اطلاعات تماس
  • 091987***** - 091987*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 139802083638410783

حمام سیتز برای کاهش درد و درمان بواسیر و شقاق

کد: 139802083638410783

http://bit.ly/2J8wLJL

، تهران , (اخبار رسمی): حمام سیتز روشی آسان و کاربردی برای درمان خانگی انواع مشکلات مقعدی از جمله درمان بواسیر و درمان شقاق است.

حمام سیتز یا استحمام نشیمن یک روش موثر و بسیار اثربخش برای درمان خانگی انواع مشکلات مقعدی از جمله درمان بواسیر و درمان شقاق است. اساس این روش بر پایه آب درمانی است و برای تسکین درد و تورم ناحیه مقعد و واژن فوق العاده است. تاثیر آب گرم بر بهبود حرکات روده‌ای و کاهش علایم و نشانه‌های انواع مشکلات مقعدی به اثبات رسیده است و می‌تواند به درمان بیماری‌های بواسیر و شقاق کمک کند.

در این روش بیمار برای مدت ۱۵ الی ۲۰ دقیقه در ظرف، لگن یا وان پر از آب گرم می‌نشیند. اگر عفونتی در ناحیه مقعد یا واژن وجود دارد می‌توان به آب گرم کمی سرکه سیب، نمک یا جوش شیرین اضافه کرد تا خاصیت درمانی آن دو چندان شود.

چگونه یک حمام سیتز در وان حمام درست کنیم؟

۱- ابتدا وان حمام را کاملا با کمک مواد ضدعفونی کننده تمیز کرده تا هیچ اثری از آلودگی نداشته باشد. زیرا مقعد زخم است و به سرعت می‌تواند عفونت را جذب کند.

۲- درجه حرارت آب را کاملا باید تنظیم کرد تا در مناسب‌ترین دما قرار بگیرد. نباید فراموش کرد که آب خیلی داغ می‌تواند به تشدید تورم و درد منجر شود و آب سرد هم هیچ تاثیری نخواهد داشت. بهترین دمای آب برای این منظور دمایی است که گرم باشد اما دست را نسوزاند. دمای ۴۳ درجه ی سانتی‌گراد عالی است.

۳- درپوش وان را باید گذاشت و وان را تا اندازه ۷ الی ۱۰ سانتی متر با آب گرم پر کرد. باید توجه داشت که هنگام نشستن ناحیه مقعد و نشیمنگاه باید به طور کامل در آب گرم قرار بگیرد. می‌توان تمام وان را از آب پر کرد و در آن خوابید.

۴- می‌توان برای اثربخشی بیشتر به خصوص در مواقعی که عفونت نیز عارض شده است و یا زخم‌های عفونی و باز وجود دارد، داخل وان آب گرم، کمی جوش شیرین، سرکه سیب و یا نمک به دلخواه خود اضافه کرد.

۵- به این ترتیب حمام سیتز آماده شده است. می‌توان به آرامی برای مدت زمان ۱۵ الی ۲۰ دقیقه درون وان آب گرم نشست و استراحت کرد.

۶- نبای فراموش کرد که در پایان، ناحیه مقعد را کاملا خشک کرد. به هیچ عنوان حوله یا دستمال را به صورت مستقیم برای خشک کردن این ناحیه به کار نبرد بهتر است حوله‌ای را به دور خود پیچیده و اجازه داد تا به آرامی خشک شود.

روش استفاده از سیتز بث (Sitz Bath)

سیتز بث وسیله‌ای آسان و کاربردی برای استحمام نشیمن است و در مواقعی که شخصی به وان یا لگن بزرگ دسترسی ندارد و فضا کوچک است، بهترین وسیله است. می‌توان این وسیله را از داروخانه‌ها تهیه کرد. سیتز بث یک لگن پلاستیکی کوچک است که می‌توان بر روی توالت فرنگی قرار داد و به وسیله کیسه‌ای کوچک و یک شلنگ که به آن متصل است میزان جریان آب گرم ورودی به ظرف را تنظیم کرد.

روش استفاده از این وسیله هم بسیار راحت است. قبل از هر چیزی لگن سیتز بث را باید کاملا شست و ضدعفونی کرد. سپس آن را بر روی توالت فرنگی قرار داده و بر روی آن به آرامی نشست. گیره شلنگ را در دست گرفته و میزان آب گرم ورودی را تنظیم کرد به طوری که تمام مقعد در آب گرم قرار گیرد. پس از آنکه ظرف کاملا پر شد، ۱۵ الی ۲۰ دقیقه درون آن نشست و در پایان مقعد خود را کاملا خشک کرد.

تاثیر استفاده از حمام سیتز در کاهش درد و درمان بواسیر و شقاق

تاثیر استفاده از حمام سیتز و استفاده از سیتز بث در کاهش درد و درمان بواسیر و شقاق مورد تایید قرار گرفته است. این یک روش بسیار قدیمی است که در بسیاری از کتب طب سنتی هم به آن اشاره شده است.  آب گرم می‌تواند عضلات را شل کند و برای درمان یبوست یکی از بهترین گزینه‌های درمان خانگی است. به همین دلیل می‌تواند برای درمان شقاق و بواسیر هم موثر باشد. زیرا یبوست عامل اولیه و تشدید کننده این دو بیماری است.

حمام سیتز می‌تواند درد و التهاب ناشی از بواسیر و شقاق را به طرز قابل چشمگیری کاهش دهد. فراموش نباید شود که استفاده از این روش، درمان قطعی بواسیر و شقاق محسوب نمی‌شود  بلکه روشی موثر برای تسکین درد و التهاب ناشی از آن و کاهش علایم و نشانه‌های بواسیر و شقاق است و می‌تواند به عنوان یک روش درمان تکمیلی و موثر در کنار درمان اصلی مورد استفاده قرار گیرد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

ایران کلینیک

پیشرفته ترین و مجهزترین مرکز درمان بواسیر، هموروئید، کیست مویی، شقاق، فیستول با لیزر در یک جلسه زیر نظر متخصص کولورکتال با 25 سال تجربه

اطلاعات تماس
  • 091987***** - 091987*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

بهداشت و درمان