اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13980213365069721

اظهارنامه مالیاتی و پیش نیازهای لازم

کد: 13980213365069721

http://bit.ly/2YbI9c5

، تهران , (اخبار رسمی): بر اساس ماده ۱ قانون مالیات‌های مستقیم، اشخاص حقیقی و حقوقی نسبت به کلیه درآمدهای خود مشمول پرداخت مالیات خواهند شد.

اظهارنامه مالیاتی و پیش نیازهای لازم
اظهارنامه مالیاتی و پیش نیازهای لازم

بخش اعظم اشخاصی که مشمول پرداخت مالیات هستند، صاحبان مشاغلند. بر اساس قانون، صاحبان مشاغل دارای وظایفی هستند که عمده آن‌ها در مواد قانونی ۱۷۷ لغایت ۱۸۱ قانون مالیات‌های مستقیم و همچنین برخی بخشنامه‌ها و آیین‌نامه‌های مربوطه ذکر شده است. مهم‌ترین وظیفه ذکرشده در این مواد قانونی، ارائه اظهارنامه مالیاتی توسط این اشخاص است.

اولین قدم قبل از ارائه اظهارنامه یافتن واحد مالیاتی بر اساس نوع شغل و آدرس محل فعالیت است. هرچند واحد مالیاتی اکثر مشاغل براساس محل فعالیت آن‌ها است، اما برخی از مشاغل در حوزه‌های خاص قرار دارند (همانند آرایشگاه‌های زنانه، وکلا و کارشناسان دادگستری، پزشکان و درمانگاه‌ها، تالارها و رستوران‌ها و …) و ارتباطی به محل فعالیت ندارد. بنابراین برای انجام این امر لازم است از بخش اطلاعات ادارات امور مالیاتی، راهنمایی‌های لازم دریافت شد.
قدم بعدی ارائه اسناد و مدارک لازم جهت ثبت‌نام است. لازمه هرگونه تشکیل پرونده، ارائه اسناد و مدارک شناسایی، مدارک مالکیت و یا اجاره‌ای، مدارک شغلی و ارائه توضیحات در خصوص نوع شغل، زمان شروع فعالیت و … است.

پس از تشکیل پرونده در واحد مالیاتی مربوطه، کلاسه (شماره) پرونده و کد واحد مالیاتی مودی مشخص شده و به وی ارائه می‌گردد. مودیان مالیاتی باید کلاسه پرونده و واحد مالیاتی خود را به خاطر بسپارند تا نه‌تنها اظهارنامه خود را به‌درستی ارسال کند بلکه در هر زمان جهت پیگیری امور اداری خود، بتواند به‌سادگی واحد مالیاتی و پرونده خود را بیابند.

قدم بعدی در این مسیر پیش ثبت‌نام کد اقتصادی (اعتبار سنجی) است. کلیه مودیان مالیاتی مکلف هستند در سامانه سازمان امور مالیاتی نسبت به ثبت اطلاعات شناسایی، شغلی و مالیاتی (کلاسه و واحد مالیاتی) اقدام نمایند. این امر که تحت عنوان پیش ثبت‌نام کد اقتصادی و یا اعتبار سنجی انجام می‌شود، لازمه ارائه اظهارنامه مالیاتی است. این کار از طریق سامانه عملیات الکترونیکی مودیان مالیاتی به نشانی www.tax.gov.ir و توسط شخص مودی انجام خواهد شد. لازم است مودیان در صورت عدم شناسایی کافی با مراحل پیش ثبت‌نام کد اقتصادی به دفاتر پیشخوان دولت مراجعه کنند.

حال پس از انجام امور فوق مودیان می‌توانند در زمان‌های تعیین‌شده با ورود به سامانه عملیات الکترونیکی مودیان مالیاتی نسبت به ارائه اظهارنامه مالیاتی خود اقدام نمایند. مودیان مالیاتی بهتر است جهت جلوگیری از ارائه اشتباه اظهارنامه به دلیل عدم شناخت کافی، به دفاتر پیشخوان دولت مراجعه کنند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شرکت مشاوره مالی روشنگران

شرکت مشاوره مالی روشنگران عضو انجمن مشاوران مدیریت ایران و انجمن حسابداری ایران اولین مرکز ارائه دهنده خدمات مالی، دارای گواهینامه کیفیت، امنیت، رضایت. و ارائه دهنده ی خدمات مشاوره مالی، خدمات مالیاتی، مالی و حسابداری، بیمه تامین اجتماعی، ممیزی رعایت قوانین، حسابداری مدیریت، حسابرسی داخلی- عملیاتی برای بنگاه های اقتصادی و اشخاص حقیقی در کشور ایران می باشد. از دیگر خدمات شرکت مشاوره مالی روشنگران اعزام کارشناس مجرب حسابداری به شرکت شما می باشد. نیروی درخواستی مورد نیاز خود را با تکمیل اطلاعات مورد نیاز به ما اعلام نمایید تا در سریعترین زمان کارشناس مربوطه اعزام گردد. در حال حاضر این شرکت بعنوان یکی از مراکز مهم کشور، با بیش از ۱۰۰ کارمند متخصص در دفتر مرکزی و دوشعبه واقع در تهران و استان قم و یک مرکز خدمات آموزشی حسابداری و مدیریت به حدود بیش از ۴۰۰ مشتری خدمات ارائه می نماید. این شرکت در طی سال های گذشته با هدف استقرار و اشاعه فرهنگ حسابدهی، حسابخواهی و با فراهم آوردن شرایط رشد و بالندگی در جهت بهبود زندگی خود و دیگران در راستای افزایش ثروت و سود صاحبان سهام و مشتریان گام برداشته و با انجام تحقیق و پژوهش های متعدد در زمینه های مرتبط با حرفه، سهم بزرگی در ارتقاء سطح کیفیت دانش و آموزش مشاوره حسابداری و مدیریت و انتقال تجارب دارد. آدرس: تهران - تهران، میدان هفتم تیر، ابتدای بزرگراه مدرس شمال، بعد از خیابان زهره، پلاک ۶۵، ساختمان روشنگران، طبقه اول، واحد ۳ تلفن: 02142735000 فکس: 02142735000 وب سایت: http://roshangaran.ir ایمیل: [email protected]

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

تجارت و بازار | حقوقی و قانون