اطلاعات تماس
  • 091987***** - 091987*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 139802103644610783

درمان گیاهی بواسیر یا هموروئید در ایران کلینیک

کد: 139802103644610783

http://bit.ly/2XUG7Nh

، تهران , (اخبار رسمی): از خاصیت درمانی و شفابخش برخی گیاهان می‌توان برای درمان بواسیر یا هموروئید استفاده کرد. بسیاری از گیاهان می‌توانند برای تسکین درد و التهاب بیماری موثر واقع شوند.

درمان گیاهی بواسیر یا هموروئید در ایران کلینیک
درمان گیاهی بواسیر یا هموروئید در ایران کلینیک

با وجود اثبات شدن تأثیر معجزه‌آسای گیاهان در درمان بواسیر یا هموروئید به صورت تجربی، باید قبل از مصرف هر نوع داروی گیاهی پزشک خود را مطلع و با او مشورت کرد

از زمان‌های گذشته از خاصیت درمانی و شفابخش برخی گیاهان برای درمان بسیاری از بیماری‌ها از جمله بیماری بواسیر استفاده شده است. پیش از کشف داروهای شیمیایی طبیبان فقط از داروهای گیاهی برای بهبود بیماران خود استفاده می‌کردند، بنابراین اثربخشی بسیاری از گیاهان در امراض مختلف سابقه‌ی دیرینه دارد. تعداد بسیاری از گیاهان می‌توانند در مراحل ابتدایی بیماری هموروئید، به کوچک شدن و تسکین درد و التهاب ناشی از آن کمک کنند.

با وجود اثبات شدن تأثیر معجزه‌آسای گیاهان در درمان بواسیر یا هموروئید به صورت تجربی، باید قبل از مصرف هر نوع داروی گیاهی پزشک خود را مطلع و با او مشورت کرد. پزشک می‌تواند بیمار را در صورت تأیید دارو در نحوه و میزان مصرف آن راهنمایی کند.

البته گیاهان نیز مانند بسیاری از داروهای شیمیایی فقط به از بین رفتن نشانه‌های بیماری هموروئید کمک خواهند کرد و به طور کلی آن را ریشه‌کن نمی‌کنند. خاصیت ضدالتهابی اثبات شده در برخی گیاهان می‌تواند با اثر گذاشتن بر پاسخ بدن به آسیب بافت مقعد منجر به کاهش التهاب در آن شوند. برخی گیاهان قابض نیز می‌توانند به کاهش خونریزی بواسیر کمک کنند.

داروهای گیاهی می‌توانند برای تسکین علایم آزاردهنده‌ی بواسیر در کنار هریک از برنامه‌های درمانی بواسیر مؤثر باشند. در ادامه روش‌های درمان گیاهی بواسیر یا هموروئید معرفی می‌شود.

گیاهان طبیعی مورد استفاده در درمان بواسیر با هموروئید

آلوئه‌ورا

آلوئه‌ورا، گیاهی است که به دلیل خواصش در درمان بسیاری از بیماری‌ها کاربرد دارد. خاصیت قابضی این گیاه در کنترل خونریزی و بهبود زخم هموروئید کمک بسیاری می‌کند. استفاده از ژل گیاه آلوئه‌ورا به طور مستقیم بر روی ناحیه‌ی آسیب دیده‌ی مقعد می‌تواند علاوه بر کاهش خونریزی به نرم شدن مدفوع و رفع یبوست نیز کمک کند.

جاروب قصاب (کوله‌خاس)

جاروب قصاب گیاهی است که التهاب موجود در عروق خونی را کاهش می‌دهد. همچنین با تقویت دیواره‌های مویرگ‌ها از پارگی و شکنندگی آن‌ها جلوگیری می‌کند. مطالعات نشان داده که این گیاه در تسهیل حرکت خون از پاها به سمت قلب مفید است. همین خاصیت آن از جمع شدن خون درون مویرگ‌های ناحیه‌ی مقعد از بیماری بواسیر جلوگیری می‌کند. این گیاه می‌تواند به صورت چای یا شربت مصرف شود.

