اطلاعات تماس
  • 091987***** - 091987*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 139802183664110783

علائم بواسیر خونی، روش‌های درمان پزشکی و خانگی در ایران کلینیک

کد: 139802183664110783

http://bit.ly/2H833CW

، تهران , (اخبار رسمی): بواسیر خونی درجه‌ پیشرفته‌تری از بواسیر بوده که بیمار با خون‌ریزی بسیار زیادتری نسبت به موارد دیگر مواجه است، قطعی‌ترین و موثرترین روش لیزردرمانی است.

علائم بواسیر خونی و روش های درمان پزشکی و خانگی در ایران کلینیک
درمان بواسیر خونی در ایران کلینیک

بواسیر خونی درجه‌ی پیشرفته‌تری از بواسیر است. ممکن است درمان‌های خانگی پاسخ لازم را به دنبال نداشته باشند و با شکست مواجه شوند، از همین رو درمان‌های پزشکی برای درمان هموروئید موثر‌تر و قطعی‌تر هستند

بواسیر که با نام علمی هموروئید هم شناخته می‌شود از شایع‌ترین بیماری‌های مقعدی است که افراد در هر سنی می‌توانند به آن دچار شوند . این بیماری در اثر تورم و التهاب رگ‌های ناحیه مقعد به وجود می‌آید .

در ناحیه مقعد مویرگ‌ها و رگ‌های خونی فراوانی قرار گرفته‌اند که بسیار پرخون و انعطاف‌پذیرند. گاهی این مویرگ‌ها و رگ‌ها در اثر عوامل متعددی از جمله یبوست در معرض فشار و کشیدگی بیش از اندازه قرار می‌گیرند. در نتیجه رگ‌ها دچار کشیدگی، تورم، التهاب، از هم گسیختگی و پارگی می‌شوند و بیماری بواسیر به وجود می‌آید.

یکی از عواملی که در ایجاد بیماری هموروئید به عنوان یک عامل مهم شناخته شده است یبوست است. در هنگام یبوست اجابت مزاج به سختی صورت می‌گیرد. از این رو خروج مدفوع سخت و سفت می‌تواند فشار زیادی را به رگ‌های دیواره مقعد وارد کند و آن‌ها را در معرض کشش شدید قرار می‌دهد به همین دلیل رگ‌ها دچار آسیب و التهاب می‌شوند.

هموروئید درجات مختلفی دارد و بسته به میزان آسیبی که به رگ‌ها وارد شده است و میزان و شدت علائم می‌تواند درجات آن را تعیین کرد . گاهی بواسیر در حد بسیار خفیف است و بیمار هیچ‌گونه علائم و نشانه‌های خاصی مبنی بر درد، سوزش و خون‌ریزی احساس نمی‌کند . اما گاهی میزان و شدت آسیبی که به رگ‌ها وارد شده است بسیار بالا است و علائم و نشانه‌های زیادی برای بیمار به وجود می‌آید که خون‌ریزی از بارز‌ترین آن‌ها است.

بواسیر خونی نوعی از بواسیر است که بیمار با خون‌ریزی بسیار زیادتری نسبت به موارد دیگر بواسیر مواجه است و به دنبال اجابت مزاج یا گاهی در مواقع عادی با خون‌ریزی زیادی از مقعد خود روبرو می‌شود. این نوع بواسیر می‌تواند بسیار خطرناک باشد بیمار را در معرض کم‌خونی و فقر آهن قرار دهد ازاین رو بیمار باید سریعا تحت درمان پزشکی فوری قرار گیرد.

بواسیر خونی زمانی به وجود می ‌آید که رگ‌های ناحیه مقعد در اثر فشار و کشش شدید دچار آسیب و پارگی شدیدی شده‌اند و خون‌ریزی به وجود آمده است.

انواع بواسیر خونی

بواسیر خارجی

در این نوع بواسیر مویرگ‌ها و رگ‌های قسمت خارجی مقعد دچار آسیب و کشیدگی می‌شوند. بیرون‌زدگی و خون‌ریزی از شایع‌ترین علائم این نوع بواسیر است. در این حالت از بواسیر بیمار با درد بیش‌تری مواجه خواهد شد.

