اطلاعات تماس
  • 021440*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 139712293574110507

اهمیت نرم افزار Help Desk برای سازمان‌ها

نرم افزار Help Desk چیست؟

کد: 139712293574110507

https://goo.gl/gKqhFF

، (اخبار رسمی): نرم افزار Help Desk ابزاری است که به سهولت و تسریع مدیریت خدمات فناوری اطلاعات سازمان کمک می‌کند. نرم افزار Help Desk با خودکارسازی فرایندهای فناوری اطلاعات کمک می‌کند تا به راحتی و در سریع‌ترین زمان ممکن بتوان درخواست‌ها و نیازهای کاربران خود را پاسخ داد.

نرم افزار Help Desk چیست؟
نرم افزار Help Desk

یکی از قوی‌ترین نرم‌افزارهایی که به مدیریت خدمات فناوری اطلاعات سازمان کمک می‌کند نرم افزار Help Desk گاما است

این روزها اهمیت نرم افزار Help Desk بر مدیران و کارشناسان واحد فناوری اطلاعات پوشیده نیست. اکثر شرکت‌ها و سازمان‌ها نیاز اساسی برای راه‌اندازی نرم افزار Help Desk در مجموعه خود را احساس کرده و در تلاش هستند تا با انتخاب یک نرم افزار Help Desk مناسب، بتوانند مشتریان (کاربران) خود را راضی نگه دارند.

قبل از اینکه گفته شود نرم افزار Help Desk چیست ابتدا باید به سوال زیر جواب داد.

Help Desk چیست؟

تعریف‌های زیادی در خصوص میز کمک (Help Desk) ارائه شده است که اکثر آنها درست بوده ولی دقیق نیست. برخی Help Desk را شخصی می‌نامند که در سازمان به درخواست‌ها و نیاز کاربران پاسخ می‌دهد. برخی دیگر آن را نقطه تماس (SPOC) بین مشتری و واحد خدمت‌رسانی می‌دانند.

اما دقیق‌ترین تعریفی که می‌توان از واژه Help Desk داشت: هلپ دسک (Help Desk) به نقشی در سازمان گفته می‌شود که وظیفه دارد درخواستهای مشتریان را پاسخ داده، نیاز اصلی را شناسایی کرد و با ارائه یک راهکار مناسب در سریع‌ترین زمان ممکن مشکل یا نیاز کاربر را پاسخ دهد.

اگر نقش هلپ دسک در واحد فناوری اطلاعات درست انتخاب شود رضایت حداکثری مشتریان (کاربران) را به همراه خواهد داشت. نکته‌ای که در اینجا وجود دارد این است که هلپ دسک یک نقش است که می‌تواند انسان باشد و یا یک سیستم.

حال وقت آن رسیده که بپرسیم نرم افزار Help Desk چیست؟

نرم افزار Help Desk چیست؟

نرم افزار Help Desk ابزاری است که به سهولت و تسریع مدیریت خدمات فناوری اطلاعات سازمان کمک می‌کند. نرم افزار Help Desk با خودکارسازی فرایندهای فناوری اطلاعات کمک می‌کند تا به راحتی و در سریع‌ترین زمان ممکن بتوانید درخواست‌ها و نیازهای کاربران خود را پاسخ دهید.

نرم افزار Help Desk تماس‌های تکراری و پشت سر هم کاربران را حذف کرده و به آنها اجازه می‌دهد تا بتوانند به صورت لحظه‌ای و بدون تماس تلفنی از آخرین وضعیت درخواست‌های خود مطلع شوند.

بدون وجود نرم افزار Help Desk گزارش دقیقی از درخواست کاربران نمی‌توان داشت بنابراین سابقه رخدادها و مشکلات کاربران در دسترس نخواهد بود. با در دست داشتن تاریخچه مشکلات می‌توان پایگاه دانش تعریف کرده تا در صورت وقوع مشکلات تکراری به رفع هر چه سریع‌تر مشکلات کمک کرد.

یکی از قوی‌ترین نرم‌افزارهایی که به مدیریت خدمات فناوری اطلاعات سازمان کمک می‌کند نرم افزار Help Desk گاما است. برای آشنایی بیشتر با این نرم‌افزار به بخش ویژگی‌های گاما مراجعه شود.

نرم افزار Help Desk گاما چیست؟

نرم افزار Help Desk گاما ابزاری برای مدیریت خدمات فناوری اطلاعات شرکت‌ها و سازمان‌های بزرگ است که منطبق با چارچوب ITIL طراحی شده است. نرم افزار گاما با گزارش‌های مدیریتی و تصمیم‌ساز به مدیران فناوری اطلاعات کمک می‌کند تا بهترین تصمیم را در خصوص مدیریت بهتر خدمات خود اتخاذ کنند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

گاما

در اوایل سال 1389 بانک رفاه که یکی از مشتریان داده پردازی بود، در مورد سامانه گاما آگاه شده بود، از اینرو خواهان به کار گیری گاما برای مدیریت درخواستهای IT خود در سطح شعبه استفاده کند. با این که سامانه صرفا یک Ticketing بود و بخش تجهیزات، شناسنامه تجهیزات، و انبار قطعات هنوز در گاما ایجاد نشده بود، با توجه به تیم توانمندی که در اختیار داشتیم، به سرعت این بخشها را توسعه دادیم. خوشبختانه بانک رفاه هم اکنون یکی از مشتریان فعال و خوب ما در زمینه استفاده از گاما می‌باشد.

اطلاعات تماس
  • 021440*****
[نمایش اطلاعات]