اطلاعات تماس
  • 021888*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 13980204362839620

HUAWEI P30 Pro گوشی برنده

کد: 13980204362839620

http://bit.ly/2IUyh22

، (اخبار رسمی): گوشی هوشمند HUAWEI P30 Pro در سال ۲۰۱۹، از طرف TIPA جایزه Best Photo Smartphone را دریافت کرده و به عنوان یکی از بهترین گوشی‌های سال ۲۰۱۹ نیز شناخته شده است.

HUAWEI P30 Pro گوشی برنده
HUAWEI P30 Pro گوشی برنده
HUAWEI P30 Pro گوشی برنده
HUAWEI P30 Pro گوشی برنده
HUAWEI P30 Pro گوشی برنده
HUAWEI P30 Pro گوشی برنده

مرور نوآوری‌هایی که جوایز جهانی متعددی را برای گوشی HUAWEI P30 Pro به ارمغان آورده است

تردیدی وجود ندارد که دوربین جزء اصلی‌ گوشی‌های هوشمند است. یکی از تعیین‌کننده‌ترین مؤلفه‌ها در قابلیت‌های عکاسی یک گوشی هوشمند، لنز گوشی به شمار می‌رود، در کنار آن به تراشه‌ای قدرتمند هم نیاز داریم تا عکس‌ها را پردازش کند. همچنین باتری گوشی باید توانایی لازم برای روشن نگه داشتن گوشی را داشته باشد. حتی با جمع کردن همه ی این مولفه ها کنار هم، باز شاید با طراحی مناسبی در گوشی مواجه نشویم.

این‌جا است که هوآوی تصمیم گرفته قالب‌های رایج را کنار بگذارد و جدیدترین گوشی هوشمندش را به بهترین قابلیت‌های عکاسی مجهز کند. در گوشی هوشمند HUAWEI P30 Pro، شاهد سخت‌افزاری قدرتمند در کنار نرم‌افزاری فوق‌العاده هستیم و از نظر طراحی، با یکی از زیباترین و جذاب‌ترین طراحی‌ها برای گوشی‌ها هوشمند طرفیم.

گوشی هوشمند HUAWEI P30 Pro در سال ۲۰۱۹، از طرف TIPA جایزه Best Photo Smartphone را دریافت کرده و به عنوان یکی از بهترین گوشی‌های سال ۲۰۱۹ نیز شناخته شده است. نوآوری‌هایی که در این گوشی به کار گرفته شده و فرایند تحقیق و توسعه‌ای که برای آن انجام شده، باعث شده است که سیستم دوربین این گوشی امتیاز ۱۱۲ را از طرف DxOMark دریافت کند که یکی از بالاترین امتیازهای این وبسایت به شمار می‌آید (DxOMark وبسایتی پیشرو در زمینه رتبه‌بندی لنز و کیفیت عکس دوربین‌های دیجیتال است).

نخستین سیستم دوربین چهارگانه لایکا

گوشی هوشمند HUAWEI P30 Pro از یک سیستم دوربین چهارگانه لایکا بهره می‌برد که می‌تواند یکی از شگفت‌انگیزترین عملکردها را در قلمرو عکاسی با موبایل به نمایش بگذارد. این سیستم دوربین چهارگانه شامل یک دوربین ۴۰ مگاپیکسلی با حس‌گر جدید SuperSpectrum هوآوی، یک دوربین ۲۰ مگاپیکسلی با لنز اولتراواید، یک دوربین ۸ مگاپیکسلی تله‌فوتو با لنز SuperZoom و یک دوربین ToF هوآوی می‌شود. دوربین سلفی این گوشی هم دوربینی ۳۲ مگاپیکسلی و مجهز به قابلیت‌های هوش مصنوعی است. با این اوصاف، نمی‌شود از قابلیت‌ها و امکانات این گوشی هوشمند برای عکاسی به‌سادگی عبور کرد.

