اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 139802093640211604

پیش بینی رفتار بازار آهن در سال 1398

کد: 139802093640211604

http://bit.ly/2J4s9Ef

، تهران , (اخبار رسمی): پیش بینی رفتار قیمت آهن آلات به طور کلی وابسته به پارامترهای بسیاری است. به ویژه در ایران با توجه به نوع اقتصاد و نقدهای بسیاری که بر بسته بودن و مقررات دست‌و‌پاگیر آن وارد است و عدم آمارهای مشخص و شفاف در مورد معاملات و مبادلات این بازار بررسی لحظه به لحظه‌ عوامل مختلفی را می‌طلبد.

پیش بینی رفتار بازار آهن در سال 1398
پیش بینی رفتار بازار آهن در سال 1398

آنچه همیشه در اقتصاد مشاهده شده موقتی بودن شرایط کنونی است. به دنبال فرود و رکود اقتصادی، فراز و رونق در پیش بوده و آمادگی برای وضعیت آینده نیاز به نگاه بلند مدت و استراتژیک دارد

رفتار بازار آهن در سال جاری

با توجه به رکود اقتصادی ایران در شرایط فعلی، پیش بینی رفتار قیمت آهن آلات آسان نیست. از آنجایی که پیش‌بینی رفتار قیمت آهن‌آلات به طور کلی وابسته به پارامترهای بسیاری است و به ویژه در ایران با توجه به نوع اقتصاد و نقدهای بسیاری که بر بسته بودن و مقررات دست‌و‌پاگیر آن وارد است، عدم آمارهای مشخص و شفاف در مورد معاملات و مبادلات این بازار  می‌توان گفت برای بررسی رفتار بازار آهن در سال جاری نیاز به تحلیل و بررسی لحظه به لحظه‌ عوامل مختلفی است. 

آنچه مسلم است تقاضای موثر، تعیین کننده‌ی رفتار بازار آهن خواهد بود. با توجه به اینکه مشتریان این کالا چه کسانی هستند و کسب‌و‌کار آنان در چه شرایطی از لحاظ اقتصادی است، می توان نشانه هایی را برای پیش بینی رفتار عرضه به دست آورد.

با نگاه به سناریوی افزایش قیمت بنزین و نان از طرفی و ناتوانی دولت، به گفته رییس جمهور در سخنان پیش از نوروز امسال، در افزایش دستمزد کارگران و کارمندان و البته نحیف‌تر شدن بدنه‌ شرکت‌های خصوصی و کارفرمایان، انتظار افزایش نرخ بیکاری دور نیست.

با توجه به اینکه صنعت فولاد کشور تا حد بسیار زیادی دولتی است نارضایتی منابع انسانی در تولید اثرات خود را می‌گذارد. آن هم در شرایطی که به نقل از رییس انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران پیش بینی کل تولید سال جاری 30 میلیون تن برآورد می‌شود که بیش از ۲ برابر مصرف داخلی است و با توجه به تحریم‌هایی که علیه ایران بیش از پیش سختگیرانه‌تر وضع می‌شوند امکان صادرات را نیز چالش برانگیز می‌کند.

رکود بازار مسکن و ساخت و ساز در همین روزها تاثیر به سزایی روی کلیه بازارهای متصل از جمله فلزات ساختمانی داشته است. بازارهایی که امکان ثابت نگهداشتن قیمت‌های‌شان را به دلیل بهای تمام شده‌ بالا ندارند و در شیب صعودی قیمت هستند با کاهش شدید توان خرید متقاضیان مواجه‌اند چرا که بهای تمام شده‌ی مسکن را بالا می‌برند و البته تقاضا به سمت بافت کهنه‌تر می‌رود و قیمت آن بازار هم بالا می‌رود بدون اینکه میزان تقاضا، تغییر زیادی داشته باشد. معنی آن این است که افزایش قیمت بیشتر به افزایش بهای تمام شده در اثر کاهش ارزش پول ملی و عدم ثبات اقتصادی و نارضایتی منابع انسانی بیشتر وابسته است تا میزان تقاضای موثر؛ این شرایط، بازار آهن آلات ساختمانی مانند تیرآهن و میلگرد را به سمت رکود بیشتر هدایت می کند.

