اطلاعات تماس
  • 02122140231 093636*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 139712143534211193

شکستگی مفصل ران در چه افرادی بیشتر دیده می‌شود؟

کد: 139712143534211193

https://goo.gl/5RYntB

، (اخبار رسمی): شکستگی‌های هیپ یا مفصل ران بیشتر در افراد مسنی که دچار پوکی استخوان هستند به دنبال زمین خوردن ایجاد می‌شود.

شکستگی مفصل ران در چه افرادی بیشتر دیده میشود
شکستگی مفصل ران در چه افرادی بیشتر دیده می‌شود؟

شکستگی مفصل ران یا هیپ در بعضی افراد بیشتر دیده می‌شود و عوامل خاصی می‌توانند احتمال بروز این شکستگی را افزایش دهند. در این مقاله سعی شده عوامل و راه‌های کاهش ریسک این شکستگی‌‌ها معرفی شود.

قبل از هر چیز یادآوری می‌شود که شکستگی هیپ یا مفصل ران شایع‌ترین نوع شکستگی لگن است که در بالاترین قسمت استخوان ران یعنی محلی که استخوان به لگن متصل می‌شود بوجود می‌آید.

این شکستگی در جوانان نادر بوده و بیشتر در سنین بالا دیده می‌شود. شایع بودن شکستگی مفصل ران در سن بالا عللی دارد مثلا اینکه در این سنین احتمال زمین خوردن افراد بیشتر می‌شود.

کاهش حس تعادل و ضعیف شدن عضلات لگن و پا در این سنین و کاهش حس بینایی عواملی هستند که موجب می‌شود یک فرد مسن بیش از یک جوان زمین بخورد.

از طرف دیگر استخوان‌های لگن در سنین بالا پوک و شکننده می‌شوند. این شکننده شدن استخوان‌ها همراه با افزایش احتمال زمین خوردن احتمال شکستگی مفصل ران در سن بالا را زیاد می‌کند.

مهم‌ترین رویکرد در مقابل شکستگی‌های هیپ یا مفصل ران پیشگیری از وقوع آن است. متاسفانه شکستگی‌های مفصل ران می‌توانند بسیار پرعارضه باشند. بسیاری از افرادی که دچار این شکستگی می‌شوند در سال اول فوت می‌کنند و خیلی از آنهایی هم که می‌مانند نمی‌توانند مانند قبل از شکستگی راه بروند. هزینه‌هایی که شکستگی‌های مفصل ران بر جامعه و سیستم بهداشتی کشور و خانواده بیمار می‌گذارد هم بسیار بالا است.

موثرترین راه برای پیشگیری از بروز این شکستگی‌ها پیشگیری از پوکی استخوان است. تغذیه مناسب و داشتن فعالیت بدنی خوب و به خصوص راه رفتن از مهم‌ترین عواملی است که می‌تواند استخوان‌ها را محکم کرده و احتمال بروز شکستگی مفصل ران را کاهش دهد. عادت به تغذیه مناسب و ورزش باید از دوران کودکی و جوانی شروع شود تا تاثیر قوی و ماندگار داشته باشد.

عادت‌های بدی مانند مصرف سیگار یا الکل هم می‌توانند با افزایش احتمال پوکی استخوان بروز شکستگی مفصل ران را زیاد کنند. مصرف داروهایی که موجب گیجی می‌شوند احتمال زمین خوردن را زیاد می‌کنند و افراد مبتلا به الزایمر هم بیشتر از دیگران زمین می‌خورند. این زمین خوردن می‌تواند موجب شکستگی مفصل ران شود.

پس به طور خلاصه می‌توان گفت مهم‌ترین راه‌های پیشگیری از شکستگی هیپ یا مفصل ران تغذیه درست بخصوص مصرف لبنیات و پروتئین و ویتامین دی و داشتن فعالیت بدنی خوب به خصوص راه رفتن و دویدن از کودکی است. در سنین بالا هم هر کاری که احتمال زمین خورن را کمتر کند ریسک بروز شکستگی مفصل ران را کاهش می‌دهد.

 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

ایران ارتوپد

ایران ارتوپد کامل ترین مجموعه مقالات در مورد بیماری های استخوان و مفاصل و ارتوپدی است. ایران ارتوپد به زبان ساده و برای مردم نوشته شده است. این سایت نتیجه کوشش دکتر مهرداد منصوری متخصص ارتوپدی است.

اطلاعات تماس
  • 02122140231 093636*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

بهداشت و درمان