اطلاعات تماس
  • 021****
[نمایش اطلاعات]
کد: 139802173661711750

رازهای مگوی یکی از کارآفرین‌های برتر حوزه گردشگری

کد: 139802173661711750

http://bit.ly/2Yek0Sc

، (اخبار رسمی): به گزارش کی سفر، سید حسین خابنما مالک هتل هلیا، پارمیدا و کوروش در کیش، مالک هتل پرستاره و سارینا در مشهد و مالک شرکت خدمات گردشگری تک ستاره پاسداران، مالک سامانه فروش آنلاین بلیط هواپیما و تورِ کی سفر، در آمفی‌تئاتر مرکزی دانشگاه صنعتی شریف حاضر و صحبت‌های در خصوص گردشگری ارائه داده است.

رازهای مگوی یکی از کارآفرین‌های برتر حوزۀ گردشگری
رازهای مگوی یکی از کارآفرین‌های برتر حوزه گردشگری

حضور وی به دعوت عوامل برنامه زنگ صنعت بود که زیر نظر دانشکده صنایع برگزار شد. در این برنامه از کارآفرینان برتر همه حوزه‌ها دعوت شده بود تا رودررو با دانشجویانِ یکی از بهترین دانشگاه‌های صنعتی کشور، از تجربیات، چالش‌ها و موانعی که پیش رو داشته‌اند سخن گفته و تجربیات خود را در اختیار آنها قرار دهند.

پیشتر نیز در این برنامه از مدیر شرکت اسنپ، مدیر شرکت ریحون، مدیر شرکت دیجی‌کالا، مدیر بیمۀ بازار و… دعوت شده بود. سید حسین خابنما نیز به‌عنوان کارآفرین برتر در حوزه گردشگری به این برنامه دعوت شده و در حضور دانشجویان، از تجربیاتی که در حوزه گردشگری دارد، گفت.

برنامه با سخنرانی محمدی، مدیریت مالی هُلدینگ تک ستاره، آغاز شد. وی که به‌عنوان همراه در کنار آقای خابنما بود، به دعوت عوامل برنامه پشت تریبون حاضر شده و چند دقیقه‌ای را در مورد وضعیتِ بدِ بازار گردشگری و رُقبای این حوزه گفت و نقش امثال آقای خابنما را در حذف واسطه‌ها در بازار گردشگری و به‌ تبع آن کاهش قیمت‌ها، تبیین کردند.

وی گفت که در هُلدینگ تک ستاره، تمام حجم گستردۀ کارها زیر نظر مستقیم خابنماست و وی بر تمام قسمت‌های این مجموعه نظارت مستقیم دارد.

پس از سخنرانی کوتاه محمدی، سید حسین خابنما به دعوت مجری برنامه، پشت تریبون حاضر شد و در مقدمه‌ای کوتاه به معرفی خود و کسب و کار خود پرداخت. وی از کودکی خود گفت و این مسئله را که از همان کودکی به دنبال کار بود، با جزئیات باز کرد.

پس از ایراد این مقدمه، مجری برنامه سؤالاتی را از خابنما پرسید و وی به‌خوبی به تمام سوالات پاسخ داد. مجری از فعالیت‌های خابنما پیش از ورود به حوزه گردشگری پرسید و وی گفت که به برکت حضور امام رضا (ع) در شهر مشهد، از همان کودکی در عرصه گردشگری فعالیت داشته است.

خابنما افزود: «من از کودکی به زائران امام رضا (ع) خدمت می‌کردم و در ایام عید و تعطیلات تابستان، برای هتل‌ها مسافر پیدا می‌کردم.»

مجری برنامه به بزرگ‌ترین ریسک‌هایی که تجربه کرده، اشاره کرد. وی بیان کرد که در حدود بیست و اندی سالگی، مشهد را با تمام رونقی که در کار ایجاد شده بود، پشت سر گذاشته و به تهران مهاجرت کرده است. دلیل مهاجرت وی، تمرکز امکانات و منابع عظیم مالی در تهران بوده است.

وی افزود که از کودکی که با مسافرانِ شهرهای مختلف سروکار داشته و متوجه شده که تمرکز پول و امکانات در شهر تهران بیشتر از هر جای دیگری است و به این نتیجه رسیده که شهر مشهد برای اهدافِ بزرگ وی بسیار کوچک است و پس به فکر مهاجرت افتاده؛ مهاجرت به جایی که بتواند در آن به آرزوها و اهداف موجود دست یابد.

سپس مجری از خابنما در مورد هتل‌ها و شهرهایی که در آنجا هتل دارد سوال کرد و افزود در این میان به کدام شهر بیشتر چشم دارد و قصد دارد در این میان هتل‌های کدام شهر را توسعه دهد؟

وی در پاسخ گفت که وی در شهر مقدس مشهد و جزیره کیش هتل دارد و اخیراً در جزیره قشم هم شروع به ساخت دو هتل کرده که امیدوار است خیلی زود به بهره‌برداری برسند. یک مجموعه بزرگ هم در کشور گرجستان در دست ساخت دارد که هم هتل است و هم رستوران و هم مرکز پزشکی برای ایرانیان که بر قیمت تور گرجستان تأثیر دارد

وی ادامه داد که زاده مشهدِ امام رضا (ع) است و این مسئله خواه ناخواه در زندگی حرفه‌ای وی تاثیر داشته است. در حال حاضر هتل‌های کیش برای وی بسیار سودآورند، اما به‌خاطر اعتقادات شخصی‌، گرایش به شهر مشهد دارد. از همان ابتدا که در شهر مشهد شروع به خدمت‌رسانی به زائران امام رضا (ع) کرده است، این اعتقاد در وی ایجاد شده است.

