اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 139712173544111249

معرفی انواع موتور برق

کد: 139712173544111249

https://goo.gl/jV5zbk

، تهران , (اخبار رسمی): موتور برق‌ها به سه نوع بنزینی، گازوئیلی و گازسوز تقسیم می‌شوند. این تقسیم‌بندی براساس نوع سوخت مصرفی صورت می‌گیرد.

معرفی انواع موتور برق
معرفی انواع موتور برق

از موتور برق در مکان‌هایی که برق شهری در دسترس نیست استفاده می‌شود مانند کوه، بیابان، صحرا و حتی پروژه‌های صنعتی و به سه دسته موتور برق بنزینی، موتور برق دیزلی و موتور برق گازسوز تقسیم می‌شوند

موتور برق‌ها عملکردی بسیار مشابه به عملکرد ژنراتورها دارند اما از نظر ظاهری و ابعاد متفاوت هستند. در واقع موتور برق در مقایسه با ژنراتور کوچک‌تر و جمع و جورتر است.

ابعاد و وزن مناسب موجب شد تا کارخانه‌های بسیاری درصدد تولید انواع موتور برق در مدل‌های مختلف باشند.

از انواع موتور برق می‌توان به انواع موتور برق بنزینی، انواع موتور برق دیزلی یا موتور برق گازسوز و انواع موتور برق گازوئیلی اشاره کرد که در این مقاله به طور کامل به آنها پرداخته می‌شود.

موتور برق چیست؟

موتور برق دستگاهی است که سوخت‌های فسیلی از جمله بنزین، گازوییل و گاز را به نیروی مکانیکی تبدیل می‌کند. سپس این نیروی مکانیکی با اتصال به ژنراتور، برقی با خروجی ۲۲۰ تک فاز یا ۳۸۰ ولت سه فاز تولید می‌کند.

از موتور برق در مکان‌هایی که برق شهری در دسترس نیست استفاده می‌شود مانند کوه، بیابان، صحرا و حتی برای پروژه‌های صنعتی.

حال این موتور برق به دلیل مصرف بالا و تنوع بالایی که در مدل‌های آن با مشخصات فنی متفاوت وجود دارد به سه دسته موتور برق بنزینی، موتور برق دیزلی و موتور برق گازسوز تقسیم می‌شود.

انواع موتور برق براساس سوخت مصرفی

همان‌طور که گفته شد موتور برق‌ها به سه نوع بنزینی، گازوئیلی و گازسوز تقسیم می‌شوند. این تقسیم‌بندی براساس نوع سوخت مصرفی صورت می‌گیرد.

موتور برق‌های بنزینی با سوخت بنزین شروع به کار می‌کنند. موتور برق‌های گازوئیلی با سوخت گازوئیل و موتور برق‌های گازسوز هم با استفاده از گاز شهری یا گاز LPG شروع به تولید برق می‌کنند.

انواع موتور برق بنزینی

موتور برق بنزینی همان‌طور که گفته شد نوع سوخت مصرفی بنزینی دارد که به راحتی در دسترس است و همین امر موجب افزایش محبوبیت آن می‌شود. موتور برق بنزینی در دسته موتور برق‌های خانگی و نیمه صنعتی قرار دارد.

این دستگاه‌های سرویس و نگهداری بسیار راحت و آسانی دارند و به گونه‌ای طراحی شده است که می‌توان تقریبا با پنج حرکت دستگاه را روشن کرد.

این موتور برق‌ها در برندهای مختلفی تولید می‌شوند که در حال حاضر بهترین آنها برند لانسین است.

انواع موتور برق دیزلی

موتور برق دیزلی یا گازوئیلی، سوخت مصرفی گازوئیل دارند. این دسته از موتور برق‌ها در دسته صنعتی قرار دارند و بهتر است در مکان‌هایی غیر مسکونی و خارج از شهر استفاده شوند.

دلیل آن هم این است که هم سروصدای زیادی دارند هم هنگام استفاده از خود دود تولید می‌کنند و علاوه بر این سرویس و نگهداری آن نیازمند یک نیروی متخصص و توانمند دارد.

از بهترین برندهای این دستگاه می‌توان به برند چینی کاما اشاره کرد.

انواع موتور برق گازسوز

نوع سوخت مصرفی موتور برق گازسوز گاز شهری است که هنگام استفاده از گاز، دی اکسید کربن پس می‌دهد. این دستگاه چند سالی است که وارد ایران شده و به دلیل نوع عملکردی که دارد زیاد مورد استقبال قرار نگرفته است.

از برندهای شناخته شده برای آن می‌توان به گریم گاور و SPG اشاره کرد.

مقایسه موتور برق های بنزینی، دیزلی (گازوییلی) و گاز سوز

در میان موتور برق‌های نام برده شده، موتور برق بنزینی بیشترین کاربرد و استقبال را در ایران دارد. دلیل آن نوع سوخت مصرفی، قابلیت حمل و نقل، قطعات یدکی و سرویس و نگهداری راحت است.

موتور برق‌های دیزلی یا گازوئیلی در مقایسه با بنزینی فروش کمتری دارند و بیشتر برای موارد صنعتی به کار برده می‌شود.

میزان توان خروجی که نوع دیزلی تولید می‌کند ۱۵ تا ۲۰ کیلو وات است در حالی که برای نوع بنزینی ۸۰۰ وات تا ۱۰ کیلووات است. بنابراین قوی‌تر هستند.

درباره موتور برق گازسوزی باید گفته شود که باور اشتباهی درباره نوع عملکردش وجود دارد به این صورت که در حین کار احتمال منفجر شدن آن وجود دارد. بنابراین نمی‌توان به این دستگاه اعتماد کرد در حالی‌که اشتباه است.

تنها دلیلی که باعث می‌شود چنین تفکر اشتباهی درباره گازسوزها به وجود بیاید نوع سوخت مصرفی است که از گاز شهری یا LPG تامین می‌شود. 

تمامی این موارد باعث شده است که نه تنها مورد استقبال کمتری قرار بگیرد بلکه شرکت‌های کمتری هم اقدام به تولید آنها بکنند. در نهایت باید گفت که از نظر میزان فروش به ترتیب موتور برق بنزینی رتبه اول، موتور برق دیزلی رتبه دوم و موتور برق گازسوز رتبه سوم را به دست می‌آورد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

موتور زرد

موتور زرد فعالیت خود را از سال 1382 آغاز نمود. تولید، عرضه و فروش انواع ماشین آلات ساختمانی و ماشین آلات صنعتی حوزه اصلی فعالیت فروشگاه موتور زرد می باشد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]