بواسیر داخلی

این نوع بواسیر در نواحی داخلی مقعد و در ۴ سانتی‌متر انتهایی روده بزرگ اتفاق میفتد. این نوع بواسیر علائم و نشانه‌های کم‌تری دارد و معمولا خون‌ریزی آن از نوع داخلی است که بیمار در اغلب موارد متوجه آن نمی‌شود.

علائم بواسیر خونی

بیماری هموروئید از بیماری‌های پرنشانه است و علائم و نشانه‌های آن به راحتی قابل تشخیص است. البته سایر بیماری‌های گوارشی و مقعدی هم تا حد زیادی علائم و نشانه‌هایی مشابه با بیماری بواسیر دارند از جمله بیماری سرطان روده. از این رو بهتر است که در هنگام مشاهده هرگونه علامتی برای تشخیص و بررسی دقیق‌تر به پزشک متخصص مراجعه شود.

علائم و نشانه‌های کلی بواسیر شامل موارد زیر است.

  • دفع خون روشن به همراه دفع مدفوع یا پس از آن که می‌تواند به صورت بسیار خفیف باشد و گاها در مواردی بسیار شدید است. این خون به صورت جداگانه و به همراه مدفوع خارج می‌شود.
  • احساس درد در ناحیه مقعد که در هنگام اجابت مزاج می‌تواند شدت آن بیش‌‍تر شود.
  • احساس سوزش و خارش در ناحیه مقعد
  • وجود التهاب و تورم در اطراف  ناحیه مقعد
  • وجود زائده‌ها و بیرون زدگی‌های گوشتی در اطراف ناحیه مقعد
  • ترشح مخاط
  • خروج مواد لزج و چسبنده بی‌رنگ به هنگام دفع مدفوع
  • احساس دفع ناکامل مدفوع

راه‌های درمان بواسیر خونی

بواسیر خونی به علت این‌که باعث از دست رفتن خون زیادی می‌شود می‌تواند خطرات و مشکلات زیادی را به همراه خود داشته باشد از این رو درمان فوری آن از اهمیت زیادی برخوردار است.

برای درمان بواسیر خونی روش‌ها و تکنیک‌های درمانی متعددی وجود دارد. در یک تقسیم‌بندی کلی روش‌های خانگی و روش‌های پزشکی از مهم‌ترین درمان‌های شناخته شده برای درمان بواسیر خونی شناخته می‌شوند ولی از آنجایی که بواسیر خونی درجه پیشرفته‌تری از بیماری بواسیر است ممکن است درمان‌های خانگی پاسخ درمانی لازم را به دنبال نداشته باشند و با شکست مواجه شوند. از همین رو درمان‌های پزشکی برای درمان هموروئید موثر‌تر و قطعی‌تر هستند.

در میان درمان‌های پزشکی موثرترین و قطعی‌ترین روش درمانی، درمان با لیزر است که بیش‌ترین میزان موفقیت را به همراه دارد.

درمان‌های پزشکی بواسیر شامل درمان دارویی، درمان با لیزر و درمان با جراحی است.

داروی بواسیر خونی

تا به امروز داروی موثر و قطعی که بتواند به عنوان درمان قطعی بواسیر جایگزین سایر روش‌های درمانی شود کشف نشده است ولی برای بیمارانی که بواسیر آن‌ها در مرحله اولیه قرار دارد و هنوز علائم و نشانه‌های آن پیشرفت زیادی نکرده است می‌توان با یک سری دارو‌ها از میزان علائم و نشانه‌های بیماری آن‌ها کاست.

این داروها شامل آنتی بیوتیک‌ها، مسکن‌ها، ضد التهاب‌ها و ملین‌ها است اما هیچ کدام از این داروها در درمان قطعی بیماری بواسیر نقشی ندارند.