به گفته خابنما اکنون امکاناتی که در هتل تازه تأسیسِ چهار ستاره تاپِ سارینا در تور مشهد با هواپیما ارائه می‌شود، با امکانات هتل کوروش پنج ستاره‌ در کیش برابر است اما این به اعتقاد شخصی وی برمی‌گردد که باید به زائران امام رضا (ع) خدمت کند.

سودهای صنعت گردشگری برای کشور

خابنما در این باره گفت که وی از کودکی به گردشگری علاقه داشته و آشنا شدن با آدم‌های مختلف از شهرها و فرهنگ‌های مختلف یکی از اصلی‌ترین دلایل علاقه وی به گردشگری بوده است. به نظر وی گردشگری اگر اصولی و برنامه‌ریزی شده باشد، حتی می‌تواند جای درآمدهای نفتی را هم بگیرد. در شرایط اقتصادی کنونی، همه نگران خروج ارز از کشور هستند، به خاطر نوسانات در بازار ارز، سفرهای خارجی کمتر شده‌، اما وی اعتقاد دارد که امسال آنها بیشترین گردشگر را در کیش و قشم داشته‌اند.

هتل‌های کیش از آذرماه ۱۳۹۷ پُر بوده‌اند. این شرایط می‌تواند به گردشگری داخلی کشور کمک کند. حتی به خاطر ارزان بودن ایران برای توریست‌های خارجی، می‌توان از طریق گردشگری برای کشور ارزآوری کرد.

خابنما در ادامه افزود: «در بازار جهانی گردشگری، به‌شدت ایران را تخریب می‌کنند. در حقیقت گردشگری ایران هم قربانی سیاست شده است؛ اما ایران قابلیت‌های زیادی برای جذب گردشگر خارجی دارد. ایران کشوری چهارفصل با آب‌وهوای فوق‌العاده متفاوت و پر از جاذبه‌های طبیعی و تاریخی‌ست؛ علاوه بر این برای توریست‌های خارجی بسیار ارزان است! ما با کمی پشتکار می‌توانیم گردشگری ایران را بسیار توسعه بدهیم. من امیدوارم تا چند سال آینده رشد چشمگیری در حوزه گردشگری در ایران داشته باشیم.»

ادامه برنامه با سوالات دانشجویان حاضر در سالن گذشت. در این میان از وی درباره ورود به گردشگری آنلاین سوال شد که وی در پاسخ گفت که آنها خیلی دیر به این حوزه وارد شده‌اند که این ورود را هم مدیون افراد متخصص و باسواد هستند که در مجموعه آنها مشغول فعالیت‌اند. وی گفت که آقای محمدی یکی از همین افراد اثرگذار هستند که تمام بار حوزه گردشگری آنلاین را بر دوش دارد.

خابنما گفت که آنها به تازگی برند «کی سفر» را به راه انداخته‌اند که با همکاری دانشجویان دانشگاه شریف میسر شده است.

در میان سوالات دانشجویان، کسی به آسیب‌های مخرّب زیست‌محیطی اشاره کرد که گردشگری در طبیعت یا ساخت‌وسازها برای جذب گردشگر می‌تواند به محیط‌زیست وارد کند؛ خابنما توضیح داد که آنها بسیار با آسیب رساندن به طبیعت مخالفند. اگر طبیعت تخریب شود، اصلاً جاذبه‌ای باقی نمی‌ماند که بتوان صنعت گردشگری را گسترش داد و به درآمدزایی رسید.

وی گفت که بهتر است تحت نظر کارشناسان خبره محیط‌زیست، با امکانات طبیعی همان زیست‌بوم و فرهنگ‌سازی مناسب، مجموعه‌هایی را در طبیعت ساخت که هم آسیب خیلی کمی داشته باشد و هم مدیریت طبیعت‌گردی را کارآمدتر کند. حفظ محیط طبیعی هر زیست‌بومی اصلی‌ترین زیرساخت برای توسعه گردشگری‌ است.

با پاسخ به این سوال، رویداد زنگ صنعت به پایان رسید و خابنما با تشویق حضار بدرقه شد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

کی سفر

کی‌ سفر در سال 1397 شروع به فعالیت کرد و در مسیر آسان کردنِ فرآیند خرید و ارائه‌ی خدمات گردشگری گام نهاد. سامانه‌ی جست‌وجوی بلیط و خدمات مسافرتی کی‌ سفر، تحت‌نظرِ آژانس مسافرتی تک ستاره‌ی پاسداران، که در سال 1384 توسط سید حسین خواب‌نما تأسیس شد، فعالیت دارد. این آژانس اکنون با اجرای مستقیم تورهای داخلی و خارجی و در اختیار داشتنِ قسمتِ بزرگی از بازار پرواز، هتل و تورهای داخلی و خارجی کشور، با افتخار عنوان بزرگ‌ترین مجموعه‌ی عرضه‌ی خدمات گردشگری در ایران را به دوش می‌کِشد.

اطلاعات تماس
  • 021****
[نمایش اطلاعات]