اطلاعات تماس
  • 091204*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 13971220355348846

تحصیل پزشکی و دندان پزشکی در کانادا

کد: 13971220355348846

https://goo.gl/Arp3hP

، رباط کریم , (اخبار رسمی): رشته‌های پزشکی و دندان پزشکی برای افرادی که قصد ادامه تحصیل در کشور کانادا دارند جزو گزینه‌های اول به شمار می‌رود. کانادا به جز گزینه آب و هوا از نظر سایر شرایط برای ادامه تحصیل بسیار ایده‌آل است، از نظر اقتصادی نیز کانادا کشوری مرفه است که آینده‌ای نوید بخش را ترسیم می‌کند.

تحصیل پزشکی و دندان پزشکی در کانادا
تحصیل پزشکی و دندان پزشکی در کانادا
تحصیل پزشکی و دندان پزشکی در کانادا
تحصیل پزشکی و دندان پزشکی در کانادا

از مناسب‌ترین کشورها برای ادامه تحصیل در رشته دندان‌پزشکی، کشور کانادا است که در زمینه‌های مختلف رشته‌های پزشکی، به خصوص دندان‌پزشکی، از بالاترین و با کیفیت‌ترین دانشگاه‌های دنیا برخوردار است

دانشگاه‌های این کشور در سطح بین‌الملل از جایگاه علمی پذیرفته شده و بالایی برخوردار هستند و دانشجویان بین‌المللی زیادی در این دانشگاه‌ها تحصیل می‌کنند و سالانه بسیاری از همین دانشجویان به واسطه مهاجرت تحصیلی به کشور کانادا می‌توانند از اقامت این کشور برخوردار شوند.

برای ارسال درخواست تحصیل در کانادا ابتدا باید ویزای تحصیل در کانادا را کسب کرده و دوره تحصیل خود را سپری کرد.

افراد با کسب ویزای تحصیلی کانادا تنها اجازه دارند در طول مدت تحصیل خود در این کشور اقامت کنند و پس از اتمام دوره تحصیل باید این کشور را ترک کنند. فقط در صورتی می‌توان به اقامت خود در این کشور ادامه داد که مجوز دیگری را دریافت کرده باشند.

برای مثال افراد می‌توانند پس از اتمام دوره تحصیل خود درخواست مجوز کار دهند. افرادی که در یک دانشگاه خوب و معتبر تحصیل کرده باشند و البته طول دوره آنها بیشتر از 8 ماه بوده باشد، می‌توانند تقاضای مجوز کار بعد از تحصیل دهند.

به واسطه این مجوز فرد اجازه دارد به اندازه طول مدت تحصیل خود (معمولا 3 سال) در کانادا مشغول به کار شود. در عین حال اگر از یک کارفرمای کانادایی معتبر و خوب دعوت به کار شوند، امید کسب اقامت زیاد خواهد بود.

در ضمن گزینه «تجربه کانادایی» نیز به مهاجرت و کسب اقامت کمک خواهد کرد. افرادی که حداقل به مدت یک سال در کانادا مشغول کار باشند می‌توانند از طریق سابقه خود درخواست اقامت دهند.

شرایط دریافت ویزای تحصیلی کانادا

دانشگاه‌های کانادا خصوصی هستند و بسته به سطح تحصیلی و دانشگاه مورد نظر شهریه تحصیل متغیر است. هزینه‌های زندگی از جمله مسکن و پوشاک و خورد خوراک نیز باید در نظر گرفته شود.

در عین حال در سال اول تحصیل در کانادا، شخص اجازه کار بیشتر از بیست ساعت در هفته را نخواهد داشت. پس شرط اول اقدام به اخذ ویزای تحصیلی در کانادا، داشتن تمکن مالی خواهد بود.

در مرحله بعد باید از یک دانشگاه معتبر پذیرش تحصیلی به دست آورند. برای این کار ابتدا باید دانشگاه و رشته مورد نظر خود را انتخاب کرده و درخواست داد. دانشگاه بر مبنای نمرات پایه تحصیلی قبلی، مدرک آیلتس (برای لیسانس نمره 6، برای فوق لیسانس نمره 6.5، و برای دکتری نمره 7 آیلتس لازم است) و سایر شرایط مختص هر دانشگاه در مورد پذیرش تصمیم‌گیری می‌کند.

