کد: 139802073634511643

11 نشانه برای تشخیص مناسب نبودن شغل

چگونه بفهمیم که باید شغل خود را تغییر دهیم؟

کد: 139802073634511643

http://bit.ly/2ILRm77

، اراک , (اخبار رسمی): در مورد شغل خود چه حسی دارید؟ آیا نسبت به آن بی‌تفاوتید یا فکر انجام آن، شما را غرق در استرس و وحشت می‌کند؟

چگونه بفهمیم باید شغل خود را عوض کنیم؟ 11  نشانه مناسب نبودن شغل برای شما
چگونه بفهمیم که باید شغل خود را تغییر دهیم؟

رفتن به محل کار بعد از تعطیلی آخر هفته چه حسی دارد؟ اگر شخصی همیشه حس نارضایتی و ناامیدی نسبت به شغل خود دارد، به نظر می‌رسد که بهتر باشد شغل خود را تغییر دهد. البته تغییر شغل هم ریسک‌ها و رنج‌های خود را دارد و بهتر است در این شرایط به خوبی فکر شود تا تصمیم درستی گرفته شود. در ادامه 11 نشانه برای تشخیص مناسب نبودن یک شغل ارائه شده است. 

1) آیا در حال یادگیری هستید و تفریح می‌کنید؟

وقتی کسی نمی‌داند که آیا اکنون موقع تغییر شغل است یا نه، سه سؤال از او پرسیده می‌شود؛ آیا در حال یادگیری هستید؟ آیا به ارزش شما افزوده می‌شود؟ آیا در حال تفریح هستید؟ اگر جواب حتی یکی از این سؤال‌ها منفی باشد، قلب و مغز، بیان کرده که اکنون زمان مناسبی برای توقف و فکر کردن در مورد این است که چرا و چه اقداماتی را باید انجام داد تا دوباره به پاسخ «بله» برسد.

2) احساس ارزشمندی نمی‌کنید

وقتی شخصی احساس می‌کند که ورودی او ارزشی ندارد و کارش کمتر نیازش را بر آورده می‌کند، یعنی زمان ایجاد تغییر اساسی در موقعیت فعلی است. یکی از مؤلفه‌های اصلی روابط سالم، مورد تحسین و قدردانی قرار گرفتن است. اگر شخصی احساس می‌کند که در شغل خود، مهم، به رسمیت شناخته شده و محترم نیست، ممکن است در مورد ادامه دادن آن شغل تجدید نظر کند.

3) به میزان بازده سرمایه (ROI) باید نگاهی انداخت

وقتی شخصی کار جدیدی را شروع می‌کند، بر روی منحنی سوار شده است: منحنی همکاری در طول زمان. این منحنی همیشه باید رو به بالا باشد. در هر شغلی نقطه‌ای از زمان وجود دارد که منحنی همکاری رو به پایین می‌رود که ممکن است در اثر کمبود اشتیاق، علاقه یا درگیر شدن در کار باشد. چه در سال اول کار اتفاق بیافتند و چه در سال بیستم فرقی ندارد، اگر این حرکت رو به پایین ادامه پیدا کند، وقت انتقال و جابجایی رسیده است.

4) احساسات منفی بیشتر می‌شوند

اگر شخصی متوجه شد که دائما در حال شکایت کردن است، احساسات منفی دارد یا اغلب روی چیزهایی که درست کار نمی‌کنند تمرکز دارد، به نظر می‌رسد که وقت تغییر است. اگر احساس بی‌ارزشی کند و احساس کند حقوق کمی در قبال کاری که انجام می‌دهد دارد، این احساس منفی توسعه یافته و روی عملکرد، روابط و شهرت اوتأثیر می‌گذارد. پس در حرکت بعدی باید شفاف عمل کند. 

5) این سوال را باید پرسید: «همه‌اش همین بود؟»

بسیاری از افراد از خود می‌پرسند: «همه‌اش همین بود؟» اگر شخصی همیشه در مورد آن «موضوع» خاص زندگی ، رؤیا پردازی می‌کند، وقت آن رسیده که در جستجوی آن باشد. ممکن است احساسات منفی وجود داشته باشند که شخص را از شغلی که دارد دور کند، مانند احساس بی‌ارزشی یا تنفر از شغل اما در کنار آن نیروی کششی به سمت یک چیز خاص دیگر هم وجود دارد. اگر چیزی آن بیرون وجود دارد که ممکن است شخص روزی حسرت دنبال نکردن آن را بخورد، وقتش رسیده که به آن فکر کند.

