اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 139802243681011820

سیر تحول زیبایی بشر از 1950 تا 2019

کد: 139802243681011820

http://bit.ly/2Yt8UZn

، تهران , (اخبار رسمی): از اوایل دهه 1950 تا 1980، تنها روش کاشت مو موجود، روش «گرفت برداری» استاندارد بود که در آن روش یک تکه بزرگ از پوست برداشته می‌شد و هر گرفت شامل 20 تا 30 مو بود. در این روش در یک جلسه تنها 50 تا 100 گرفت استفاده می‌شد.

سیر تحول زیبایی بشر از 1950 تا 2019
سیر تحول زیبایی بشر از 1950 تا 2019
سیر تحول زیبایی بشر از 1950 تا 2019
سیر تحول زیبایی بشر از 1950 تا 2019
سیر تحول زیبایی بشر از 1950 تا 2019
سیر تحول زیبایی بشر از 1950 تا 2019

از اوایل دهه 1950 تا 1980، تنها روش کاشت مو موجود، روش «گرفت برداری» استاندارد بود که در آن روش یک تکه بزرگ از پوست برداشته می‌شد و هر گرفت شامل 20 تا 30 مو بود. در این روش در یک جلسه تنها 50 تا 100 گرفت استفاده می‌شد.

مشکل اساسی این روش این بود که به ناحیه دهنده بسیار آسیب زده می‌شد و خط زخم نازیبایی در ناحیه دهنده به جا می‌ماند. از دیگر معایب این روش این بود که در چند جلسه باید انجام می‌شد. این روش جزو روش‌های منسوخ محسوب می‌شود که دیگر استفاده نمی‌شود.

در اواخر دهه 1980 و اوایل 1990، تکنیک دیگری رایج شد که در این روش تعداد موها در هر گرفت بین 4 تا 13 عدد است. در این روش از برش‌های کوچکی در ناحیه دهنده استفاده می‌شد در نتیجه جای زخم کمتری به جا می‌ماند.

در اواسط دهه 1990، تکنیک استخراج واحدهای فولیکولی رایج شد. در این روش گرفت‌های واحد و فلیکولی را در سوراخ‌هایی به اندازه یک سوزن جا می‌دادند. در این روش به دلیل نحوه چیدمان گرفت‌ها کنار هم، موهای کاشت شده طبیعی‌تر به نظر می‌رسید. این روش نیز کاستی‌هایی داشت از جمله این که در ناحیه دهنده باز هم جای زخم و اسکار به جا می‌ماند. در نتیجه پزشکان به فکر ابداع روش‌های جدیدتری بودند تا بتوانند نواقص روش‌های قبلی را جبران کنند. به طوری که امروز 2 روش نوین FUE و SUT با بیشترین بهره‌وری از علم روز، طبیعی‌ترین نتیجه و کمترین عوارض جانبی در دنیا باب شده است. در این روش‌ها همچنین به دلیل استفاده از ابزارهای ظریف پزشکی و به روز شدن علم کاشت مو هیچ جای زخم و اسکاری روی سر فرد به جا نمی‌ماند و همچنین فرد هیچ دوره نقاهتی را پشت سر نمی‌گذارد.

کاشت مو در مقایسه با کلاه ­گیس

درست است که روش استفاده از کلاه ­گیس برخلاف کاشت مو نیازمند عمل جراحی نیست اما این روش مشکلات و معایب متعددی دارد از جمله امکان سقوط کلاه­ گیس یا جا به­ جایی آن که ممکن است فرد را در شرایط ناخوشایند و مضحکی قرار دهد. (اگر شخصی که استاد دانشگاه است و در حال تدریس یک مبحث جدی است و ناگهان کلاه ­گیسش از سرش بیافتد یا شخصی که در مجلس ختم نشسته ­ و حالت محزونی به خود گرفته  و ناغافل کلاه­ گیس­ش سقوط کند یا وسط مهمانی و در حالی که مشغول گپ و گفت با میزبان است، پسر شیطان و بازیگوش میزبان کلاه­ گیس­ را بکشد و از جا بکند!). علاوه بر این، استفاده از کلاه­ گیس می‌تواند موجب بروز بیماری‌های پوستی به ویژه در هوای گرم شود.

کاشت مو به منظور کوچک سازی پیشانی

یکی از فوائد کاشت مو، کوچک ­سازی پیشانی افرادی است که پیشانی بسیار پهن دارند. معمولا در عمل‌های زیبایی‌ که به منظور کوچک­ سازی پیشانی صورت می‌گیرد، قسمت بالایی پوست پیشانی فرد برداشته شده و پوست پیشانی و رستنگاه مو به هم متصل می‌شوند. اما این گونه عمل‌ها ممکن است رد و اثری از قبیل زخم یا لکه بر پیشانی فرد باقی بگذارند. این در حالی است که در روش کوچک‌سازی پیشانی از طریق کاشت مو، با کاشت فولیکول‌های مو که معمولا از موی پشت سر گرفته می‌شوند در قسمت بالایی پیشانی، خط مو (رستنگاه) جدیدی متناسب با چهره فرد ایجاد می‌شود. در این روش برخلاف روش عمل جراحی، هیچ زخم و لک‌ه­ایی به جا نمی‌ماند.

بازیابی زیبایی صورت و ابرو با کاشت ابرو

کاشت ابرو یکی از موارد تاثیر گذار و مهم در شادابی و زیبایی صورت مطرح می‌شود  و از طرفی همه می‌دانند که حفظ زیبایی صورت از دیرباز تا کنون برای همگان اهمیت به سزایی داشته است. ریزش و کم پشت شدن موهای ابرو دلایل گوناگونی می‌تواند داشته باشد. از دست رفتن زیبایی ابروها و صورت باعث کاهش اعتماد به نفس و سرخوردگی در افراد می‌شود. امروزه به بحث زیبایی و روش‌های جانبی آن از طرف اقشار مختلف جامعه مخصوصا بانوان بیشتر پرداخته می‌شود.

نقش کلینیک زیبایی

میزان توانایی و مهارت جراح، از دیگر نکات حائز اهمیت در رابطه با پیوند مو و کاشت ابرو است. زیرا جراحان ماهر و با تجربه، به نحوی عمل می‌کنند که فرد متقاضی در حین عمل، شرایط بهتر و راحت‌تری را تجربه کند. هم چنین هر آن چه که باید قبل و بعد از جراحی مراعات شود، باید توسط جراح یادآوری شود. یک جراح با سابقه می‌تواند درصد موفقیت عمل را هر چه بیشتر افزایش دهد.

کلینیک تخصصی زیبایی پوست و مو ساعی با ارائه راهکارهای مناسب با نیاز افراد به آنها خدمات ارائه می‌دهد. بنابراین توصیه می‌شود که قبل از انجام جراحی پیوند مو، در مورد سابقه جراح، از کارشناسان این مجموعه سؤالات لازم پرسیده شود. علاقه‌مندان برای دریافت اطلاعات بیشتر و بهره‌گیری از سایر امکانات این کلینیک، مانند خدمات لیزر موهای زائد، خدمات زاویه‌سازی صورت و خدمات کاشت ابرو نیز می‌توانند به صفحات مربوطه در سایت کلینیک پوست و مو ساعی مراجعه کنند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

کلینیک پوست و مو ساعی

کلینیک پوست و موی ساعی با مجهزترین دستگاه های روز و در محیطی زیبا و آرام در قلب شهر تهران در حال ارائه بهترین خدمات درمانی و زیبایی به هموطنان و همشهریان تهرانی می باشد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

علم و آموزش | سلامت و زیبایی