اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 139801063576911320

مدیریت و کنترل هزینه در برگزاری مجالس ختم

کد: 139801063576911320

https://goo.gl/ux5Ho4

، تهران , (اخبار رسمی): برگزاری مجالس ختم نقش مهمی در آمرزش طلبیدن و آمرزش خواهی فرد در گذشته دارد. پس باید سعی کرد همیشه آن را باشکوه برگزار کرد. لازم است بدانید برای برگزاری مجالس ختم باشکوه نیازی به صرف هزینه‌های هنگفت نیست. در این نوشتار درباره مدیریت و کنترل هزینه‌های برگزاری و اجرای مجالس ترحیم مطالبی آورده شده است.

مدیریت و کنترل هزینه در برگزاری مجالس ختم
برگزاری مجالس ختم

هزینه برگزاری مجالس ختم چقدر است و مدیریت آن چگونه انجام می‌شود؟

هزینه برگزاری مجالس ختم چقدر است و مدیریت آن چگونه انجام می‌شود؟ چگونه می‌توان مجلسی درخور و باشکوه برگزار کرد تا خاطره انگیز و به یاد ماندنی شود؟

یکی از مشکلات افراد برای برنامه‌ریزی برای اجرای برگزاری مجالس ختم، مشکل زمان است، چون مرگ حادثه‌ای غیر قابل پیش‌بینی است، از طرفی ممکن است با یکی از رویدادها و مراسم‌هایی که دوستان و آشنایان تدارک دیده‌اند تداخل زمانی به وجود آید و بسیاری مسائل دیگر از این قبیل که مشکلات را دو چندان می‌کند. در اینجا است که مدیریت و برنامه‌ریزی صحیح و اولوبت بندی کارها به کمک می‌آید. البته در این مقاله چگونگی برنامه ریزی صحیح برای اجرای مراسم ختم با قیمتی مناسب بررسی می‌شود.

یکی از مسائل مهم قیمت برگزاری مراسم ترحیم است. قیمت مراسم ترحیم چقدر است و چگونه می‌توان مراسمی با هزینه عادلانه و در عین حال باشکوه برگزار کرد؟ همانطور که در ابتدا ذکر شد نیازی به صرف هزینه‌های هنگفت برای برگزاری مراسم سوگواری نیست. البته شایان ذکر است امروزه هزینه‌های برگزاری تشریفات مجالس ترحیم نه تنها در کشور ایران بلکه در بسیاری از کشورهای مطرح جهان افزایش پیدا کرده است. به طور مثال در کشور ایالات متحده آمریکا، کل هزینه تشریفات مجالس ترحیم بین 7000 تا 10000 دلار در نظر گرفته شده است که بستگی به شرایط مراسم هم دارد. همچنین این گونه مجالس در کشور ایران به طور قابل توجهی افزایش پیدا کرده است.

در ادامه چند توصیه مهم که در هزینه و زمان صرفه جویی می‌کند بیان می‌شود.

تهیه لیست کارهایی که باید انجام شود

یکی از نکته‌های مهم داشتن برنامه‌‌ریزی صحیح، داشتن لیستی از کارهایی است که باید انجام شود. کل کارهایی که قرار است برای برگزاری مراسم ختم انجام شود را باید به ترتیب شماره‌گذاری و یادداشت کرد. تهیه لیست باعث می‌شود کارهایی ضروری از غیر ضروری تشخیص داده شده که این عمل در هزینه نهایی تأثیر به سزایی می‌گذارد. از طرفی نگرانی و اضطراب در انجام کارهای دیگری که برای مراسم در نظر گرفته شده به طور کامل از بین می‌برد و همچنین در وقت و هزینه صرفه‌جویی می‌شود.

باید سعی کرد ابتدا لیست کارهای خود را چندین بار چرکنویس کرد و موارد مهم و غیر مهم را تشخیص داده و براساس آن لیست نهایی خود را پاکنویس کرد. باید به خاطر داشت که شماره‌گذاری لیست از مهم‌ترین آیتم‌ها شروع شود. برای مثال:

1) صحبت با موسسات خدمات ترحیم و اطلاعات از هزینه‌های آنان و کمیت و کیفیت خدمات.

2) انتخاب تالار پذیرایی مناسب برای پذیرایی از مهمانان مراسم ختم.

3) هزینه تهیه سنگ قبر.

4) تهیه لیست مهمانان حاضر در مراسم.

5) تهیه وسایل اولیه و موردنیاز توسط خود شخص.

اینها نمونه آیتم‌هایی هستند که  باید در لیست درج شوند. همانطور که ذکر شد یکی از آیتم‌های این لیست تهیه لیست مهمانان مجلس است. این که تعداد افرادی که قرار است در مراسم ترحیم یا سوگواری حضور داشته باشند چند نفر است شخص را در انتخاب مکانی که قرار است پذیرایی از مهمانان انجام شود، کمک شایانی می‌کند. البته لیست حاضران در مراسم ممکن است کم و زیاد شود و باید براساس لیست نهایی خود تصمیم گیری‌های خود را اتخاذ کند.

تعیین بودجه برای اجرا مراسم سوگواری

صرف نظر از این که برای قیمت‌های مجالس ختم، چه میزان بودجه  در نظر گرفته شده است. بودجه خود را باید مطابق با لیست خود تنظیم کرد و واقع بین بود. لازم نیست که زیاده‌روی کرد و هزینه‌های زیادی را پرداخت. به عنوان مثال برای پذیرایی از مهمانان مراسم، تالارهای نزدیک به بهشت زهرا تهران می‌تواند در وقت و هزینه صرفه‌جویی کند یا اینکه لازم نیست از کلیه خدمات موسسات اجرا کننده مراسم ترحیم و تالارهای پذیرایی استفاده کنند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

تالار و رستوران ارکیده بهشت زهرا

تالار پذیرایی ارکیده بهشت زهرا تهران مجری و برگزار کننده انواع مجالس تولد ، مجالس ختم و سوگواری ، تشریفات مجالس عروسی و نامزدی و برگزاری سمینارهای مختلف می باشد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

کسب و کار و خرده فروشی