درمان بواسیر خونی در طب سنتی

در طب سنتی روش‌ها و درمان‌های متعددی برای درمان بواسیر ذکر شده است. هدف از ارائه این روش‌های درمانی، بهبودی سریع‌تر بیمار و عدم نیاز به مداخلات پزشکی است. بسیاری از افراد تمایل ندارند که بدن خود را به تیغ جراح بسپارند از طرفی همه می‌دانند که عمل جراحی بواسیر یکی از سخت‌ترین و دشوارترین عمل‌ها است که در کنار عوارض متعددی که بعد عمل جراحی برای بیمار به وجود می‌آورد با درد و خون‌ریزی زیادی همراه است. در موارد زیادی هم بیماران پس از انجام عمل جراحی بواسیر شاهد بازگشت این بیماری بوده‌اند و رضایت چندانی از آن نداشته‌اند. هزینه‌های بالای جراحی هم بسیاری از افراد را از انجام آن منصرف می‌کند.

لیزردرمانی هم با اینکه از قطعی‌ترین و موثرترین روش‌های درمان بواسیر است ولی هزینه بالایی دارد و به همین دلیل بسیاری از افراد زمانی که به بیماری بواسیر متوجه می‌شوند ابتدا به روش‌های درمانی طب سنتی روی می‌آورند .

اثربخشی بالا و بی ضرر بودن بسیاری از روش‌های درمانی طب سنتی بارها توسط اطبای طب سنتی تایید شده است و حتی حکیم بزرگ ابن سینا هم در موارد زیادی به آن اشاراتی داشته است.

شاید نتایجی که از طب سنتی گرفته می‌شود در طولانی مدت به دست بیاید و گاها در موارد زیادی هم این خط درمانی با شکست مواجه می‌شود ولی بزرگ‌ترین مزیتی که درمان‌های طب سنتی دارند بی عارضه بودن و بی خطر بودن این روش‌ها است که به سلامتی افراد هیچ آسیبی نمیزند و باعث پیشرفت بیماری نخواهد شد.

طب سنتی طیف وسیعی از درمان‌ها ، اقدام‌ها و توصیه‌ها را در بر می‌گیرد که از نوع تغذیه تا سبک زندگی افراد را شامل خواهد شد. در ادامه افراد با انواع روش های طب سنتی که برای درمان بواسیر معرفی شده است آشنا خواهند شد.

درمان خانگی بواسیر خونی

درمان‌های خانگی متعددی برای درمان بیماری بواسیر وجود دارد. بسیاری از این روش‌ها را به آسانی می‌توان در منزل انجام داد. این روش‌های درمانی  در کاهش علائم و نشانه‌های بواسیر موثر اند و می‌توانند تا حد زیادی در روند بهبودی بیمار و همچنین در راستای پیشگیری از بواسیر مفید باشند.

  • نوشیدن آب فراوان در طول روز به میزان ۸ الی ۹ لیوان
  • انتخاب رژیم غذایی سرشار از فیبر مثل میوه‌ها و سبزیجات تازه
  • نشستن در ظرف آب گرم و نمک برای مدت ۲۰ دقیقه برای سه الی چهار بار در طول روز
  • استفاده از توالت فرنگی و پرهیز از نشستن‌های طولانی مدت
  • انجام ورزش و پیاده روی‌های منظم روزانه
  • پرهیز از مصرف  نوشیدنی‌های الکلی و مواد مخدر
  • پرهیز از مصرف مواد کافئین دار
  • پرهیز از نشستن و ایستادن برای مدت زمان طولانی
  • استفاده از کیسه یخ برای تسکین درد و خون‌ریزی‌های مقعدی
  • درمان سریع اسهال و یبوست
  • حفظ تناسب وزن

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

ایران کلینیک

پیشرفته ترین و مجهزترین مرکز درمان بواسیر، هموروئید، کیست مویی، شقاق، فیستول با لیزر در یک جلسه زیر نظر متخصص کولورکتال با 25 سال تجربه

اطلاعات تماس
  • 091987***** - 091987*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

بهداشت و درمان