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های سیستم این دوربین، حس‌گر جدید SuperSpectrum هوآوی است که در دوربین اصلی ۴۰ مگاپیکسلی آن به کار گرفته شده است. حس‌گر SuperSpectrum ایزوی ۴۰۹۶۰۰ را در اختیار کاربر می‌گذارد که یکی از بالاترین ایزوها در بین گوشی‌های هوشمند است. به این ترتیب، این دوربین می‌تواند در تمام شرایط نوری عکس‌هایی فوق‌العاده ثبت کند. این حس‌گر در کنار لنزی با ضریب f/1.6 می‌تواند در شرایط کم‌نور، عکس‌هایی شفاف و باکیفیت بگیرد. همچنین هوآوی در این دوربین از آرایه فیلتر رنگ 1/1.7 از نوع RYYB (قرمز، زرد، زرد، آبی) بهره گرفته است که در آن زیرپیکسل‌های زرد جانشین زیرپیکسل‌های سبز شده‌اند تا این حس‌گر در مقایسه با حس‌گرهای معمولی تا ۴۰ درصد نور بیشتری جذب کند.

یکی دیگر از نوآوری‌های کلیدی، لنز SuperZoom است که مهندسان هوآوی موفق شده‌اند آن را در بدنه نازک و ظریف HUAWEI P30 Pro جا بدهند. این لنز با طراحی پریسکوپی‌اش امکان بزرگ‌نمایی خارق‌العاده‌ای را برای سیستم دوربین این گوشی فراهم آورده است. این طراحی منحصربه‌فرد می‌تواند با استفاده از یک منشور کوچک، نور را به اندازه ۹۰ درجه منحرف کند تا امکان زوم اپتیکال 5x به وجود بیاید. همچنین این دوربین می‌تواند زوم هیبریدی 10x و زوم دیجیتال بی‌سابقه 50x را در اختیار کاربر قرار بدهد. علاوه بر این، لنز SuperZoom از فناوری OIS هوآوی (Optical Image Stabilization یا «تثبیت‌کننده تصویر اپتیکال») بهره می‌برد تا در زوم‌های بالا، لرزش دوربین به حداقل برسد. مجموع این قابلیت‌ها این امکان را ایجاد می‌کند که به‌راحتی عکس‌های شگفت‌انگیزی بگیرید؛ فرقی هم نمی‌کند که بخواهید نمای نزدیکی از ورزشکار محبوب‌تان بگیرید، از یک مسابقه ورزشی عکس بگیرید یا حتی عکسی نزدیک از ماه بیندازید!

فیلمبرداری هم‌زمان از دو زاویه

قابلیت Dual-View Video که در حال حاضر به گوشی‌های هوشمند HUAWEI P30 Pro و HUAWEI P30 منحصر می‌شود، روشی تازه برای فیلم‌برداری ارائه کرده است. کاربران می‌توانند با بهره‌گیری هم‌زمان از چند دوربین در هنگام فیلم‌برداری، ویدئوهایی از نمای نزدیک و نمای دور ضبط کنند و در این حالت تجربه‌ای کاملا تازه داشته باشند. در این حالت، نمایشگر به دو قسمت تقسیم می‌شود و نماهایی از دو زاویه متفاوت به نمایش درمی‌آید. کاربر حتی می‌تواند بزرگ‌نمایی هر کدام از این قسمت‌ها را تعیین کند. این قابلیت امکان خلاقیت بیشتری را برای فیلم‌برداری ایجاد می‌کند و راه‌حلی مناسب برای فیلم‌برداری از مسابقات ورزشی و حتی کنسرت‌های موسیقی است.

سخت‌افزار قدرتمند و نرم‌افزار بهینه

آن‌چه که عکسی فوق‌العاده را پدید می‌آورد، فقط به سخت‌افزارهایی مثل لنز مربوط نمی‌شود و قدرت پردازشی مناسب هم لازم است. این قدرت پردازشی را تراشه Kirin 980 فراهم می‌آورد که قدرتمندرین تراشه هوآوی تا کنون است. تراشه Kirin 980 که به یک Dual-NPU و ISP نسل چهارم هوآوی مجهز است، ۶.۹ میلیارد ترانزیستور را در خود جا داده و از معماری ۷ نانومتری بهره می‌برد. فناوری‌هایی که در تولید این تراشه به کار رفته، باعث شده است که عملکردی فوق‌العاده با مصرفی بهینه را به نمایش بگذارد.

این پردازنده علاوه بر این‌که با عمکلرد سطح بالا و بهینه خود از گوشی هوشمند پشتیبانی می‌کند، نقش مهمی هم در ثبت عکس‌های شگفت‌انگیز آن دارد. این پردازنده با انجام پردازش‌های پیچیده‌ای از قبیل تشخیص هوشمند صحنه، تشخیص چهره، تعقیب سوژه، تثبیت تصویر، تخمین عمق میدان، کاهش نویز عکس خام و پردازش رنگ RGB، امکان ثبت عکس‌هایی با کیفیت خیره‌کننده را فراهم کند.