در مورد فلزات غیر ساختمانی هم وضعیت بهتر از این نیست. صنایع تولیدی مختلف یکی پس از دیگری با کاهش توانایی در تامین مواد اولیه‌ای که در داخل امکان تولید ارزان آنها نیست از طرفی و با افزایش بهای تمام شده حاصل از هزینه‌های زیرساخت و منابع انسانی از طرف دیگر در بحران عمیق اقتصادی ضعیف و ضعیف‌تر می‌شوند. این بدان معنا است که تعطیلی واحد‌های تولیدی مصرف کننده فولاد نیز در این شرایط غیر محتمل نیست و انتظار می‌رود مخصوصا روی تقاضا و قیمت انواع ورق تاثیر بیشتری بگذارد.

چه باید کرد؟

آنچه همیشه در اقتصاد مشاهده شده موقتی بودن شرایط کنونی است. به دنبال فرود و رکود اقتصادی، فراز و رونق در پیش بوده و آمادگی برای وضعیت آینده نیاز به نگاه بلند مدت و استراتژیک دارد. در حال حاضر به نظر می‌رسد استراژی مناسب کمینه کردن هزینه‌ها، حفظ و سپس رشد حاشیه سود است.

آنچه در ادامه بیشتر محتمل به نظر می‌رسد فشردگی رقابت در بازار است و بازرگانان باید در کسب‌ و کار خود کانال‌های فروش جدیدی را انتخاب کنند تا علاوه بر حفظ مقدار مناسب گردش موجودی و گردش مالی امکان تصمیم‌گیری سریع و چابک در معاملات را داشته باشند و با توجه به این رفتار پر تغییر اقدام به موقع در معامله حیاتی است.

توجه به اینکه بازار معاملات به با وجود بسترهای آنلاین در جغرافیا محدود نمی‌شود استفاده از سامانه‌هایی که ارتباط مناسب و تضمین شده با مشتریان را فراهم می‌کند ریسک معاملات را کاهش داده و همچنان بازدهی مناسبی نسبت به روش‌های سنتی دارد. در کل به نظر می‌رسد بازرگانان فلزات برای حفظ و کنترل گردش مالی و موجودی باید گوش به زنگ اخبار و روبدادهایی که بر بازار ایران و جهان موثر است باشند و با استفاده از ابزارهای آنلاین و موثر با اقدام به موقع در خرید و فروش، نسبت‌های مالی و موجودی را در تعادل مناسب حفظ کنند.

به عنوان نمونه‌ای موفق سامانه آهن ۲۰ مرجع آگهی معاملات فلزات ایران با بیش از ۷ سال سابقه فعالیت، با ارایه سایت و اپلیکیشن معاملات فلزات اولین و مطمئن‌ترین بازاریابی و معاملات محسوب می‌شود که برای بازرگان هوشمند شرایط خرید و فروش در بزنگاه‌های بازار را به راحتی فراهم می‌کند. آهن ۲۰ ابزار قدرتمندی است که استفاده از آن آسان و بسیار مقرون به صرفه است.

برای ایجاد تعادل در گردش پول و کالا بسیار مهم است که سطح معاملات به نحوی کنترل شود که علاوه بر خلق ارزش افزوده و حداکثر حاشیه سود، ریسک ناشی از جایگزینی کالا و منابع مالی کنترل شود. به این منظور درج آگهی مناسب در سامانه‌های تخصصی معاملات آهن 20 دو مزیت بالقوه و بسیار مفید دارد: اول اینکه ارتباط مناسبی بین عرضه و تقاضای کالای مشخص شروع و در بلند مدت با صرف حداقل هزینه شروع و ادامه می‌یابد؛ و دوم با حضور در دنیای جدید تجارت الکترونیک و سبک جدید در داد و ستد فلزات و تعریف جدید رقابت، چند قدم جلوتر از رقبا آمادگی لازم برای حضور دو چندان قدرتمند‌تر در دوران رونق اقتصادی پیش رو ایجاد می‌شود.

 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

سامانه آهن20

آهن 20 مرجع آگهی معاملات فلزات ایران است که برای فعالان صنعت فلز کشور بستری مقرون به صرفه، کارآمد و اثربخشی فراهم می‌کند تا به سادگی با مشتری یا تامین‌کننده‌ی کالای مورد نظرتان در ارتباط باشید. در این سامانه به سادگی چند کلیک می توانید آگهی خرید، فروش، مزایده یا مناقصه را ثبت کنید و به آگهی‌های ثبت شده دسترسی داشته باشید.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

صنعت و تولید | مسکن و ساختمان