اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13980215365429721

بررسی اهمیت استفاده از صندوق مکانیزه فروش

کد: 13980215365429721

http://bit.ly/2Y7zbMF

، تهران , (اخبار رسمی): در بسیاری از کشورهای جهان از صندوق مکانیزه فروش به عنوان یکی از راه‌کارهای اساسی اقتصاد کشور استفاده می‌شود. استفاده از صندوق فروش برای مردم کشورهای پیشرفته به حدی جایگاه مناسبی دارد که استفاده از آن را برای بهره وری از وقت و امکانات، به نفع کل جامعه می‌دانند.

رفتارهای اصناف مختلف با استفاده از نرم‌افزار صندوق فروش شفاف می‌شود و هر مشتری به شخصه ترجیح می‌دهد خرید خود را از جایی انجام دهد که مجهز به نرم‌افزار صندوق فروشگاهی باشد. برای ثبت اطلاعاتی هم‌چون، خرید و فروش، موجودی کالا یا نگه‌داری هزینه در یک واحد شغلی و برای اجرای هر چه بهتر قوانین و مقررات مربوط به مالیات، از صندوق فروش و از  برنامه فروشگاهی استفاده می‌شود.

استقرار نرم‌افزارصندوق فروش برای کمک به فرآیند حسابرسی مالیاتی یکی از راه‌کارهای ارائه‌شده در بسیاری از کشورهای جهان است. شناسایی عملکرد مودیان از طریق ثبت خرید، فروش و یا موجودی کالا از اهداف راه‌اندازی صندوق مکانیزه فروش و صدور فاکتور توسط صاحبان مشاغل است.

از فواید آن می‌توان، ایجاد ثبات و نظم در کسب و کار، شفاف‌سازی در درآمدها، هزینه‌ها و مبادلات تجاری مودیان، استفاده از تسهیلات مالیاتی درنظر‌گرفته‌شده برای مودیان، مشتری‌مداری در قالب صدور فاکتور فروش الکترونیک، به حداقل رسیدن فرآیند قطعی‌شدن مالیات و …. اشاره کرد.

صندوق مکانیزه فروش (POS) سیستم حسابداری فروش کامپیوتری است که با استفاده از نرم افزارهای حسابداری فروشگاهی و در مدل‌های مختلف وجود دارد. ثبت و ذخیره اطلاعات خرید و فروش، هزینه‌ها و نگهداری کالاهای کارخانه‌های تولیدی و یا فروشگاه‌ها توسط این صندوق‌ها انجام می‌پذیرد. به این ترتیب دیگر نیازی به استفاده از فاکتورهای دست نویس قدیمی و حساب و کتاب‌های طولانی و زمان بر مخصوصا برای فروشگاه‌های بزرگ نیست.

در این حالت فاکتورهای فروش به صورت الکترونیکی توسط صندوق مکانیزه فروش صادر می‌شوند و با رابط کاربری آسان و و زیبای خود قابل استفاده توسط تمامی کاربران با سطح سواد متوسط به بالا هستند. از آنجایی که استفاده از سامانه صندوق مکانیزه فروش در شفاف کردن مبادلات و معاملات تجاری و رونق اقتصادی کشور اهمیت بسیاری دارد، سازمان امور مالیاتی کشور با فراخوان از اصناف، آنها را مکلف به نصب، راه اندازی و استفاده از صندوق مکانیزه فروش کرده است.

استفاده از صندوق‌های مکانیزه فروش موجب کنار رفتن فاکتورها و دفاتر حسابداری دستی شده و سرعت و دقت محاسبات و عملیات حسابداری را افزایش داده است. شاید بتوان گفت که با بکارگیری یک سیستم فروش مکانیزه امکان مدیریت خرید و فروش، دریافت و پرداخت، هزینه‌های موجودی انبار آسان‌تر شده و گزارشات بدست آمده از این سیستم به دلیل دقت بالا و کاهش قابل توجه خطای انسانی می‌تواند در بهبود شرایط حسابداری یک مجموعه کمک بسزایی باشد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شرکت مشاوره مالی روشنگران

شرکت مشاوره مالی روشنگران عضو انجمن مشاوران مدیریت ایران و انجمن حسابداری ایران اولین مرکز ارائه دهنده خدمات مالی، دارای گواهینامه کیفیت، امنیت، رضایت. و ارائه دهنده ی خدمات مشاوره مالی، خدمات مالیاتی، مالی و حسابداری، بیمه تامین اجتماعی، ممیزی رعایت قوانین، حسابداری مدیریت، حسابرسی داخلی- عملیاتی برای بنگاه های اقتصادی و اشخاص حقیقی در کشور ایران می باشد. از دیگر خدمات شرکت مشاوره مالی روشنگران اعزام کارشناس مجرب حسابداری به شرکت شما می باشد. نیروی درخواستی مورد نیاز خود را با تکمیل اطلاعات مورد نیاز به ما اعلام نمایید تا در سریعترین زمان کارشناس مربوطه اعزام گردد. در حال حاضر این شرکت بعنوان یکی از مراکز مهم کشور، با بیش از ۱۰۰ کارمند متخصص در دفتر مرکزی و دوشعبه واقع در تهران و استان قم و یک مرکز خدمات آموزشی حسابداری و مدیریت به حدود بیش از ۴۰۰ مشتری خدمات ارائه می نماید. این شرکت در طی سال های گذشته با هدف استقرار و اشاعه فرهنگ حسابدهی، حسابخواهی و با فراهم آوردن شرایط رشد و بالندگی در جهت بهبود زندگی خود و دیگران در راستای افزایش ثروت و سود صاحبان سهام و مشتریان گام برداشته و با انجام تحقیق و پژوهش های متعدد در زمینه های مرتبط با حرفه، سهم بزرگی در ارتقاء سطح کیفیت دانش و آموزش مشاوره حسابداری و مدیریت و انتقال تجارب دارد. آدرس: تهران - تهران، میدان هفتم تیر، ابتدای بزرگراه مدرس شمال، بعد از خیابان زهره، پلاک ۶۵، ساختمان روشنگران، طبقه اول، واحد ۳ تلفن: 02142735000 فکس: 02142735000 وب سایت: http://roshangaran.ir ایمیل: [email protected]

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]