اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 139802163659311709

فیلم پلی استر؛ BOPET در صنعت چاپ و بسته‌بندی

کد: 139802163659311709

http://bit.ly/2YdVYqu

، (اخبار رسمی): فیلم پلی استر (BOPET) از سطوح بسیار مهم در بسته بندی مواد غذایی است. فیلم پلی استر دارای خاصیت ضد نفوذ رطوبت، اکسیژن و بو است.

فیلم پلی استر : BOPET در صنعت چاپ و بسته بندی
فیلم پلی استر؛ BOPET در صنعت چاپ و بسته‌بندی

خواص مختلف فیلم پلی استر باعث استفاده گسترده این سطح چاپی در بسیاری از بسته بندی‌های مواد غذایی شده است. فیلم پلی استر در انواع مختلفی از جمله مات، فیلمٍ‌های دوخت پذیر، شکل پذیر با گرما، قابل شرینگ و با پوشش ضد نفوذی وجود دارد. فیلم پلی استر به نام پلی اتیلن تری فتالات نیز معروف است.

این فیلم صاف، شفاف و بدون بو و مزه، محکم و پایدار و به لحاظ شیمیایی دارای نفوذ پذیری کمی نسبت به رطوبت است. مقاومت آن در برابر خراش و سائیدگی آن را برای کاربردهای متنوع قابل استفاده کرده است.

پلی استر همچنین مقاومت دی الکتریکی بالایی دارد و این ویژگی برای کاربردهایی نظیر عایق بندی الکتریکی به کار می‌رود.

در بسته بندی‌ها، فیلم‌های پلی استر اغلب به منظور ایجاد مقاومت در برابر اکسیژن و یا عایق گرمایی به طور ذاتی در سطوح چاپی دیگر وجود ندارند و پوشش دار می‌شوند. این پوشش‌ها معمولا از همان نوعی هستندکه در سلفون‌های دارای پوشش پلیمری استفاده می‌شوند.

یکی از عیوب فیلم‌های پلی استر، بالا بودن نقطه ذوب آن است که استفاده از آن را در لمینت اکستروژن بسیار مشکل کرده است.

فیلم‌های پلی استر با ضخامت‌هایی بین 0/00006 تا 0/014 اینچ موجودند اما ضخامت‌هایی که برای بسته بندی‌ها استفاده می‌شود بین 0/00048 تا 0/001 اینچ هستند.

از جمله خصوصیات کلی فیلم پلی استر می‌توان به مقاومت در برابر گرما تا 151 درجه سانتیگراد، مقاومت در برابر سرما تا -70 درجه سانتیگراد و وضوح بیشتر آن نسبت به فیلم‌های پلی اتیلنی و پلی پروپیلن اشاره کرد.

موارد استفاده از فیلم پلی استر

1- عکاسی(فیلم های عکاسی)

2-نوارهای مغناطیسی

3-بسته بندی

در حال حاضر فیلم پلی استر در صنعت بسته بندی استفاده گسترده تری نسبت به سایر کاربردهای دیگر آن دارد. در سال‌های اخیر تولیدات آن در ایران اغاز شده است و شرکت سپهر پلیمر سپاهان اولین تولید کننده فیلم پلی استر در ایران است.

پردازش سطوح پلی استر به روش کمیکال می‌تواند راهگشای تولیدات چاپ و بسته بندی باشد. فیلم‌های پلی استر با قابلیت بالای دوخت پذیری در صنعت بسته بندی بسیار مورد استفاده قرار گرفته‌اند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شرکت سپهر پلیمر سپاهان

تنها تولید کننده فیلم پلی استر در ایران و یکی از تولید کننده های مهم فیلم های بسته بندی با کیفیت بالا است. حامد ایرانپور کارشناس فروش داخلی: 09134610334 03152374391 داخلی 247

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

صنعت و تولید | تجارت و بازار