوری متخصص ارتوپدی است.

اطلاعات تماس
  • 02122140231 093636*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

بهداشت و درمان