اطلاعات تماس
  • 091987***** - 091987*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 139802033625410783

جراحی شقاق یا فیشر مقعد بدون نیاز به بستری شدن در بیمارستان

کد: 139802033625410783

http://bit.ly/2IWWpRh

، تهران , (اخبار رسمی): جراحی شقاق یا فیشر مقعد به روش اسفنکتروتومی داخلی جانبی مقعد یکی از روش های درمانی پرطرفدار است که بدون نیاز به بستری شدن فرد در بیمارستان انجام می‌شود.

جراحی شقاق یافیشر مقعد به روش اسفنکتروتومی داخلی جانبی مقعد در ایران کلینیک
جراحی شقاق یا فیشر مقعد بدون نیاز به بستری شدن در بیمارستان

در این روش پزشک بدون انجام عملی بر روی خود شقاق مقعد با برداشتن بخش کوچکی از عضله دریچه‌ی مقعدی بیماری فرد را با رفع علت به وجود آورنده آن درمان می‌کند

جراحی شقاق یا فیشر مقعد به روش اسفنکتروتومی داخلی جانبی مقعد

یکی از روش‌های جراحی_درمانی به روز و پر طرفدار، درمان شقاق یا فیشر مقعد اسفنکتروتومی است که با ایجاد کاهش در فشار عضلانی مقعد به بهبود گردش خون و در نتیجه درمان شقاق مقعد کمک می‌کند. در اغلب موارد، وجود فشار مداوم عضلانی مقعد به علت گرفتگی عضلات دریچه‌ای آن منجر به شقاق در مقعد فرد می‌شود. در این روش پزشک بدون انجام عملی بر روی خود شقاق مقعد با برداشتن بخش کوچکی از عضله دریچه‌ مقعدی، بیماری فرد را با رفع علت به وجود آورنده آن درمان می‌کند. احتمال تکرار فیشر مقعدی در این روش نادر و کم‌تر از ده درصد موارد است.

در ابتدا اسفنکتروتومی در خط وسط پشتی مقعد در محل شکاف ایجاد شده یا بدون فیشرکتومی انجام می‌شد اما به دلیل موفقیت‌آمیز نبودن آن محل، برش را به سمت راست یا چپ دیواره‌ کانال مقعد، بسته به راحتی دست جراح تغییر دادند که اسفنکتروتومی داخلی جانبی مقعد نام گرفت. اسفنکتروتومی تحت بی‌هوشی عمومی یا بی‌حسی نخاعی به دو روش باز و بسته انجام می‌شود.

در روش اسفنکتروتومی بسته، با یک تیغه شیار جانبی ایجاد، پس از آن عضله‌‌ی دریچه‌ای بیرون کشیده شده و قسمتی از دریچه‌ داخلی بریده می‌شود. دقت و مراقبت برای کاهش آسیب به مخاط مقعد برای جلوگیری از فیستول لازم است. برش ایجاد شده در روش بسته به وسعت فیشر مقعدی خواهد بود.

در اسفنکتروتومی باز، یک برش نیم الی یک سانتی‌متری درون کانال ایجاد سپس به همان روش بسته عمل می‌شود. در پایان قسمت انتهایی برش را بسته به شرایط باز گذاشته یا می‌بندد.
اسفنکتروتومی به صورت سرپایی و بدون نیاز به بستری شدن فرد در بیمارستان انجام می‌شود و فرد می‌تواند در همان روز جراحی به خانه بازگردد. به طور معمول، درد بعد از عمل در هر دو روش باز و بسته اسفنکتروتومی خفیف است. تقریباً بلافاصله بعد از جراحی درد ناشی از فیشر مقعد کاهش می‌یابد. به غیر از محدودیت‌هایی که گیجی ناشی از بی‌هوشی برای فرد ایجاد می‌کنند، امکان بازگشت به فعالیت‌های روزمره وجود دارد. فرد با توصیه‌ها و مراقبت‌های لازم بعد از عمل که توسط پزشک توضیح داده می‌شود، ترخیص خواهد شد.

در ایران کلینیک جراحی شقاق یا فیشر مقعد به روش اسفنکتروتومی مقدور است تا بیماران با دغدغه کمتری و بدون نیاز به بستری شدن، درمان شوند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

ایران کلینیک

پیشرفته ترین و مجهزترین مرکز درمان بواسیر، هموروئید، کیست مویی، شقاق، فیستول با لیزر در یک جلسه زیر نظر متخصص کولورکتال با 25 سال تجربه

اطلاعات تماس
  • 091987***** - 091987*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

بهداشت و درمان