اطلاعات تماس
  • 021889*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 139802093641111674

اقلام مصرفی آبفا کد استاندارد دریافت می‌کنند

کد: 139802093641111674

http://bit.ly/2J2qoHy

، تهران , (اخبار رسمی): مدیرعامل مرکز ملی شماره‌گذاری کالا و خدمات ایران (ایران کد) گفت: پس از وزارت نفت و شرکت‌های توزیع برق، اقلام مورد استفاده در شرکت‌های آب و فاضلاب نیز کدهای یکتای استاندارد دریافت می‌کنند که گامی اساسی در ردیابی این اقلام و تشخیص اصالت و کیفیت آنهاست.

اقلام مصرفی آبفا کد استاندارد دریافت می‌کنند
همایش آبفا و محیط زیست

«علیرضا ملکی» امروز (دوشنبه) در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایرنا افزود: یکی از عوامل مهم در پیشرفت اقتصادی هر کشور، مدیریت صحیح زنجیره‌های تأمین است.

به گفته این مقام مسئول، زنجیره تأمین کارآمد زنجیره‌ای است که شفافیت و قابلیت ردیابی در آن وجود داشته باشد تا بتوان امنیت و سلامت مصرف‌کنندگان، مبارزه با جعل و قاچاق کالا و تائید اصالت کالا را تضمین کرد.

ملکی یادآور شد: مرکز ملی شماره‌گذاری کالا و خدمات ایران به‌عنوان نماینده انحصاری سازمان جهانی GS1 در ایران، سال هاست که در زمینه ارائه راهکارهای تخصصی برای بهبود نظام توزیع کالا و زنجیره‌های تأمین فعالیت می‌کند.

به گزارش ایرنا، جی. اس1 (GS1) یک سازمان جهانی غیرانتفاعی، غیرسیاسی و غیردولتی با سابقه 45 ساله است که استانداردهای بین‌المللی در خصوص مدیریت زنجیره تامین‌ جهانی را وضع کرده ‌است. استانداردهای GS1 پرکاربردترین استانداردهای جهان محسوب شده و حاصل یک خرد جمعی است.

وی ادامه داد: در این مرکز پروژه‌ها بر پایه شناسایی نیازمندی‌های کسب‌وکارها طراحی می‌شود و راه‌حل‌های مدیریت اطلاعات زنجیره تأمین بر اساس نیاز، شناسایی‌ و توسعه داده می‌شود.

ملکی اظهار کرد با توجه به شعار سال 1398، یکی از مهمترین اولویت‌های نظام بازرگانی کشور که مورد حمایت مقام معظم رهبری نیز است، بحث مبارزه با جعل و قاچاق کالا به‌منظور حمایت از رونق تولید است.

وی توضیح داد: با استفاده از سامانه تائید اصالت کالا، شرکت‌های توزیع برق می‌توانند فقط کالاهایی را در شبکه توزیع برق استفاده کنند که دارای تأمین‌کننده معتبر باشد.

این مقام مسئول ادامه داد: سامانه یادشده طوری توسعه داده ‌شده که با اندکی تغییر، برای بخش محیط‌ زیست و شرکت‌های آب و فاضلاب نیز قابل‌استفاده خواهد بود.

وی به برگزاری همایشی با حضور سازمان‌های محیط‌زیست و شرکت‌های آب و فاضلاب کل کشور در این مرکز در روز گذشته اشاره کرد و گفت: اقلام کالایی زیادی توسط شرکت‌های آب و فاضلاب توسط تأمین‌کنندگان داخلی و خارجی تامین می‌شود، همچنین کالاهای زیادی در انبارهایشان موجود است که مرکز می‌تواند به هر یک از این اقلام کدهای یکتا بر اساس استانداردهای GS1 اختصاص دهد. 

ملکی توضیح داد: به ‌این ‌ترتیب شرکت‌های آب و فاضلاب در سراسر کشور می‌توانند شرکت‌های خصوصی تأمین‌کننده کالاهایشان را بهتر شناسایی کرده، امور تجاری و فرایند انبارداری‌شان تسهیل شده و تأییدیه اصالت کالا دریافت کنند و کالاهای جعلی و تقلبی برایشان قابل‌تشخیص باشد.

وی یادآور شد: شرکت‌های آب و فاضلاب می‌توانند مرحله تولید تا مصرف کالاها و اقلام موردنیاز خود را با کدهای یکتای GS1 رصد کنند و تولیدکنندگان نیز با علم به اینکه مصرف‌کنندگان از نوع ماده اولیه و استاندارد کالاهای مصرفی‌شان مطلع می‌شوند، به ارتقای کیفی محصولاتشان می‌پردازند.

به گفته این مقام مسئول، سازمان محیط زیست نیز می‌تواند در مقوله فضای سبز از کدهای یکتایی که بر پایه استانداردهای جهانی به هر اصله درخت تعلق می‌گیرد، بانک اطلاعاتی زیست‌محیطی داشته باشد و ضمن حفظ فضای سبز، به ایجاد ارزش‌افزوده بیشتر بپردازد.

ملکی در خاتمه، از بومی‌سازی استانداردهای GS1 و پیاده‌سازی آن‌ها بر مبنای شرایط محیطی کشور به‌عنوان بخشی از برنامه‌های این سازمان در سال 98 یاد کرد.

به گزارش ایرنا، مرکز ملی شماره‌گذاری کالا و خدمات ایران باسابقه بیش از 23 ساله در کشور به‌عنوان عضو رسمی سازمان GS1 جهانی، با شناسایی بیش از سه میلیون و 600 هزار قلم کالای تولیدی یا وارداتی به‌عنوان یکی از 12 بانک مرجع رسمی کشور در حوزه‌ شناسایی به شمار می‌آید.

این مرکز بر مبنای استانداردهای سازمان جهانی GS1، اقدام به ارائه‌ شناسه جهانی قلم تجاری ( GTIN) برای شناسایی اقلام تجاری و شناسه جهانی مکان ( GLN) برای شناسایی مکان‌ها (فیزیکی، حقوقی یا حقیقی) می‌کند.

بزرگترین مزیت ایران کد برای تولید‌کنندگان کوچک و متوسط، شناسنامه‌دار کردن و انتشار اطلاعات محصولات آن‌هاست، کاری که خود آن‌ها برای انجامش باید هزینه‌های گزافی بپردازند. همچنین مزیت عمده این سامانه برای تولیدکنندگان بزرگ کشور این است که از طریق آن قادرند اطلاعات محصولات خود را در اختیار دیگر سازمان‌های دولتی به‌عنوان مصرف‌کنندگان بزرگ کشور قرار دهند.

ایران‌ کد در عمر 12 ساله خود موفق شده است، سرویس‌های اطلاعاتی خود را در اختیار دستگاه‌های مختلفی از جمله سازمان گمرک کشور، سامانه ثبت سفارش و غیره قرار دهد. دستاورد اصلی استفاده از این سامانه، ایجاد شفافیت و یکپارچگی زنجیره تامین است.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

سازمان GS1 ایران

مرکز ملی شماره‌گذاری کالا و خدمات ایران، مؤسسه‌ای غیرتجاری و غیرانتفاعی است که به منظور «کمک به تحقیق و پیشرفت امور بازرگانی و صنایع کشور و ایجاد امکانات علمی جهت شماره‌گذاری تولیدات صنعتی، کالاهای تجارتی و خدمات عمومی» توسط مؤسسه مطالعات و پژوهش‌های بازرگانی (تابع وزارت صنعت، معدن و تجارت) تأسیس گردیده است

اطلاعات تماس
  • 021889*****
[نمایش اطلاعات]