تراشه Kirin 980 نخستین تراشه‌ای است که هسته‌های آن با کمک معماری ARM Cortex-A76 تحت بستر Kirin ساخته شده اند تا کارآیی و بهینگی آن به حداکثر برسد. Kirin 980 همچنین نخستین تراشه‌ای است که از پردازنده گرافیکی Mali-G76  استفاده می‌کند و می‌تواند با تکیه بر فناوری GPU Turbo 3.0 عملکرد گرافیکی بهتری را هم به نمایش بگذارد.

گوشی هوشمند HUAWEI P30 Pro از نظر نرم‌افزاری، از رابط کاربری EMUI 9.1 بهره می‌برد. سیستم‌عاملی که می‌تواند تجربه‌ای بهینه، متعادل و کاربرپسند ارائه کند. این سیستم‌عامل زبان طراحی جدیدی دارد که زیبایی آن هرگز قدیمی نمی‌شود و با رویکرد مینیمالیستی طراحی شده است. از دیگر ویژگی‌های این گوشی هوشمند می‌تواند به سیستم فایل Extendable Read-Only File System یا EROFS و حس‌گر زیر نمایشگر جدید هوآوی اشاره کرد. سیستم فوکوس خودکار دوربین گوشی هم توانسته است دقت فوکوس خودکار را در مقایسه با نمونه‌های قبلی، تا ۳۵ درصد افزایش دهد.

باتری پرظرفیت و ویژگی‌های SuperCharge

گوشی هوشمندی که امکانات و قابلیت‌های سطح بالایی داشته باشد، باید به یک باتری قدرتمند هم مجهز شود. باتری گوشی HUAWEI P30 Pro ظرفیتی ۴۲۰۰ میلی‌آمپرساعتی دارد که می‌تواند به‌راحتی از پس یک روز پرکار بر بیاید. ویژگی HUAWEI SuperCharge هم این امکان را فراهم آورده که با استفاده از شارژر ۴۰ واتی این دستگاه بتواند ظرف ۳۰ دقیقه، باتری گوشی را ۷۰ درصد شارژ کند.

علاوه بر این، گوشی HUAWEI P30 Pro از فناوری 15W HUAWEI Wireless Quich Charge هم پشتیبانی می‌کند که امکان شارژ بی‌سیم را فراهم می‌کند. این گوشی با فناوری Wireless Reverse Charging هم سازگاری دارد که اجازه می‌دهد کاربر از گوشی خود به عنوان پاوربانکی بی‌سیم استفاده کند. به این ترتیب که کاربر می‌تواند با استفاده از این گوشی، دستگاه های سازگار با استاندارد Qi Wireless Charging را شارژ کند.

طراحی یک پرچم‌دار

طراحی HUAWEI P30 Pro به‌گونه‌ای بوده است که بتواند بر احساسات بیننده تاثیر بگذارد. با وجود این‌که این گوشی از تازه‌ترین نوآوری‌ها و فناوری‌های هوآوی بهره می‌برد، از نظر طراحی چیزی کم ندارد و حتی طراحی گوشی‌های پرچم‌دار را یک گام دیگر جلو برده است. نمایشگر FullView این گوشی ۶.۴۷ اینچی است و لبه‌های آن از هر دو طرف خمیده است. رزولوشن این نمایشگر ۲۳۴۰ در ۱۰۸۰ پیکسل است و از پنلی از نوع OLED با ناچ قطره‌مانند بهره می‌برد. HUAWEI P30 Pro با تکیه بر فناوری Acoustic Display Technology، امکان حذف رسیور تلفن از قسمت جلوی گوشی را فراهم کرده تا حاشیه‌های نمایشگر کمتر از همیشه باشد و کاربر به تجربه دیداری بی‌نظیری دست پیدا کند.

ناگفته نماند که بدنه این گوشی که مطابق با استاندارد IP68 ساخته شده، در برابر نفوذ آب و گردوغبار مقاوم است.

گوشی هوشمند HUAWEI P30 Pro توانسته با وجود سخت‌افزارهای قدرتمندش همچنان ظریف و نازک بماند، در قسمت پشت هم رنگ‌های گرادیانی متنوع و خیره‌کننده‌ای از قبیل Amber Sunrise، Breathing Crystal، Black و Aurora به نمایش می‌گذارد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
  • 021888*****
[نمایش اطلاعات]