در صورت کسب پذیرش از دانشگاه می‌توان به سفارت مراجعه کرده و درخواست ویزای تحصیلی کانادا کرد. در بررسی صلاحیت برای کسب ویزای تحصیلی داشتن عدم سوء پیشینه و داشتن گواهی سلامت جسمی و روانی ضروری است.

در عین حال باید هزینه‌های یک سال زندگی و شهریه یک سال اول را در حساب بانکی خود داشت تا اثباتی بر تمکن مالی باشد همچنین مبلغ مشخصی را هم باید بابت هزینه‌های بررسی به حساب سفارت واریز کرد.

یکی دیگر از مدارک مورد نیاز نامه درخواست است که باید هدف از درخواست ویزای تحصیلی توضیح داده شود.

تحصیل دندان پزشکی در کانادا

از مناسب‌ترین کشورها برای ادامه تحصیل در رشته داندان پزشکی، کشور کانادا است که در زمینه‌‌های مختلف رشته‌های پزشکی، به خصوص دندان پزشکی، از بالاترین و با کیفیت‌ترین دانشگاه‌های دنیا برخوردار است.

این کشور با ارائه مدارک معتبر تحصیلی بین‌المللی، از جمله کشورهایی است که با ارائه خدمات آموزشی و تحصیلی مناسب به متقاضیان، زمینه‌های حرفه‌ای و شغلی آنها را تضمین می‌کند.

شرایط پذیرش و تحصیل دندان پزشکی در کانادا

کلیه متقاضیان پذیرش و تحصیل دندان پزشکی در کانادا، می‌توانند با داشتن مدرک تحصیلی دیپلم یا پیش دانشگاهی، درخواست پذیرش حداقل دو سال در یکی از دانشگاه‌های کشور کانادا و گذراندن دروس پیش نیاز مانند زبان انگلیسی، فیزیک و شیمی آلی با آزمایشگاه و شیمی عمومی با آزمایشگاه را کرده و امکان اخذ پذیرش و تحصیل دندان پزشکی را فراهم سازند.

برخی از مواردی که در گزینش متقاضیان برای تحصیل در رشته دندان پزشکی در کشور کانادا لحاظ می‌شوند، عبارتند از:

  • ارائه سوابق تحصیلی متقاضیان.
  • وضعیت و بیوگرافی زندگی متقاضیان.
  • کسب نمره حد نصاب از آزمون‌های دانشگاه‌های گوناگون کشور کانادا.
  • کسب امتیازات مورد نظر از مصاحبه متقاضیان.
  • سوابق علمی و رزومه متقاضیان.
  • امتیاز آزمون زبان .MCAT
  • رتبه پذیرش متقاضیان.
  • تخصص‌های دندان پزشکی در کانادا
  • دندان پزشکی دارای تخصص‌ها و شاخه‌های گوناگون و متنوعی است؛

براساس باز بینی و اصلاحیه‌های نهایی انجمن دندان پزشکی کشور کانادا (CDAC 10) شاخه از تخصص‌های دندان پزشکی به قرار زیر است.

  • ریشه درمانی دندان
  • جراحی فک و دهان
  • دندان پزشکی کودکان
  • ارتودنسی
  • ارتوپدی فک و دهان
  • جراحی لثه
  • پروتز دندان
  • پاتولوژی
  • بهداشت عمومی دندان
  • رادیولوژی فک و دهان

در مسیر تحصیل در کانادا می‌توان از مشاوره و کمک سازمان حقوقی آوات نیز استفاده کرد و یا برای سنجش میزان شانس دریافت این ویزا برای خود، فرم ارزیابی ویزای تحصیلی را پر کرد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

تیم طراحی افق وب

طراحی سایت سئو سازی وبسایت تامین امنیت وبسایت بهینه سازی اصولی وبسایت تامین محتوا وبسایت ها مدیریت و پشتیبانی وبسایت

اطلاعات تماس
  • 091204*****
[نمایش اطلاعات]