اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 139802083637411652

آیا نقره سیاه می‌شود؟

کد: 139802083637411652

http://bit.ly/2INryYk

، تهران , (اخبار رسمی): معمولا انگشترها و زنجیرهای نقره‌ای به مرور زمان سیاه می‌شوند و یا بعد از مدتی تغییر رنگ می‌دهند. فروشگاه نقره و زیورآلات سَنسی در ادامه دلایل سیاه شدن نقره را بیان کرده است.

به دنبال خرید نقره هستید ؟ آیا نقره سیاه میشود ؟
سرویس نقره زمرد طرح جواهر. عیار 925 ، رنگ ثابت ضد حساسیت ، ضمانت مادام العمر نقره ، ارائه فاکتور

مهمترین سوال مشتریان هنگام ورود به یک مغازه برای خرید نقره این است: آیا سیاه می‌شود؟

ممکن است افراد زیادی تاکنون برای خرید زیورآلات نقره دچار شک و تردید شده باشند. زیرا اکثر مغازه‌دارها در هر صنفی و در مورد هر کالایی برای اینکه جنس خود را بفروشند، از محصول خود زیاد تعریف می‌کنند. در بسیاری مواقع، مشتری به دلیل زیاده‌گویی فروشنده، جنسی را خریداری می‌کند و در آخر هم از خرید خود پشیمان می‌شود. فروشندگان همچنین اعلام می‌کنند که خود نیز از این محصول استفاده کرده و راضی هستند. این قبیل صحبت‌ها به جای اینکه به مشتری کمک کند تا تصمیم درستی بگیرد، وی را دچار سردرگمی می‌کند.

چرا باید نسبت به نقره‌ی عیار 999 شک داشت؟

استفاده از نقره از قدیم مرسوم بوده است. به خاطر نرم بودن فلز نقره و شکل پذیری آن، در ساخت سکه، لوازم تزیینی، صنعت، جواهرات و خیلی موارد دیگر استفاده می‌شود. نقره خالص یعنی نقره‌ای که عیار آن 999 است ولی به نظر نمی‌رسد تاکنون چنین چیزی در بازار مشاهده شده باشد و اگر چنین چیزی دیده شود، باید حتما به آن شک کرد. علت این امر این است که نقره با عیار 999 قابلیت شکل پذیری ندارد. در این حالت بسیار نرم است و نمی‌توان هیچ چیزی با آن ساخت. به همین دلیل است که به نقره برنج یا مس اضافه می‌کنند تا عیار آن به 925 برسد و بتوانند با استفاده از آن جواهرات و زیورآلات بسازند.

نقره‌ای که در ساخت جواهرات استفاده می‌شود، نقره استرلینگ نام دارد که ترکیبی از نقره و مس است. علت اضافه کردن مس یا برنج هم این است که نقره قابلیت چکش خوری پیدا کند، مقاومت آن زیاد شود و ثبات رنگ بهتری هم پیدا کند. البته لازم به ذکر است که مس، بهترین فلزی است که برای ساخت جواهرات می‌توان آن را با نقره ترکیب کرد. بعد از ساخت زیورالات نقره، برای درخشندگی بیشتر، آن را با لایه نازکی از رودیوم یا طلا، آبکاری و روکش می‌کنند.

علت سیاه شدن نقره چیست؟

بسیاری از مشتریان وقتی وارد مغازه‌ای می‌شوند، قبل از خرید، در مورد کیفیت نقره سوال می‌کنند و از فروشنده می‌پرسند که آیا سیاه می‌شود یا نه؟ اما علت سیاه شدن نقره چیست؟ شاید علت آن کیفیت نقره‌ی خریداری شده باشد، اما چنین نیست و باید گفت که نقره بخاطر همان درصد برنج یا مس که با آن ترکیب می‌شود، اسیدی بودن عرق بدن، در مجاورت قرارگرفتن هوا و یا برخورد با مواد شیمیایی مثل مواد آرایشی و یا بهداشتی و مواد اسیدی قوی مثل وایتکس، کدر می‌شود. این امر طبیعی است و جای نگرانی وجود ندارد.

البته افرادی هم هستند که در ترکیب نقره و مس و برنج، حق انصاف را رعایت نمی‌کنند و از درصد نقره کمتری موقع ذوب کردن استفاده می‌کنند. در اصطلاح به این مدل نقره‌ها، نقره پَس یا نقره عیار پایین گفته می‌شود. مثلا انگشتری که 20 گرم وزن دارد، فقط 8 گرم نقره در ساخت آن استفاده شده است. این افراد ذهن مشتری را نیز نسبت به اکثر نقره فروش‌ها خراب می‌کنند.

البته ناگفته نماند که بسیاری از مردم هم به دلیل قیمت‌های پایین این فروشگاه‌ها، فریب خورده و از آنها خرید می‌کنند که زود هم پشیمان می‌شوند. پس نکته مهم در این مواقع خرید از فروشگاه‌های معتبر و دارای جوازکسب مربوطه به‌ همراه فاکتور خرید است.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

فروشگاه نقره و زیورآلات سَنسی

فروشگاه اینترنتی نقره و زیورآلات سَنسی دارای نماد اعتماد دوستاره و نشان ثبت ملی رسانه های دیجیتال عرضه کننده جواهرات نقره و زیورآلات روز دنیا ، ضمانت مادام العمر اجناس نقره ، ارائه فاکتور معتبر و ارسال رایگان به سراسر ایران . انواع نقره جات و جواهرات سواروسکی و شوپینگ ، سرویس نقره عروس ، ست و نیم ست نقره ، انگشتر نقره مردانه و زنانه ، گوشواره ، پابند و سنگهای قیمتی و نیمه قیمتی با تضمین قیمت و کیفیت.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

مد و لباس