زغال اخته 

زغال اخته یکی دیگر از مکمل‌های گیاهی و طبیعی مورد استفاده در تسکین بواسیر است که به تقویت دیواره‌های مویرگ‌ها کمک می‌کند. تقویت دیواره‌ای حاصل از زغال اخته، جریان خون عروق کانال مقعد را تسهیل و از احتمال التهاب و پارگی مویرگ‌های آن ناحیه‌ی تحت فشار، می‌کاهد.

شاه بلوط هندی

شاه بلوط هندی یک درخت برگ‌ریز با گل‌های سفید صورتی خال خال و دانه بزرگ است. شاه بلوط هندی یک داروی گیاهی مؤثر در بهبود بواسیر است که با تنگ کردن‌ عروق و افزایش تن دیواره‌ها می‌تواند به قدرت پمپاژ خون در آن‌ها کمک کند. این گیاه با کاهش آنزیم‌های از بین برنده‌ی عروق آسیب‌دیده، از شکست دیواره‌ها و تشکیل لخته‌ی خون جلوگیری می‌کند. این گیاه می‌تواند به صورت جوشانده و دم‌نوش مصرف شود.

درخت فندق جادوگر 

عصاره‌ی درخت فندق جادوگر، یک درمان عالی برای از بین بردن درد و خارش ناحیه‌ی بواسیر است. این ماده‌ خنک‌کننده و قابض است. در زمان مصرف موضعی این داروی گیاهی احساس خنکی حاصل از آن همراه با کاهش موقت التهاب در تسکین درد فوری مؤثر است.

اسفرزه 

اسفرزه یک گیاه علفی است که دانه‌های آن با کاهش یبوست می‌تواند به کنترل هموروئید کمک کند. دانه‌های گیاه باید با مقدار زیادی آب یا مایعات مصرف شود. آب در معده و روده جذب دانه‌های اسفرزه شده و باعث تورم آن‌ها می‌شود. این دانه‌های متورم حرکت مواد غذایی در روده‌ها را تسهیل کرده و سرعت می‌بخشند. البته پوسته‌ی اسفرزه نیز یک منبع طبیعی از فیبر خالص است که به صورت پودر فروخته و همراه با آب مصرف می‌شود.

هلی‌کروسوم 

اسانس هلی‌کروسوم باعث تحریک ترشح اسید معده مورد نیاز برای تجزیه غذا می‌شود و از اختلالات گوارشی جلوگیری می‌کند. همچنین به عنوان یک عامل ضد التهابی موضعی عمل می‌کند. برای استفاده از هلی‌کروسوم، می‌توان دو تا سه قطره از آن را به ناحیه‌ی ملتهب مالید.

بابونه 

بابونه، دارای خواص درمانی متعددی است از جمله آرام‌کننده اعصاب، ضد روماتیسمی، ضد اختلالات گوارشی و ضدالتهاب است. بابونه را می‌توان به صورت‌های مختلف استفاده کرد، مانند دم‌نوش خوراکی یا روغن بابونه. می‌توان از آب حاوی بابونه برای درمان هموروئید استفاده کرد.

گیاهان دارویی گل ماهور (زرماهی، درماهی)، آب بشقابی، خاک‌شیر، بومادران، عصاره‌ی دانه انگور و گزنه نیز برای تسکین و بهبود سریع‌تر بواسیر مورد استفاده قرار می‌گیرند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

ایران کلینیک

پیشرفته ترین و مجهزترین مرکز درمان بواسیر، هموروئید، کیست مویی، شقاق، فیستول با لیزر در یک جلسه زیر نظر متخصص کولورکتال با 25 سال تجربه

اطلاعات تماس
  • 091987***** - 091987*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

بهداشت و درمان