6) سلامتی در خطر باشد

 گاهی پس از تعویض شغل و انتقال به موقعیت کاری بهتر، افرادی که این انتقال حرفه را تجربه کرده‌اند، به صورت شگفت انگیزی بهبود قابل توجهی را در وضعیت سلامت جسمانی و روانی‌ خود احساس می‌کنند. پس باید به این علائم توجه کرد و سعی در مرتبط کردن سلامتی و کار داشت. قبل از اینکه شخصی از نظر سلامتی با مشکل روبه‌رو شود، باید دقت کند که چه وقت باید شغل خود را تغییر دهد.

7) فقط مثل یک «کار» به نظر می‌رسد

اگر شغل دیگر لذتی به همراه ندارد و شخصی اغلب به ایجاد تغییر فکر می‌کند، پس ممکن است زمان نقل و انتقالات فرا رسیده باشد. افرادی که شغل خود را دوست دارند، هرگز به این نتیجه نمی‌رسند که شغل آنها فقط یک کار است. این افراد از چالش‌هایی که شغل آنها دارد لذت می‌برند.

8) پیشرفت شغلی ندارید

اگر شخصی به مدت سه سال یا بیشتر در یک موقعیت شغلی بوده است و در آن شغل پیشرفت نکرده‌ است، وقت آن رسیده که به موقعیت‌های جدید در جاهای دیگر فکر کند. ابتدا موقعیت فعلی و تعهدات قراردادی که رفتن از موقعیت شغلی فعلی را برای او محدود می‌کند، ارزیابی کند. سپس بازار کار موقعیت جدید را بررسی کند. حتی اگر قصد جابجایی هم ندارد، خوب است که گزینه‌هایی موجود را بررسی کند.

9) حس هدر رفتن وقت ایجاد شده است

اگر شخصی حس می‌کند که در این شغل جدید از حداکثر پتانسیل خود استفاده نمی‌کند و وقت و عمر او در حال هدر رفتن است، باید به تغییر فکر کند. اگر شخصی حس بی‌تفاتی نسبت به شغل خود دارد، باید اشتیاق خود را تجدید کند و به آنچه که باید انجام می‌دهد و آنچه که می‌‌خواهد انجام دهد، متعهد شود.

10) بیشتر اوقات ناراحت است

خیلی سخت است کسی را پیدا کرد که 100% مواقع شغل خود را دوست داشته باشد. البته پستی و بلندی و روزهای خوب و بد وجود دارد. وقتی ناراحتی به حداکثر برسد و فردی اغلب اوقات، حس ناراحتی داشته باشد، به تغییر حرفه خود باید فکر کند.

11) محیط کار مسموم یا رئیس بد دارید

رئیس بد یا محیط کار مسموم نشان واضحی برای ایجاد تغییر است. یک چارچوب زمانی، برای بهبود موقعیت خود باید در نظر گرفت و خود را آماده کرد تا به بازار برگردد. اگر شخصی نمی‌تواند کار خورد را به درستی انجام دهد، پس باید شغل خود را تغییر دهد و این تغییر هیچ ضرری برای او نخواهد داشت. شخص باید با درک اینکه چه چیزی را دوست ندارد، به تصویری از آنچه که در شغل بعدی دوست دارد، برسد.

علاقه‌مندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص این مقاله به سایت هاو کن یو مراجعه کنند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

وبسایت هاو کن یو

وبسایت “هاو کن یو” howcanU با شعار “چگونه هر کاری را انجام دهید” در واپسین ماه ۱۳۹۴ با هدف ارائه محتوای اختصاصی آموزشی در هر زمینه ای ، سعی در ایجاد محیطی آموزشی، مفید و کاملا کاربردی بنیان نهاده شد تا بتواند در بستر اینترنت تمامی یا حداقل بخشی از نیاز های روزمره همه هم میهنانمان را بر طرف نماید. محتوای تولیدی در این وبگاه کاملا اختصاصی، عموما ترجمه شده از منابع معتبر خارجی (با ذکر نام و پیوند به منبع) و بعضا اختصاصی هستند،‌ که در این میان برخی از تصاویر بکاربرده شده از منبع اصلی مقاله استفاده شده (با ذکر نام و پیوند سایت) و برخی دیگر به صورت کاملا اختصاصی در وبگاه “هاو کن یو” تهیه و تولید می‌گردند.

منتشر شده در سرویس:

کار و استخدام