اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 139801163585711467

چگونه با روش‌های ذهنی می‌توان به وزن ایده آل رسید؟

کاهش وزن و لاغری با روش ان ال پی

کد: 139801163585711467

http://bit.ly/2M73wKk

، تهران , (اخبار رسمی): اگر جستجویی در زمینه سلامتی و کاهش وزن داشته باشید، عناوینی مانند کاهش وزن سریع، لاغری در یک هفته و...را مشاهده خواهید کرد. در این مقاله برخی از تکنیک‌های ان ال پی جهت تغییر عادات غلط غذایی معرفی خواهد شد.

کاهش وزن و لاغری با روش ان ال پی
کاهش وزن و لاغری با روش ان ال پی

روش‌های مختلفی مانند عمل زیبایی، قانون جذب، روانکاوی، رژیم گیاهخواری و... وجود دارد که می‌توان با کمک آنها به سلامتی و کاهش وزن رسید. یکی از این روش‌ها متد NLP (ان‌ال‌پی) یا برنامه‌ریزی عصبی کلامی است که طی آن می‌توان عادات غلط غذایی را شناسایی و آن را تغییر داد. افرادی که در اثر چاقی اعتماد به نفس خود را از دست داده‌اند، می‌توانند با مطالعه این مقاله راه حلی منطقی را برای حل این مشکل پیدا کنند.

در این مقاله به معقوله کاهش وزن از منظری دیگر پرداخته می‌شود. در حدیثی از امام علی (ع) آمده است: "دوائک فیک و ما تبصرو" یعنی دوای دردت درون تو است اما نمی‌دانی. این حدیث بیان می‌کند سیستم هوشمند بدن انسان‌ها به خوبی می‌تواند سلامتی را به دست آورد فقط باید از قدرت ذهن که خداوند در انسان‌ها قرار داده است آگاهی یافت.

ان ال پی چیست؟

در سال 1975 میلادی دو محقق دریافتند که تمامی انسان‌ها دارای برنامه ریزی ذهن منحصر به خود هستند و بر اساس باورها و محیط پیرامونی رفتاری را از خود بروز می‌دهند. اما گاهی این عادات و رفتار منفی بوده و در زندگی آنان احتلال به وجود می‌آورد. از این‌رو روش NLP یا برنامه‌ریزی عصبی کلامی را برای تغییر برنامه‌ریزی ذهن ابداع کردند. طبق این روش، شخص ابتدا به گذشته خود و عادات و رفتارهای خود رجوع می‌کند و سپس با شناسایی آن به تغییر رفتار می‌پردازد. امروزه آموزش ان ال پی در سراسر دنیا رواج یافته و از تکنیک‌های آن در زمینه ترک سیگار، از بین بردن خاطرات ناگوار، درمان وسواس و... استفاده می‌کنند.

آیا می دانید ان ال پی در چه مواردی کاربرد دارد؟

از بین بردن خاطرات ناگوار

تغییر باورهای غلط

از بین بردن استرس و اضطراب

کاهش میل به غذاهای پرکالری و مضر

هنگامی که ناراحت و عصبی هستم بیشتر می‌خورم

افرادی که از این جمله زیاد استفاده می‌کنند، جزء دسته غذاخور احساسی هستند بنابراین باید در هنگام عصبانیت یا ناراحتی، دسترسی خود را از غذا دور کنند. این‌گونه افراد در لحظه ناراحتی به دنبال یک عامل تسکین بخش می‌گردند و اولین چیزی که در دسترس است غذاست.

پس از اینکه عادات غذایی و علل چاقی مشخص شد، باید به تغییر باورهای ذهنی درباره خود پرداخت. در این قسمت از فرد سئوال می‌شود اگر با همین سبک زندگی پیش رود، تا چند سال بنابراین با تکنیک ان ال پی آینده به چه شکل خواهد بود؟ تکنیک تایم لاین یا خط زمانی فردی کمک می‌کند تا فرد آینده خود را مشاهده کند و خودش به این نتیجه برسد که می‌خواهد تغییر کند یا نه؟

آیا می‌دانید چرا چاق می‌شوید؟

همانطور که می‌دانید ضمیر ناخودآگاه تمامی اعمال غیر ارادی را کنترل می‌کند. اما از سوی دیگر اگر در مواقعی احساس خطر کند، به روش‌های گوناگون مانند خشم، استرس، پرخوری، پرکاری و... واکنش نشان می‌دهد. در ان ال پی به بررسی ناخودآگاه پرداخته می‌شود زیرا این روش باور دارد «هر یک از رفتارهای منفی دارای نیت خیر و سازنده است.»

به عنوان مثال اگر شخصی از ارتفاع می‌ترسد و نمی‌تواند در چنین شرایطی قرار گیرید، باید بداند این یک واکنش طبیعی است و نیت ناخودآگاه از این ترس، حفظ جان او است. از این رو اگر فردی نیز به پرخوری و افراط در غذاخوردن می‌پردازد، باید به نیت خیر ناخودآگاه رجوع کند.

در دوره‌های کاهش وزن با روش ان ال پی، به دلایل چاقی شرکت‌کنندگان پرداخته می‌شود. به عنوان مثال خانمی که فرزند خود را از دست داده بود، در این تمرین آموخت که پرخوری او یک واکنش دفاعی بوده و آن را با ورزش جایگزین کرد. به عنوان تمرین اول می‌توان به گذشته خود رجوع کرد و در برگه‌ای تمام دلایل چاقی را نوشت و آنها را بررسی کرد. قطعا به این ترتیب شخص به نتایج جالبی خواهد رسید.

تعارض‌های ذهنی را حل کنید

آیا پس از خوردن یک غذا فورا پشیمان می‌شوید؟ اگر یک بخش درونی شخص را به خوردن تشویق می‌کند و بخش دیگر تشویق به سلامتی می‌کند، دارای تعارض درونی است و باید آن را حل کند. این تعارضات و تضادهای ذهنی در همه انسان‌ها وجود دارد و فقط میزان آن متفاوت است. برای حل چنین تعارضی خود را در آینده و پس از انجام آن کار باید دید. آیا پس از خوردن غذا حس خوبی را در آینده تجربه خواهید کرد؟ آیا یک لحظه لذت بردن از غذا خوردن و پرخوری ارزش آن را دارد که در آینده به اضافه وزن دچار شد؟

به عنوان تمرین دوم، شخص باید این سوالات را در زمان خوردن غذا از خود بپرسد و خود را در آینده ببیند که چگونه به انواع بیماری‌ها دچار شده است. این تکنیک کمک می‌کند در لحظه بتوان رفتار خود را کنترل کرد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

سلامت و زیبایی | روانشناسی و موفقیت